Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2008 #1 Skrevet 5. mai 2008 Hva skriver dere i festprogrammet? Og er det dere som lager festprogram og sanghefte? Jeg tenker litt på ang sanger som er til brudeparet osv, og programmet så er det jo toastmaster som skal ha beskjed fra de som ønsker å holde tale o.s.v. Vi skal vel ikke se dette før dagen?
Gjest trylla Skrevet 5. mai 2008 #2 Skrevet 5. mai 2008 Vi har meny, bordplan m tilhørende korte gjestebeskrivelser, litt morrotekster/talehjelp. Har ingen planer om å informere gjestene om hvem som skal holde tale når. Det får bli mellom toastmaster og den enkelte. Vi har derimot ytret klar beskjed om at det er uaktuelt med "den rosa sangen" og taler som ikke er foreldre, brudepar eller forlovere er henvist til "kaffe/kaker" delen av festen. Da har folk fått strukket på bena og inntatt bedre posisjon i sofa/stoler istedenfor harde spisestoler rundt et langbord. Vi kjøpte omslag til festprogrammet men fikser alt innhold selv og printer faktisk mye bedre enn eksempelprintet butikken kunne skilte med. De norske butikkene er alt for dyre og det er regelrett ran å drive butikk med så høye trykkepriser i dagens it-samfunn.
Gir Skrevet 6. mai 2008 #4 Skrevet 6. mai 2008 Vi skal ha strengt forbud mot sanger på nødrim og "den blå" og "den rosa sangen" etc. Kun taler, og det er opp til toastmaster å fordele talene utover kaffe og middag. Folk utover de aller nærmeste (familie og forlovere) kan heller skrive små hilsener i gjesteboka enn å holde taler. Derfor skal vi ikke ha sanghefte, men en meny med bordsetting, litt bilder, fine dikt, meny og vinkart og litt praktisk informasjon. Dette lager jeg selv, printer på litt fine ark og limer inni stiv papp med gullmønster. Tror jeg da
Gjest Gjest Skrevet 6. mai 2008 #5 Skrevet 6. mai 2008 Vi skal ha festprogram som også inneholder sanger. Er litt usikker på hvordan jeg skal gjøre det - for jeg er litt kontrollfreak og har lyst til å designe alt selv så det blir i stil med resten av trykksakene. Men spørs om alle er enig i at jeg skal se alle sangene på forhånd..... Er det noen andre her som velger å lage alt sammen selv - også det som normalt sett skulle vært skjult Er det noe som skal være veldig hemmelig får de heller dele ut noen ekstra løse sangark på selve festen Taler til toastmaster tipper jeg også går gjennom meg - ser for meg at det er jeg som må informerer toastmaster om rekkefølgen og hvordan vi vil ha det.
iap Skrevet 6. mai 2008 #6 Skrevet 6. mai 2008 me ordner snager sjølv..har sang til kjære så han ikkje får sjå før dagen så han får hjelpa til med velkomst, kaffi vise og menyen mens eg tar den sjølv..veit at pappa, besteforeldrene mine, søstrene mine og foreldrene til sambo skal ha songar og vis dei vil ha dei hemmeli for oss så skal dei få ver med å legga til sangane og knyta dei samen. . så me får sjå korleis det blir å utført..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå