Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om dere som har små barn (3 år +) har lyst til å fortelle om forskjellige milepæler og ting som skjer med barn i 3 årsalderen? Kan ikke så mye om dette :sjenert: Sambo har ett barn på snart 3 år. Ting forandrer seg så utrolig fort i denne alderen :jepp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo i den alderen man skal "greie mest selv". Jenta mi var veldig opptatt av at hun skulle kle på seg selv fra innerst til ytterst.

Hun har begynt å bli mer interesseti tegning og fargelegging.

Man blir mer opptatt av rollelek sammen med andre barn.

Og enkelte barn i 3 årsalderen slutter med bleie da. men dette er jo veldig individuelt! :)

Man blir mer interessert i å telle og kanskje vil lære seg å skrive bokstaver...

Men intressene er jo veldig forskjellig fra barn til barn. Jenta mi er mest opptatt av å lære seg tall, bokstaver og andre hjernetrim-ting. lærespill på data,lese bøker osv..

Skrevet

Oi oi oi, tar jo helt av :) Jeg tenker så mye på barnet til samboeren min og lek med andre barn.. Moren til barnet tviholdet på det og nekter å ha det i barnehagen før til høsten. Da er han 3 år gammel. Det virker liksom litt som han ikke får formet personligheten sin helt når han ikke har kontakt med andre barn. Og han er jo sosial til de grader, så det hadde han syntes hadde vært morsomt! Men hun tviholder for å ikke miste støtten sin. Jaja, off topic her. Flere milepæler? :)

Skrevet

Min 5 åring, som den gang var 3 år lærte seg å sykle uten støttehjul. Sluttet med bleier. Og var veldig opptatt av det samme som Ghost nevner, samt han var (er) veldig opptatt av musikk og instrumenter.

De to som er 3 år nå er kommet veldig forskjellig i utviklingen.

Jenta på 3 kler seg selv. Hun elsker alt mulig "pottel-arbeid",slik som å perle, fargelegge innenfor strekene o.l Hun sluttet å bruke bleier som 2 år riktignok, men han på 3 har akkuratt sluttet. Han er ikke fullt så opptatt av slikt pottel som hun på 3, men han elsker rollespill sammen med han på 6 år. Han kler seg heller ikke selv og liker det ikke, men blir oppmuntret til å gjøre det.

Ellers, igjen, så har Ghost nevnt det mest generelle..

(når jeg skriver om "mine" så er det kun småsøskna mine :) , men de er liksom mine:P)

Gjest Dallandra
Skrevet

Min 3,5 åring er i drittunge-perioden. Dvs at han tøyer grenser og gjør alt han ikke har lov til på en heslig måte. Heldigvis går det over. Storebroren har forlengst blitt søt igjen.

Skrevet
Min 3,5 åring er i drittunge-perioden. Dvs at han tøyer grenser og gjør alt han ikke har lov til på en heslig måte.

:fnise: Unnskyld at jeg fniser, syns bare det var litt artig å lese beskrivelsen din. Er der selv om dagen med ei på tre som trasser inn i hampen. Godt å se andre i samme situasjon! Og ikke minst, godt å høre det går over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...