Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Kjersti (:
Skrevet

Hei :)

Jeg er ei jente med veldig krøllete hår. Når har jeg ganske langt hår, men har veldig lyst og vurderer å klippe det kortere. Sånn ca.1 cm over skuldrene eller noe.

Men det som gjør meg veldig usikker er at jeg ikke vil at håret skal krøller seg så. Er det da lurt å klippe krøllete hår kort?

Hvilken måte burde man klippe seg på hvis man har krøllete hår og man ikke vil at det skal krølle seg så?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Klippe det opp, radikalt. Det krever en frisør som vet hva h*n gjør.

Skrevet

Du kan ikke klippe hår slik at det blir mindre krøller. Men det finnes teknikker som gjør at krøllene ser bedre ut.

Prøv å finn en frisør som kan krøllete hår godt, da vil du kunne klippe det ganske kort før du får afro. Et tips jeg har hørt er lurt er å gå til en frisør som selv har krøller, da vil h*n vite litt mer hva det går i.

Skrevet

jeg har selv krøllete hår, og håret mitt blir mye mer krøllete jo kortere det er. hvis du har veldig mye krøller så tor jeg det kommer til å se veldig fluffy ut med kort hår, men nå har jeg ikke sett deg så jeg skal jo ikke si noe sikkert.

Gjest Gjest
Skrevet
Du kan ikke klippe hår slik at det blir mindre krøller. Men det finnes teknikker som gjør at krøllene ser bedre ut.

Prøv å finn en frisør som kan krøllete hår godt, da vil du kunne klippe det ganske kort før du får afro. Et tips jeg har hørt er lurt er å gå til en frisør som selv har krøller, da vil h*n vite litt mer hva det går i.

Har du tips om noen frisører i Oslo som kan klippe krøller?

Jeg har selv krøller og liker å ha de kort. Men har hittill ikke truffet på noen frisører som skjønner at håret krøller seg opp og dermed blir enda kortere osv. Ser ut som en puddel hver gang jeg har vært hos frisør... Er ikke så mange nordmenn som har krøller, så er vel derfor de er så dårlige på det... (?)...

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Jeg har forholdsvis krøllete hår (men kanskje ikke så mye som deg). Jeg har alltid hatt langt hår, men da jeg klippet håret til like over skuldrene for noen år siden, angret jeg veldig. Det ble mer brusete, og det antok en merkelig trekantform.

Om jeg skulle klippe meg kort igjen, vil jeg sørge for å ha en mer definert klipp (altså ikke bare nesten klippe det rett av, slik jeg gjorde). Jeg vil også bruke hårprodukter for å roe krus mer flittig.

Men jeg tror det blir vanskelig å hindre håret i å krølle seg mer om man har det kortere. Dvs, det avhenger av hva slags krøller du har også. Om du ikke har veldig små og tette krøller, vil det kanskje bli mindre krøll om håret blir kort nok. Faren min så ut som en puddel i hippietiden, men da han klippet seg i en kortere, men fortsatt litt lang guttefrisyre på 80-tallet, klippet han nesten bort krøllene, og satt igjen med mye fall. Men det er ikke sikkert du tenker å ha det så kort.

Skrevet

Nå vet jeg ikke hvor krøllete hår du har, men jeg har ei venninne som har på kanten til afro-krøllete hår, om du skjønner hva jeg mener ;) Hun pleier å klippe seg hos innvandrer/afrikanske frisørsalonger fordi hun sier at de er de eneste som klarer å klippe håret hennes skikkelig!

Skrevet

jo kortere eller jo mer du klipper håret opp, jo mer vil krøllene komme fram... Hvis du ikke vil at de skal gjøre det må du ha masse tyngde i håret (langt eller tykt) slik at det drar ut krøllene litt av seg selv... Du kan også prøve deg fram med litt produkter... dra til frisøren å spør om de har noe å anbefale som kan dempe krøllene... eller så kan du også prøve deg på en lett antipermanent slik at du får et mer "bølgete" resultat... :)

Lykke til :)

• 4 uker senere...
Gjest Gjest_Line_*
Skrevet

Hei!

Har selv massemasse krøller. Egentlig helt identisk hår som sarah jessica parker. Elsker håret mitt, men har dessverre begynt å miste masse hår. Det er et resultat av eksamen og annet stress. Dette har resultert i at jeg skal klippe håret kort siden det har blitt så tynt. Har lett etter en frisør i flere uker, og har endelig funnet en som kan klippe det så det blir bra. Som nevnt av andre er punkt nummer 1 å finne en frisør som selv har krøller og som forstår hva du ønsker. Har pratet mye med henne for å klarere at vi er enig. Hun sier at det er et kjempepoeng å tynne håret nede for å unngå å få såkalt "lampeskjerm-hår". Helt forferdelig å ende med det!! I tillegg sier hun at et poeng er å skjære håret istedet for å klippe. I tillegg er du nødt til å være innstilt på å få større hår enn når du har det langt. Det fordi det er mer tyngde i langt hår enn i kort. Altså er gode hårprodukter et must! I tillegg kan en rettetang være et poeng i tuppene for å unngå såkaldte fluffy hårender som vil blidra til nettopp "lampeskjerm-hår".

Let etter en flink frisør du, så ordner dette seg. Og ikke minst, vær sikker på avgjørelsen din. Vi som har krøller vet at det tar ENORMT lang tid å spare til langt hår! Helt forferdelig lang tid.. :D

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...