Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

jeg lurer på hvilken solkrem jeg burde bruke om jeg har lett for å få kviser?

fikk anbefal dermalogica solar defence oil free matte block (puh...) av en dermalogicaforhandler på elixia.

men den var ganske dyr, hun regna med rundt 400 kr (for 50 ml!!!!).

har sett at den koster nesten 300 på strawberrynet.com, men syns fortsatt det er ganske dyrt, ihvertfall hvis 50 ml er så lite som jeg tror.... det er jo ikke mer enn et par shots vel??

noen andre, gjerne rimeligere alternativ jeg kan vurdere?

er forøvrig blitt litt fan av dermalogia, bruker antibac skin wash og professional shave(tror jeg den heter) og er meget fornøyd med de, men prisen er ikke noe å rope hurra for.....

edit: skal bruke den på hele overkroppen :)

Endret av Kjartan
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får også lett urenheter av feite kremer.. Bruker også derfor kun dyre produkter. Men akkurat når det gjelder solkrem bruker jeg en litt billigere - er jo ikke noe jeg bruker ofte ettersom det er jo faktor i alt av ansiktskremer osv :)

Husker ikke akkurat hva den heter eller koster men er hvertfall av merket Vichy og er kjøpt på apoteket.

Jeg er kjempefornøyd - den er lett og lukter godt :)

Skrevet

Ellers har disse vanlige blå Nivea solkremene kommet i en light-variant, som har samme faktor som de vanlige men som det ikke er like tykk konsistens på..

Kan jo hende den er helt grei? Hvertfall på kroppen - litt mer skeptisk til ansikt :)

Skrevet

Jeg synes nå 50 ml solkremer til ansiktet holder lenge! Det er jo ikke mye du bruker om gangen når de bare skal brukes til ansiktet. Tro meg, du bruker ikke opp halvparten en gang på en to ukers ferie. Jeg har bruker ansiktssolkrem fra Clinique spf 30 og synes den er veldig god! Beskytter godt og gir ikke kviser. Og så er den mye billigere enn Dermalogica da. Tror jeg husker at den koster oppunder 200 kr på parfymeri i Norge.

Skrevet

Hei:)

Som nevnt over her, anbefaler jeg den fra Vichy, Capital solei protection ultra-fluide. Den er ment for fet/ren hud. Den er også matterende og tetter ikke igjen porene.

Gjest *lucky*
Skrevet
Hei:)

Som nevnt over her, anbefaler jeg den fra Vichy, Capital solei protection ultra-fluide. Den er ment for fet/ren hud. Den er også matterende og tetter ikke igjen porene.

Denne fikk jeg kviser av.

Gjest *lucky*
Skrevet

Siden jeg har hud som lett får kviser har jeg prøvd endel solkremer.

De som har fungert bra er kremer fra MD formulation(ebay) og DDF(strawberrynet).

Det er vel som det meste at du må prøve deg frem for å finne kremen som passer for deg.

Skrevet

Jeg har veldig god erfaring med MD Formulations Total Protector. Er i tube på 75ml, og det holder lenge til ansiktet. Jeg har tidligere fått både kviser og eksem av sol/solkrem, men holder det i sjakk med denne.

Ebay er stedet! Du får den f.eks Her til ca 128,- med porto :)

Gjest Gjest
Skrevet

Clinique fungerer veldig bra hos meg, jeg får skikkelig utbrudd av endel solkremer. Det er ikke så dyrt heller.

Skrevet

tusen takk for alle svar. burde vel kanskje ha nevnt at jeg skal bruke det på hele kroppen. ihvertfall på overkroppen og ansiktet. og da holder vel ikke 50 ml til mange smøringer?

Skrevet
tusen takk for alle svar. burde vel kanskje ha nevnt at jeg skal bruke det på hele kroppen. ihvertfall på overkroppen og ansiktet. og da holder vel ikke 50 ml til mange smøringer?

For å unngå kviser er det nok lurt å bruke en egen til ansikt.

Skrevet

er det liksom uten olje som er greia? er det det som forårsaker kvisene?

er det evt noen annen ingrediens jeg bør unngå at er i solkremen?

den solkremen fra denne peter thomas roth virka jo helt grei, ikke så gæærn pris :)

tusen takk for alle svar så langt!

Gjest *lucky*
Skrevet (endret)

Som jeg har forstått så er det forskjell fra person til person om man får kviser av solkrem eller ikke. Jeg har reagert ganske raskt med kviser av solkrem.

Men disse fra PTR har fungert kjempefint!

Det er som regel stoffer som tetter igjen porene i solkrem som gjør at det blir kviser.

PTR er en serie som har produkter som ikke skal tette porene.

Bestill å prøv så regner jeg med at du blir fornøyd og sikkert kommer til å få flere PTR produkter etterhvert:)

Hva alle disse stoffene som er i sokrem heter må noen andre svare på..

Endret av *lucky*
Gjest Gjest_tante fiolett_*
Skrevet
Som jeg har forstått så er det forskjell fra person til person om man får kviser av solkrem eller ikke. Jeg har reagert ganske raskt med kviser av solkrem.

Men disse fra PTR har fungert kjempefint!

Det er som regel stoffer som tetter igjen porene i solkrem som gjør at det blir kviser.

PTR er en serie som har produkter som ikke skal tette porene.

Bestill å prøv så regner jeg med at du blir fornøyd og sikkert kommer til å få flere PTR produkter etterhvert:)

Hva alle disse stoffene som er i sokrem heter må noen andre svare på..

Jeg har blitt fortalt at man kan unngå kviser som kommer av varme + solkrem ved å smøte aloe vera gelé under solkremen - dette skal visstnok beskytte og berolige huden. Har ikke testet det selv, men vurderer det siden jeg veldig lett får utbrudd av solkrem, inkl. de fra Clinique.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...