Gjest Gjest_Elise_* Skrevet 5. mai 2008 #1 Skrevet 5. mai 2008 Jeg er en jente på 28 år. Liker å trene og spise sundt. Men må komme i den gode treningsrutinen igjen, etter en kraftig forskjølelse kom jeg ut av denne og kommer ikke inn rutinen igjen... Er 165 høt og veier 67 kg.. Jeg ønsker å komme i form til sommeren, bli fastere og slankere. Vet 10 kg er å ta i.. men ønsker å gå ned de kg (liker å ha et mål og jobbe i mot det). Jeg er medlem på sats. Kan noen gi meg tips på hvordan jeg skal legge opp treningen min for å nå mitt mål? hvertfall for at jeg skal bli strammere og gå ned noen kg? i løpet av en dag går jeg gjennomsnittlig 10.000 skritt.. Av trening liker jeg å gå, trene på sats -steppe, høypuls timer, styrke timer... kan løpe på 3d-mølla men syns dette er kjedelig.. Spinning liker jeg IKKE. Håper det kommer mange gode tips her
Jakobine Skrevet 5. mai 2008 #2 Skrevet 5. mai 2008 Hei! Jeg anbefaler deg å søke og se litt blant trådene som allerede er opprettet her - det er mange som har lurt på det samme og som har fått mange gode råd.
Gjest Bolledeig Skrevet 5. mai 2008 #3 Skrevet 5. mai 2008 3d-mølla.... Sorry, men :-D Det er som sagt allerede mange gode tråder her. Det er bare å ta en titt, så finner du sikkert det du leter etter.
Gjest slankern Skrevet 5. mai 2008 #4 Skrevet 5. mai 2008 Mulig jeg blir skutt av alle som elsker trening her, men skal du slanke bort såpass mange kilo på kort tid tror jeg det er enda viktigere å kutte ned på hva du spiser enn å trappe opp treninga. Trening har bra helsegevinster, gjør deg stram og forbrenner fett og kalorier, men de helt store kalori-kuttene gjøres gjennom matinntaket for min del. Man raser ikke akkurat ned i vekt av en times trening hver dag, spesielt ikke siden det gjerne får folk til å spise mer slik at litt av vinninga går opp i spinninga. En kombo av lavt kalori-inntak og trening er det beste i min mening
Gjest en som har prøvd det meste... Skrevet 21. mai 2008 #5 Skrevet 21. mai 2008 hei:) på bakgrunn av det jeg har lært etter 3 år på idrettslinjen, og mange forsøk på å nå "idealvekta" har jeg noen tips å gi, men kan ikke låve at det gir resultater. er selv 1.64 høy ov veide 55kg før jeg skadet ankelen og måtte være rolig i 6 månder. nå veier jeg 70kg. har alltid ment at jeg var feit og ville slanke meg. det første "steget" var at jeg bestillte noen tabletter som skulle hindre fettet i å bli tatt opp fra maten. dette virket ikke, bare bortkastede penger... det andre var at jeg begyndte å kutte ut måltider, noe som heller ikke virket noe særlig.. det tredje var at jeg begynte på "vanndrivende midler" fra kostholds butikker, noe som hjelp litt.. men det var ikke verdt det likevel.. det neste var at jeg tok både vanndrivende og fett-blokkerende piller og stakk fingrene i helsen etter hvert måltid... dette har jeg angret på siden... etter 3 månder hadde jeg ikke noe energi å skalv hele tiden, jeg kunne så vidt holde et glass med vann.. likevel greide jeg å skule problemene mine for venner, familie og lærere, jeg trente mer for at det skulle se ut som om det var derfor jeg hadde blitt tynnere, og alle klappa meg på skulderen å sa at jeg hadde vært flink... jeg gikk til og med til legen og tok blodprøve for at de skulle finne ut hva som foregikk, de sa bare at jeg hadde vitaminmangel på nivå med spiseforstyrrelser, uten å gjøre noe med det, eller spørre,det var et rop omhjelp fordi jeg følte et jeg ikke kunne fortelle det selv.. dette var i juni 07, og nå i mai 08 har jeg fortsatttvangstanker om å kaste opp hver gang jeg er mett.. men kom meg over det alene, og fikk snakket om det i en skoleoppgave:) poenget nåvar å fortelle hva du ikke må finnepå å gjøre! men tilbake til spørsmålet:) jeg ville trent mye aerobt, altså rolig løping/jogging som ikke fører til utvikling av melkesyre/gangsperre,dvs jogge/gå rolig lenge og helst i variert terreng(aerob intervall) da får du forbrent mye fett og muslkene får en lengre og slankere form(ikke fotball-legger, eller alpint lår) etter du har gått bør du i tilleg ta litt styrketrening når du likevel er varm. dette øker forbrenningen mer og du får ekstra styrke av "lite trening" i forrhold til hva du ellers hadde gjort omdu bare trente styrke direkte. et treningsopplegg jeg ville brukt (om jeg kunne hatt disiplin nok til å trene jevnt) ville sett slik ut: oppvarming: gå rolig og øke tempoet gradvis,gjærne med stor armsving 10-15min Hoveddel vekselsvis gå og jogge rolig i variert terreng 30-40min 50-100 sit ups (både rette og skrå) 50-100 rygg ups 20-50 push ups 20-50 strekk-hopp (sitte på huk, hoppe høyt å prøve å ta i taket) dette vil gi ekstra styrke i de store muskelgruppene, som forbrenner mest fett. denne hadde vert grei å gjøre 3-4 ganger i uka:) jeg hadde hvertfall gjort det slik, hadde jeg hatt disiplin nok til å ikke prøve snarveier....
Lissi Skrevet 21. mai 2008 #6 Skrevet 21. mai 2008 Du begynner nå og setter målet til neste bikinisesong;) Veldig lurt å begynne å tenke på dette før det er juni;)
Gjest Gjest_caskr_* Skrevet 21. mai 2008 #7 Skrevet 21. mai 2008 Jeg synes trening hjelper. Hard intervalltrening og tung styrke.
Gjest Gjest_Mia_* Skrevet 21. mai 2008 #8 Skrevet 21. mai 2008 Det trenger ikke være så veldig vanskelig; bestill deg 5 ukers mat fra www.spisdegslank.no - og følg menyen slavisk. 5 kjempegode måltider om dagen - du får ikke tid til å bli sulten - eter hele tiden jo!! I tillegg går du deg en halvtimes tur hver dag. Jeg ville ha bestilt Extremdietten, for den funker best ift. det målet du har satt deg.Å følge det slavisk over så lang tid, er vanskelig mentalt, men du kommer fort inn i det. Dette ihvertfall jeg ha gjort, hvis det er veldig viktig å miste disse 10 kg. på så kort tid - men etter at de 5 ukene er ferdige, bør du tenke igjennom hva du spiser og hvordan du mosjonerer, så disse 10 ikke sniker seg tilbake igjen..... Da er det liksom ingen poeng i slitet! For øvrig; det jeg snakker om, kan ikke betraktes som en "kur", snarere en endring i hormonbalansen så man spiser mer riktig mat. Gudd løkk!!
Gjest Gjest_smiley_* Skrevet 22. mai 2008 #9 Skrevet 22. mai 2008 Mulig jeg blir skutt av alle som elsker trening her, men skal du slanke bort såpass mange kilo på kort tid tror jeg det er enda viktigere å kutte ned på hva du spiser enn å trappe opp treninga. Trening har bra helsegevinster, gjør deg stram og forbrenner fett og kalorier, men de helt store kalori-kuttene gjøres gjennom matinntaket for min del. Man raser ikke akkurat ned i vekt av en times trening hver dag, spesielt ikke siden det gjerne får folk til å spise mer slik at litt av vinninga går opp i spinninga. En kombo av lavt kalori-inntak og trening er det beste i min mening Du blir ikke skutt av alle som elsker trening, men av de som har peiling....... Det er begrenset hvor mye du kan kutte ned på maten før det går utover hva som er bra for deg, og det ER også begrenset hvor mye man kan gå ned i løpet av en gitt tid. Nå kommer det jo ann på hvor mye kalorier du putter innpå fra begynnelsen av, men å gjøre det helt STORE kalorikuttene via matveien er ikke det smarteste. Kroppen trenger drivstoff.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå