Gjest Gjest Skrevet 7. mai 2008 #21 Skrevet 7. mai 2008 Jeg synes du har et godt poeng. Jeg og samboeren min gjør det sånn at jeg betaler for gaver til personer i min familie, og hun betaler for gaver til personer i sin familie. Så i praksis er vi ikke to til å dele utgiftene ved en spleising. Det de single sytepavene glemmer, er jo at et par har ca dobbelt så mange gaver å kjøpe. Du som singel slipper jo å kjøpe gave til alle i familien til svigerinnen/svogeren din. Om dere gjør det på den måten, så har du akkurat like mange å kjøpe til som om du var enslig. MEN siden dere er to som bor sammen, så antar jeg også at dere deler på boutgifter og slikt, og at du derfor faktisk har betydelig bedre råd som samboer enn du ville hatt som enslig. Hadde jeg kunnet dele husleien min i to hadde jeg hatt 5000 kr mer å rutte for i måneden, og da hadde det vært null problem å kjøpe dyre presanger til hele slekten.
Gjest Gjest Skrevet 7. mai 2008 #22 Skrevet 7. mai 2008 Så du forventer at alle gjester gir like store gaver? Tanter som søskenbarn, gamle onkler og besteforeldre, venner som faddere? Eh- snakker vi ikke om når folk skal spleise på en gave her? Skal man spleise, så betaler hver enkelt som er med likt - selvfølgelig.
Kittykat Skrevet 8. mai 2008 #23 Skrevet 8. mai 2008 Hva med å gi det lommeboka tillater? Det gjør vi alltid og blir vi sett på som gjerrige, ja så får det bare være. Vi ble invitert til en konfirmasjon nå i mai, men vi kan ikke være med, da vi er så og si blakk nå og vi sa det som det var. Vi ble ikke sett ned på av den grunn. Konfirmanten skal få gave, men det må vente til lønning og da gir vi etter lommeboka. Uansett så hadde jeg forklart at jeg kan ikke gi så mye som 1200,-. Gave til 2 konfirmasjoner og 1 bryllup, det koser litt det.... Og det bør folk ha forståelse for uansett.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå