Gå til innhold

Lenkarmer på bil


mocci

Anbefalte innlegg

Heia,

noen med peiling på bildeler her inne? jeg hadde bilen min (Toyota Yaris) på service hørsten 2007 hvor det blant annet ble nevnt at bilen min har slitte lenkarmer. I det siste har jeg hørt en "ka dunk" lyd nesten hver gang jeg svinger hardt eller beveger rattet veldig mye spesielt på svingete veier. Kan den "ka dunk" lyden stamme fra de slitte lenkarmene? og hvor mye pleier det å koste å få skiftet disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ingrid BN

Hei!

Nå har ikke jeg så god greie på bil at jeg vet hva lenkarmer er, men jeg tenkte at det kan ha noe med kulelageret å gjøre. Jeg hadde også en slik lyd på en bil jeg hadde tidligere og da var det enten kulelageret eller opphenget det var noe galt med. Det kan også ha noe med selve styrestaget å gjøre. :)

Men dette er bare et forslag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Se her. Lyden kan jo komme derfra i og med at lenkearmen er tilknyttet hjulet. Ellers er det godt mulig at det er hjullageret også. Du får få et verksted til å sjekke hva som må gjøres.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest samson

Hjullager lager normalt ikke "ka-dunk"-lyder, er mere sanynlig at det er ei foring som er gåen noe sted, og at det er metall mot metall du hører, for eksempel ei lenkarm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...