Gjest Gjeste_gjest Skrevet 5. mai 2008 #1 Skrevet 5. mai 2008 Hei, jeg har kjøpt en mobiltelefon fra tele2 over telefonen, og be spurt om mitt personnr. I ettertid ble jeg litt usikker og lurer på om det er vanlig at man skal gi sitt personnr. til selvger ved kjøp av mobil? Noen som vet? På forhånd takk.
Gjest Ingrid BN Skrevet 5. mai 2008 #2 Skrevet 5. mai 2008 Hei! Som regel så skal man ikke opplyse om annet enn for- og etternavn og fødselsdato ved registrering. Men dette kan være en sikkerhet fra Tele 2 sin side (og din), med tanke på svindel. Nå er jo dette blir ganske så "usikkert" også, med tanke på at folk rapper bankkort og dermed får tilgang til personnummer. Jeg vil anta at det er bare en sikkerhetsfunksjon fra Tele 2. I verste fall kan du ringe opp igjen bare for å forhøre deg om det du skriver her Jobber selv i bransjen og kjenner til mye svindel! Så en advarsel fra meg til alle sammen som leser denne tråden: Pass på bankkort osv - hvis en tyv for eks. ligner mye på den som har blitt frastjelt bankkortet, er sjansen stor for at de bruker dette kortet som legitimasjon ved kjøp av kostbare produkter!!
toffen Skrevet 6. mai 2008 #3 Skrevet 6. mai 2008 Dette er nokk ikke uvanlig. Skiftet nettopp abonement til OneCall, da måtte jeg også oppgi personnr.
Geertruida Skrevet 6. mai 2008 #4 Skrevet 6. mai 2008 Jeg har hatt mobilabo. hos både Telenor, Netcom, Tele2 og Chess og har alltid måttet oppgi personnummer.
Gjest Gjest Skrevet 6. mai 2008 #5 Skrevet 6. mai 2008 Hei, jeg har kjøpt en mobiltelefon fra tele2 over telefonen, og be spurt om mitt personnr. I ettertid ble jeg litt usikker og lurer på om det er vanlig at man skal gi sitt personnr. til selvger ved kjøp av mobil? Noen som vet? På forhånd takk. Hadde du lånt ut penger til en du ikke viste hvem var?
Gjest Gjest Skrevet 6. mai 2008 #6 Skrevet 6. mai 2008 Du blir kredittsjekket av mobilselskapet. Til det så trenger de personnummeret ditt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå