royaltrux Skrevet 5. mai 2008 #1 Skrevet 5. mai 2008 (endret) I dag har vi funnet en voksen kattemor med hennes 4 nyfødte unger. De har fortsatt navlestreng så de er nokså nyfødt. Jeg bor i leilighet og har ikke lov å ha katt men tenker at det må går an å ha den katten i badet 1-2 dager? Jeg har hengt opp plakat allerede i dag og hvis ikke jeg får svar fra det då prøve jeg dyrebeskyttelsen. Har litt dårlig samvittighet for jeg vet eieren vil ikke har katter i huset men jeg skal ikke beholde katten mer enn mest 1-2 dager...Går det bra tro? Noen som har noen andre ideer? **Oppdatert 9/5: I dag har katteieren meldt seg, bor rett rundt hjørnet. Me e kjempe glad Endret 9. mai 2008 av royaltrux
Gjest Sisu Skrevet 5. mai 2008 #2 Skrevet 5. mai 2008 Har du sjekket om kattemor er øremerket eller chippet? Jeg tror jeg hadde kontaktet dyrebeskyttelsn eller FOD allerede i dag, eller evt en veterinær som kunne scanne microchippen...
royaltrux Skrevet 5. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 5. mai 2008 Har du sjekket om kattemor er øremerket eller chippet? Jeg tror jeg hadde kontaktet dyrebeskyttelsn eller FOD allerede i dag, eller evt en veterinær som kunne scanne microchippen... Så langt har jeg ikke sett noe anmerkninger, men det var ikke dumt å sjekke for chippet....er nok forseint å gjøre i dag da.
royaltrux Skrevet 6. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 6. mai 2008 Har vært i dag for å sjekke om det er chip i katten men det var ikke chip dessverre Dette er utrolig leit situasjon. Jeg jobbe frivillig hos Dyrebeskyttelsen men vet at de har ikke plass bortsett fra akutt tilfeller. Katten i løpet av natten har klart å bæsje opp på veggen og igjen i dag morges på gulvet. Ser ut som hu prøve å bruke kattedoen men opp og går før hun er ferdig. Jeg har ikke helsen til å passe 4 kattunger i tillegg til katten over lengre tid, i hvert fall nå hu bæsjer slikt over huset (ikke at det er hennes feil eller at jeg er sint)...bare håper at eieren ser en av de plakat jeg har hengt opp over alt SNART...
Gjest Gjest Skrevet 6. mai 2008 #5 Skrevet 6. mai 2008 Legg inn på katt svanet sider på nett også. Og i tilfelle eier ikke melder seg, sett inn annonser på finn osv nå. Ala: ____________________ Håper eier melder seg snart, men om så ikke skjer så trenger 4 små og mor nye hjem. *utfyllende beskrivelse* __________________ Eller noe slikt. Nye hjem til kattungene vil det uansett være behov for, så om kattemorens eier dukker opp så vil h'n forhåpentligvis ha bare være glad for at du har gjort forarbeidet ang nye hjem til de små. Har desverre ikke mulighet til å være nødhjem selv, men kanskje det er noen andre forumbrukere som kan gi en hjelpende hånd? Mener du bor i Stavangerområdet, og såpass stor by det er så burde det være mulig å få hjelp.
Gjest Skrevet 6. mai 2008 #6 Skrevet 6. mai 2008 Har ikke dyrebeskyttelsen noen midlertidige hjem som kanskje vil ta den imot? Selv om ikke de har så kan det hende de vet om noen.
royaltrux Skrevet 6. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 6. mai 2008 Legg inn på katt svanet sider på nett også. Og i tilfelle eier ikke melder seg, sett inn annonser på finn osv nå. Ala: ____________________ Håper eier melder seg snart, men om så ikke skjer så trenger 4 små og mor nye hjem. *utfyllende beskrivelse* __________________ Eller noe slikt. Nye hjem til kattungene vil det uansett være behov for, så om kattemorens eier dukker opp så vil h'n forhåpentligvis ha bare være glad for at du har gjort forarbeidet ang nye hjem til de små. Har desverre ikke mulighet til å være nødhjem selv, men kanskje det er noen andre forumbrukere som kan gi en hjelpende hånd? Mener du bor i Stavangerområdet, og såpass stor by det er så burde det være mulig å få hjelp. Takk! Veldig lurt det, tror jeg skal gjøre det. Takk for en hel masse god tips Jeg har lagt inn annonse på savnet-katt sidene også, samt hengt opp en hau plakat i område jeg bor
royaltrux Skrevet 6. mai 2008 Forfatter #8 Skrevet 6. mai 2008 Har ikke dyrebeskyttelsen noen midlertidige hjem som kanskje vil ta den imot? Selv om ikke de har så kan det hende de vet om noen. Godt mulig. Det kan jeg sjekke....
Gjest Sisu Skrevet 6. mai 2008 #9 Skrevet 6. mai 2008 Har du lagt inn annonse på nettkatten og dyrenett? finn.no er jo også et alternativ... Håper det ordner seg, vanskelig situasjon dette!
royaltrux Skrevet 6. mai 2008 Forfatter #10 Skrevet 6. mai 2008 Har du lagt inn annonse på nettkatten og dyrenett? finn.no er jo også et alternativ... Håper det ordner seg, vanskelig situasjon dette! Har lagt inn på nettkatten og dyrenett samt Finn.no, krysse fingrene nå Tror forresten at kattemor har nå bæsjet et sted i soverommet mitt men jeg finne ingenting
Gjest Skrevet 6. mai 2008 #11 Skrevet 6. mai 2008 Tror forresten at kattemor har nå bæsjet et sted i soverommet mitt men jeg finne ingenting Skal vi se om jeg nå husker listen over geniale steder katten kommer uten at de skal være der. Oppå skap? Under skap? Under seng? I dynetrekket? Under lakenet? Bak seng? Inni skapet? Inni hyller? Bak diverse ting som står rundt på gulvet? Under diverse ting som står på gulvet? I vinduet? Eh ja, det var de jeg kom på nå hehe..
royaltrux Skrevet 6. mai 2008 Forfatter #12 Skrevet 6. mai 2008 Til oppdatering: har nå funnet ut at det er noen som kan ta i mot katten og kattungene til helg. Det var jo glimrende, bare livredd og litt nedfor av å "skjule" kattene fra de oppe...er jo snille folk og jeg har ikke lyst å gå i mot ønskene vi bli enige om. Tar kontakt med samboeren sin mor og far for å se om de kan har kattene der fram til helg. Uansett er det bare 3 dager igjen....
Gjest Gjest Skrevet 6. mai 2008 #13 Skrevet 6. mai 2008 Til oppdatering: har nå funnet ut at det er noen som kan ta i mot katten og kattungene til helg. Det var jo glimrende, bare livredd og litt nedfor av å "skjule" kattene fra de oppe...er jo snille folk og jeg har ikke lyst å gå i mot ønskene vi bli enige om. Tar kontakt med samboeren sin mor og far for å se om de kan har kattene der fram til helg. Uansett er det bare 3 dager igjen.... Nå ble jeg lettet! Alltid like godt når sånt ordner seg
royaltrux Skrevet 6. mai 2008 Forfatter #14 Skrevet 6. mai 2008 (endret) Ikke sant? Godt å får dette ordnet. Bare håper jeg ikke ble tatt med en katt her nede ...prøve å ser om noen kan har kattene fram til helg Endret 6. mai 2008 av royaltrux
royaltrux Skrevet 7. mai 2008 Forfatter #15 Skrevet 7. mai 2008 Familien til samboeren min sa det var greit å ta inn katten og hennes 4 unger fram til helgen. Men jeg synes så utrolig synd på stakkars mora som flyttes fra plass til plass. Men nå har hun det kjempe godt der hun er nå, er litt nedfor selv da, var visst en glede å ha katt her i huset og kjennes litt tomt allerede etter bare 2 dager hu var her....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå