Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nesten alle knappene løsner og faller av! Av de som tilsynelatende satt godt, løsnet enda flere etter bare en kort dags bruk. Jeg er rett og slett ganske sjokkert over hvor dårlig kleskjedene tillater seg å feste knapper på klær til barn.

Det har vært mye oppstyr rundt farlige leker, og leketøysprodusentene har trukket tilbake flere produkter som kan være direkte farlige, men når det kommer til kommer til leverandører av småbarnsklær er det visst ikke nødvendig å ta ansvar.

Det er ikke akkurat få knapper på en slik drakt, og det tar tid å etterfeste dem. Gjør det for all del likevel (eller krev at butikken gjør det), så vi slipper tragiske ulykker nå i mai!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen problemer med løse knapper på våre festdrakter. Vi har en i str 62 og en i str 116.

Men jeg sjekker alltid med sånne knapper likevel.

Skrevet

Vi kjøpte en festdrakt av merket Maxemilia i vår (på XY senter eller noe sånt? På Byhaven i Trondheim). Så fin, og så crappy kvalitet! Tøyet i livet røyter og " dotter", drakten er brukt tre ganger og er allerede lodden. Når vi kjøpte den var det lange trådender overalt som måtte klippes av. Nå når jeg har gått over drakten grundig ser jeg også at mange av sømmene er direkte stygge.

Takke meg til festdrakten fra Sparkjøp, både billigere og holder både en, to og tre unger......

Gjest Gjest
Skrevet

Jammen ærlig talt, en festdrakt skal da ikke "vare"? Den er innkjøpt til 17.mai, og den holder ikke til neste år (hvis poden er i voksealder, som de er mellom seks og fjorten, minst)

Jeg henger ikke helt med her, fordi en festdrakt er en "overgangsgreie" mellom barn og voksen. Man kan sikkert pelle løs knappene fra Exit, men nå er ikke det noen reell kvelningsfare for barn på over tre-fire år heller da;)

Skrevet

Jeg synes en festdrakt skal vare mer enn en gangs bruk, ja.....

Når jentene var mindre hadde vi et par år festdrakter fraCubus. De ble grundig brukt av mine barn og har vært utlånt en rekke ganger. Og de er fortsatt like fine. Det samme med draktene fra Sparkjøp.

At klær bli for små er en sak. At de ikke tåles å brukes er noe annet.

Skrevet

Jeg har en festdrakt som er 30 år gammel :D Like fin ennda, Knøttet mitt brukte den i helga ;) Den gode gammle typen med rød vest, og sort skjørt, hvitt forkle osv.

har også en fin festdrakt som er kjøpt på coop. Den virker veldig holdbar. Har også vasket den i maskina, like fin!

Skrevet

Alle festdraktene vi har hatt til vår pode har og holdt godt og vært brukt mange ganger, både 17. mai, konfirmasjoner og til jul. De har og vært bortlånt og er like fine. Kjøper alltid størrelser sånn at jeg vet at de varer minst to år til snart 4 åringen.

Skrevet
Jeg har en festdrakt som er 30 år gammel :D Like fin ennda, Knøttet mitt brukte den i helga Den gode gammle typen med rød vest, og sort skjørt, hvitt forkle osv.

Denne typen har jeg sett etter i flere år! Jeg fant en på bruktmarked i våres, og kjøpte den tvert!! Kjempe fin , og gleder med til lillejenta skal bruke den på 17.mai!

Enig i at de skal vare i flere sesonger. Kan jo lånes bort til familie og venner!

Gjest Emera
Skrevet

Klart drakten skal vare i mer enn en sesong. Jeg kjøpte også festdrakt på Byhaven, datteren skal bruke den på sin fjerde 17. mai nå. Jeg tilpasset den til hennes størrelse den gangen, og har nå sydd den tilbake til slik den var først. Den er like fin. Og den kostet 1300 kroner, så klart den skal kunne brukes en stund.

Skrevet

Lukas hadde fra name it i fjor, den var fin 17. mai ja. 27 mai hadde vi dåp da hadde en knapp falt av, i slutten av august var ha i en til og da falt mange knapper av og den bare raknet i sømmene..helt utrolig. Hadde tenkte å bruke den julaften men den ble bare pakket bort...Klart den skal vare lenger en en gangs bruk! Kosta jo 400 kr..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...