Gå til innhold

Libress vs Allways

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym akkurat nå
Skrevet

:kjempesinna:

Nå skal jeg endelig få uttrykket min irritasjon over Libress-bindene med de "smarte" gjennomsiktige vingene. Hvorfor i alle dager har de egentlig laget det? For det første sitter de slettes ikke så godt på og når de endelig har satt seg fast, ja da blir de virkelig der! Dette har skjedd flere ganger nå! Disse vingene setter seg rett og slett fast under trusen, spesielt i mikrofiber-trusene mine. Fatter ikke at de ikke kan lage noe smartere enn dette. :frustrert::sinna:

Jeg har aldri likt Allways, men nå har jeg på trass begynt å kun kjøpe dette. Heldigvis er jeg storfornøyd med Allways nå!

Noen fler med samme erfaring?

Skrevet

Hater Libresse jeg, de gnager helt vanvittig. Sverger til always både når det gjelder bind og tamponger..

Skrevet

Kan jeg spørre hvorfor du er anonym nå?

Gjest sexysadie
Skrevet

Sikkert fordi vi ikke skal vite at hun har fått mensen.....

D er jo litt flaut....... :hoho:

Skrevet
Sikkert fordi vi ikke skal vite at hun har fått mensen.....

D er jo litt flaut....... :hoho:

:ler: det var det jeg tenkte også..

Gjest sexysadie
Skrevet

D skal ikke være nødvendig i våre dager.... :blunke:

Skrevet

Helt enig - de gjennomsiktige vingene er no' forb**** herk!!!

Gjennomsiktige for at du skal kunne bruke truse i hvilken som helst farge, du liksom - har aldri hatt problem med at folk har sett vingene på bindene mine før :eeeh:

Gjest Zalomine
Skrevet

Vel, gjennomstiktig så jeg kan bruke hvilken farge åp trusa jeg vil.... greit nok det. Men, hvm ser om jeg har på meg bind? BARE min samboer. Han vet allerede at jeg har mensen den dagen (for, jeg har vært irritabel i noen dager, forklart at det er derfor, og forklart "ingen baby denne måneden heller", når mensen kommer (nei, vi er ikke prøvee, jeg spiser p-piller, bare sier det på den måten likevel) Og, om han da ser hvite vinger, eller gjennomsiktige vinger på trusa mi, det trur jeg ikke har noen stor betydning....

Men, jeg bruker ikke bind jeg da. Hver gang jeg tar dem på (som da jeg prøvd disse med gjennomsiktige vinger, fikk sånn der prøvesak i posten) så kommer jeg på hvorfor. Jeg liker always bedre enn libresse, men jeg liker ikke bind egentlig. De blir KLAMME og EKLE (selv om de er "tomme", så blir de klam av svette eller noe slikt, fordi den der plast-saken ligger og irriterer huda!

Nei, takke meg til tamponger. (og ja, jeg bruker alwaystamponger. Alle som savner gamle ob: Jeg hatet gamle ob, og var glad da always kom, så jeg aldri mer skulle trenge å bruke ob. nye ob er grei, men jeg liker always jeg. Dumt at så få butikker selger de minste (virker som om de trur at ingen bruker små tamponger, så for dem er det bare ett valg. Ob mini :( ))

Skrevet

Vingene skulle jo være til besktyttelse, og suge opp det som evt havna litt på siden....

Og disse nye er fryktelig og det høres jo uansett når bindet gnisser mellom lårene..... :-? :-? :-?

blääää :tunge1::tunge1:

Gjest Zalomine
Skrevet

Jeg har heller ikek fattet hva vi skal med gjennomsitkige plast-vinger nei....

Da kan vi like godt bruke dem uten vinger? (bare at de knørver seg sammen i midten av trusa og alt går utenfor uansett.....) Nei, bind er en uting, rett og slett :ler:

Skrevet

Jeg foretrekker Libresse. Er lenge siden jeg har brukt Always, men da synes jeg de var så "plastikk" i overflaten... Jeg kjøper helst ikke Libresse med gjennomsiktige vinger, har prøvd de og synes vingene krøller seg så fort man drar av papiret på limet.. Foretrekker Libresse invisible med synlige vinger jeg. :)

Skrevet

Jeg foretrekker også synlige vinger, det er ekkelt med den plasten mot huden.

Synes forøvrig at den gamle overflaten på bindene var bedre, da de var litt mykere mot huden.

Nå har jo nesten alle bindene slik 'ny' plastaktit overflate som skal beskytte mot dårlig lukt. Så lenge man skifter bind nokså ofte, blir det jo ikke spesiellt mye lukt uansett.

Ikke alltid at det nye er bedre nei :x

Gjest Zalomine
Skrevet

Det er nettopp den plastoverflata jeg ikke liker ja. Vel, de har nå vært slik så lenge jeg kan huske dem (dvs, en opplevse fra mine første bind, av den tykke typen. Ja, de var myke, men tykke jo! Jeg liker dem tynne, men likte dem myke.....)

Jaja, den plasten er ekkel, da blir det klamt uansett, og derfor sverger jeg til tamponger (og legger mensens første dag til en lørdag (jeg får den jo MEGET presis pga pillene) slik at jeg ikke trenger å gå emd bind på jobb en hel dag "i tilfelle". (jeg har ikke anledning til å løpe på do på jobb, anna enn i lunsjpausa nemlig)

Takke meg til tamponger, i alle fall. (om noen kan si meg et bind med grei absorbering, myk "gammeldags" overflate, og som ikek krøller seg sammen og forsvinner på midten en plass, så hadde det vært ei grei nattløsing, men, nei, jeg sover ikke mer enn 8 timer likevel, jeg klarer meg)

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg sverger til Always. Kjøper aldri Libresse jeg.

Og hva skal jeg med gjennomsiktige vinger. Når jeg har mensen føler jeg ikke for å sprade rundt i trusa uansett.. :wink:

Gjest Stjernesol
Skrevet

Jeg bruker Natracare jeg. Ikke er det plastikk i dem, de er myke OG tynne, og bindet holder seg på plass! Dessuten er de økologiske (og dermed mye sunnere å bruke) og miljøvennlige :) Litt dyrere enn "vanlige" bind, og litt vanskeligere å få tak i (har dem bare i helsekostbutikker), men definitivt verdt det. Synes hvertfall jeg!

-Stjernesol

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg bruker for det meste bare ob, men kjøper også Libresse bind og truseinnlegg. Jeg har aldri fått meg til å kjøpe Always...Tror det henger igjen fra den fæle grønnfargen på pakkene i begynnelsen, og de elendige reklamene på tv... :roll: Vet det er lenge siden - men jeg har alltid syns at Libresse har vært mer innbydende. Jeg bruker sjelden bind - og gjør jeg det, så er det sting-bindene. Er passe fornøyd - gidder ikke bytte merke, siden jeg bruker det så sjelden. Ikke så farlig de få timene...

Skrevet

Som regel bruker jeg faktisk de dem selger på Europris.. Midinette tror jeg de heter? Synes de er like bra som Libresse invisible med synlige vinger. Også koster de bare halvparten. :)

Skrevet

Brukte alltid libresse tidligere. Vet i grunnen ikke hvorfor, bare ble sånn.

Nå vet jeg bedre og bruker Always :)

Libresse gnagde både her og der og jeg hadde vondt nedentil i en dag eller to etter at mensen var ferdig :x

Bruker også Saba innimellom - de er gode og myke. De var en reddende engel etter fødselen da libresse nesten tok livet av underlivet mitt.

Gjest Solskinn
Skrevet

Jeg bruker stort sett ob fordi bind gir meg eksem. Allways er verre enn Libresse for de er mye mere plastikkaktige i overflaten og blir tettere mot huden. Libresse var også sånn en stund, men takk og lov så hadde de vett til å endre det igjen. Libresse kan jeg i alle fall bruke i 2-3 dager uten problemer, allways max 1. Det er godt å kunne bytte litt da jeg også er allergisk mot tråden i tamponger....

jippi :ler:

Skrevet

Bruker også Midinette bindene fra Europris. Synes de er minst like bra som Libresse. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...