Hjerteres Skrevet 5. mai 2008 #1 Skrevet 5. mai 2008 Vi har forlovelsesringer, men vurderer å kjøpe gifteringer på smykkesenteret.no. Og så har vi vurdert å kjøpe de fra statene ettersom at dollaren ligger så lavt? Noen med erfaringer??
Rivella Skrevet 6. mai 2008 #2 Skrevet 6. mai 2008 Jeg har ikke erfaring med import av ringer fra USA selv, men vil likevel komme med noen innspill. Du bør være klar over at det kan hende gullegeringen er en annen i USA enn i Norge. Her til lands er standarden 14 karat, det vil si at det bare er 58,5% gull i det som selges som gull i Norge. Resten er ymse legeringsstoffer, som sølv, kobber m.m. Hvilke legeringsstoffer som brukes, påvirker utseendet til gullet, det samme gjør selvsagt renhetsgraden (gull som selges i innvandrerbutikker, og som vi ofte synes at ser jugglete ut, er faktisk renere gull enn det som er vanlig i Norge). En annen ting å være obs på i forhold til legeringer/renhet er mykhetsgraden. Husk at dette mest sannsynlig er en ring du skal bruke hver dag, så det er viktig at den ikke er for myk. Det er slettes ikke sikkert dette er viktig for deg, eller at det er annerledes i USA enn i Norge, men tenkte bare det kunne være greit å vite før man evt. bestemmer seg.
sandra82 Skrevet 6. mai 2008 #3 Skrevet 6. mai 2008 vi har bestilt våre gifteringer der.. i norge riktignok.. våre ringer jeg har ikke fått dem ennå, venter dem i posten hvert øyeblikk, men de virker flinke og seriøse. De var litt usikre på hva vi egenlitg hadde ment så da ringte de for å bekrefte før de lagde dem.. hvordan det vil være i USA vet jeg ikke... men du får jo antageligvis toll på dem i tillegg...
Hjerteres Skrevet 6. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 6. mai 2008 Takk for svar. Tror nok jeg dropper å bestille ringer fra USA, hadde faktisk ikke tenkt på at det kunne være slike forskjeller tidligere.
Gjest Gjest Skrevet 6. mai 2008 #5 Skrevet 6. mai 2008 Takk for svar. Tror nok jeg dropper å bestille ringer fra USA, hadde faktisk ikke tenkt på at det kunne være slike forskjeller tidligere. Ofte er det mere karat i ringe fra utlandet,kjøpte ringer i egypt og de var 18 karat. Og forresten mye billigere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå