Gå til innhold

DVD-anbefalinger?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Blitt helt utdatert på filmfronten siste året.

Nå vil jeg se noen gode filmer hjemme i stua, til å le og gråte av, med bra skuespillere. Trenger ikke være de "store kjente".

Noen som kan anbefale noen? Må altså være kommet på DVD.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Chocolate med Juliette Binochet og Johnny Depp. En litt mindre film, men en utrolig feelgood-film!

Skrevet

Love actually. Jeg elsker den filmen, har sikkert sett den tjue ganger! Men du har kanskje også sett den. Den er jo ganske kjent.

Skrevet

Shadowlands - nydelig film med blant annet Anthony Hopkins. En film man kan gråte og le av om hverandre. :)

The Remains of the Day - vakker estetisk film (musikken synes jeg er nydelig) med dyktige skuespillere (Anthony Hopkins og Emma Thompson). Har man lest boka er det bare et pluss. Nydelig trist, melankolsk og herlig film.

Jane Eyre (2006) - kostymedrama med mye dramatikk, spenning og ikke minst kjærlighet. En mini-serie i tre deler.

Avanti - feel good-film fra begynnelsen av 70-tallet. Romantisk og herlig.

An Affair to Remember - den ultimate kjærlighetsfilmen. Morsom og litt trist, men ender bra til slutt. ;)

Wit - utrolig bra film med Emma Thompson om en universitetsprofesssor som får kreft. Trist, men viktig film på mange måter.

Ellers vil jeg også nevne Roman Holiday, Audrey Hepburns første Hollywood-film.

Har flere anbefalinger innen ulike sjangre om det er av interesse. Bare å spørre! :)

Mvh Yvonne :duskedame:

Skrevet

Holliday

The Notebook

Knocked Up

Gjest Gjest
Skrevet

Yvonne, har sett på listen din og funnet alle filmene utenom Wit.

Er tittelen riktig? Finner den ikke på play.com (tror jeg da...)

Skrevet

Nei, den er kun å få tak i region 1 dvd'er. Det glemte jeg forresten å si. Søker du på Wit hos Amazon.com vil den antageligvis dukke opp.

Skrevet

Le Fabuleux destin d'Amélie Poulain :rødme: (Tror den heter bare "Amelie" på Norsk.) Det er rett og slett den fineste filmen jeg noen gang har sett! Helt nydelig. Ellers var det mange gode forslag i tidligere innlegg.

Les Choristes er også nydelig. Franskmenn er flinke på film!

Gjest Gjest
Skrevet
Le Fabuleux destin d'Amélie Poulain

Er det samme som Amelie fra Montmartre eller hva den heter? Husker ikke navnet på filmen, tror den spilles av ei som heter Audrey noe... eller husker jeg feil?

Skrevet
Er det samme som Amelie fra Montmartre eller hva den heter? Husker ikke navnet på filmen, tror den spilles av ei som heter Audrey noe... eller husker jeg feil?

Det stemmer. ;)

Gjest _Leela_
Skrevet

Mange gode forslag her, jeg liker også Music and Lyrics.

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Falt helt for The Holiday i Jula, en virkelig god film :) Og Jude Law blir sjelden feil! hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...