Gå til innhold

Fortell hva dere ser på som "harry"

absinthia

Anbefalte innlegg

Gjest Frk Åberg
Jeg blir egentlig litt kvalm av dere som kaller alt harry, alt som ikke er som dere selv. I følge deres oppramsinger er alle som tør å være litt anderledes harry. So what hvis noen liker tresko, bart, joggedresser/grilldresser eller first price varer.

Det er ikke alle som liker campinglivet som er harry, det kan faktisk være hyggelig og sosialt. (er ikke camping turist selv, men kanskje etterhvert) Det skal vel være spa opphold og luksusreiser da kanskje??

Håper jeg aldri blir like fordømmende som dere.

Det er vel ingen som sier at det ikke kan være hyggelig og sosialt å være harry? Jeg er dessuten usikker på om jeg forbinder det å være harry med å tørre å skille seg ut. Jeg tenker hvertfall ikke på det å være harry som et aktivt valg, men i en del tilfeller som et resultat av at man fokuserer mer på det praktiske framfor det estetiske. Enten fordi man ikke er interessert i sånt, eller fordi man har annet å styre med.

Egentlig syns jeg man har to typer harry. De som bare fortsetter å kle seg i det de alltid har kledd seg i, fordi de ikke er så interessert i å oppdatere seg på motefronten. Herunder også de praktisk orienterte. Og så har man f.eks. rånere som er opptatt av å oppnå status i sitt miljø. Jeg anser ikke de siste som noen som tør å skille seg ut. Selv om de skiller seg ut i samfunnet som helhet, antar jeg at de er mest opptatt av hvordan de blir sett på i sitt eget miljø.

Det er ikke noe galt i være harry. Men det må være lov til å le litt av det. På samme måte som man kan le av de voldsomt stilbevisste eller andre grupper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest glamourgirl

For å presisere litt, og det syns jeg man skal. Når jeg skrev hva jeg syns var harry, så mener jeg ikke at alt er negativt, ei heller at jeg ikke er harry selv til tider. Av det jeg skrev på lista mi er det ting jeg også kan finne på.

Jeg syns det er (som jeg skrev) kult med folk som står for hvem de er på tross av fordommer, og om andre syns de er harry...

Jeg syns det er verre, og mye mer harry med folk som ser ned på andre fordi de etter deres mening er harry...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt tror jeg det kan ha noe med et ønske om å bare omgi seg med og tilegne seg det som ikke utfordrer en på noen måte. Produkter og meninger som er lettfordøyelige og bekvemme, som ikke krever nevneverdig innsats av den enkelte.

Amen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurydike

Men skal da disse harrytrådene ingen ende ta?! :ler:

Jeg blir egentlig litt kvalm av dere som kaller alt harry, alt som ikke er som dere selv. I følge deres oppramsinger er alle som tør å være litt anderledes harry. So what hvis noen liker tresko, bart, joggedresser/grilldresser eller first price varer.

Det er ikke alle som liker campinglivet som er harry, det kan faktisk være hyggelig og sosialt. (er ikke camping turist selv, men kanskje etterhvert) Det skal vel være spa opphold og luksusreiser da kanskje??

Du får lage en egen tråd om snobber, da, dvs gruppene som du synes å ville markere avstand til. :lur:

Med det prøver jeg bare å understreke at såkalt harry-oppførsel kan være konform som bare det, og styrt av et (ubevisst) ønske om å ikke bli sett på som overlegen og annerledes i de miljøene man ferdes i.

Sånn sett har snobber og harryer (og alle mennesker som vil høre til et sted - hvem vil ikke det?) riktig mye til felles, tror jeg.

Egentlig syns jeg man har to typer harry. De som bare fortsetter å kle seg i det de alltid har kledd seg i, fordi de ikke er så interessert i å oppdatere seg på motefronten. Herunder også de praktisk orienterte. Og så har man f.eks. rånere som er opptatt av å oppnå status i sitt miljø. Jeg anser ikke de siste som noen som tør å skille seg ut. Selv om de skiller seg ut i samfunnet som helhet, antar jeg at de er mest opptatt av hvordan de blir sett på i sitt eget miljø.

Akkurat.

Edit: Manglet en viktig u. ;)

Endret av Eurydike
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det aller mest harry jeg vet er 1,5-litersflasker med øl. På en andre plass kommer Winnertip.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Ulla*

Ikke ta det så alvorlig da :klaske:

At jeg synes ting er harry er ikke ensbetydig med at jeg synes det er negativt. Det finnes for eksempel ikke noe kulere enn folk som er "ærlig harry" som cilipili skrev :smile:

Samme for meg hva folk liker, jeg er selv harry i manges øyne, men jeg bryr meg da ikke om det. Jeg bare ramset opp det jeg ser på som harry. "So what?" ;)

Endret av *Ulla*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er helt enig med deg! Fikk mer og mer hakeslepp ettersom jeg leste i tråden.

Også drammen da? Hæ? Du som skrev det må da leve på nittitallet!??

Neida, jeg lever ikke på 90-tallet, men jeg har ikke så mye jeg skulle ha sagt, iom at jeg er trønder :fnise:

Tror ikke man skal ta denne tråden så seriøst jeg, kun som artig lesning. Som jeg også skrev, folk som er harry og står for det er bare kult.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harry er ikke ensbetydende med "negativt", og jeg er harry iblant selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke en fordømmende liste, jeg er litt harry selv.. dessuten er de som er aller mest harry, de som streber etter å ikke være det.

Harry ting med meg selv:

Hører en del på 80/90-tallsmetal og er nerd innen emnet.

Har hatt omtrent samme hårsveis siden 80-tallet.

Headbanger gjerne på konsert.

Spiser grandiosa med jevne mellomrom.

Henger sammen med single frustrerte venninner i 30-åra, med rødvinsdrikking på kveldstid, der vi snakker om livet og kjærligheten, samt frustrasjoner over barnefedre.

Henger en god del sammen med yngre menn, gjerne de jeg har en felles link til gjennom musikk eller livssyn, det er også disse som blir lettest tiltrukket av meg... jeg venter stadig på at jeg skal bli mer moden og tiltrekke meg en

kjekk mann på min egen alder.

Jeg er nordlending og alenemor til 3.

Tenåringene mine klager over at musikken min er bråkete.

+ mange andre ting..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Frossenpizza og cheesdodles er harry. Jeg liker begge. Hmmm tror nesten jeg skal ut å kjøpe dodles nå :sjenert:

Har få problemer med å anerkjenne at en del av tingene jeg selv gjør er harry. Tror også egentlg jeg innerst inne mener at jenter som drikker øl (særlig i store flasker/glass, altså større enn 0.33) er harry. Men dæven så kjekkt det er å sitte med et gigantisk 0.8 glass å nyte ølen likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest antigartner

Jeg synes det er harry å si eller skrive "et hårstrikk". :erter:

Det er også harry å skrive på dialekt og med SMS-språk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Siden når ble det harry å snakke dialekt?

Synes forresten de er mest harry å kalle andre for harry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Siden når ble det harry å snakke dialekt?

Ikke snakke dialekt, men skrive dialekt.

Som i "æ kainn itt lev uten dæ, sjø".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er min harry-liste: Etter min mening er det harry å....

* Kopiere IKEA-katalogen, og kle opp hjemmet sitt likedan. Hver gang en ny katalog kommer ut. Samme dritten i annenhvert hjem. Hvor er originaliteten? Egne meninger/ smak?

* Hoppe på alle mulige ny trender når det gjelder klær, tv-serier, hårsveiser etc.. Må være mye usikkerhet rundt omkring...

* Dra til Bulgaria (helst Sunny beach) eller Gran Canaria på sydentur.

* Kjøpe Se og Hør hver uke.

* Være materialistisk. Bruke alle sparepengene på "gadgets" og stadig nye leker til egne barn, i redsel for å falle utenfor fellesskapet.

* Drikke daiquiri.

* Følge dietter som er "in" samt ha det obligatoriske medlemsskapet på SATS.

Gaaaaaah.

Dett var dett. Shoot me..... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk Åberg
* Følge dietter som er "in" samt ha det obligatoriske medlemsskapet på SATS.

Mye av det som ramses opp i denne tråden kan jeg forstå kan ses på som harry selv alt ikke ville havnet på min liste. Fellesnevneren går vel på å gjøre det samme som andre, enten flertallet av samfunnet eller i en gruppe man identifiserer seg med. Men at det skal være harry å trene var nytt for meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei nei, jeg mente ikke at det var harry å trene. Det er jo flotte greier; gjør det selv.

Det jeg blir litt oppgitt av, er at mange "kjøper seg" et sunt image ved å ha medlemsskap der....og kanskje trener noen ikke særlig ofte heller? Harry er vel ikke det riktige ordet, beklager dette.

Det jeg IKKE vil beklage, er den totale mangelen på originalitet og evne til å tenke sjøl. Dette er et mer dekkende samlebegrep for lista mi over. Jeg tror vi all blir mer frie og lykkelige om vi hadde turt å gå litt utenom "tråkket"; gjøre ting på vår egen måte. Dette har muligens med ressurser å gjøre- om man har evne og kapasitet til å reflektere over valgene man tar i hverdagen. Man er ikke "NØDT" til å ha det siste barneutstyret, treningsutstyret, spise det som er trendy, gjøre slik som alle andre hele tiden.

Det ordner seg læll!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 14 år senere...
absinthia skrev (På 5.5.2008 den 19.40):

Jeg synes mange ting er litt harry, det betyr ikke nødvendigvis at jeg har så mye i mot det, jeg synes bare at det er litt harry.

Et par ting jeg synes er harry:

Pizza Grandiosa

Folk som kun hører på musikk fra topp 20 lista.

Pizza Grandiosa er noe av den beste pizzaen. Den er ikke harry

Anonymkode: 14d3e...761

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Dyre vesker med logo

- skinny jeans

- sokker som vises i pensko (sånne lave ankelsokker, men som likevel vises godt)

- lakk-støvletter

- falske øyenvipper (sorry, har ikke sett noen som ser bedre ut MED det)

- lange, falske negler.

- countour-sminke

- solbriller med store logo.

- fillers

Anonymkode: ea810...65f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ihjelbleka hår og veldig mørkt hår underst og ihjelbleka på toppen.

Tunika og tights.

Interiør uten personlighet.

Dype utringninger.

Glorifisering av sykelig fedme.

Anonymkode: e57f8...652

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...