Gjest utlogget Skrevet 5. mai 2008 #1 Skrevet 5. mai 2008 ikke vet jeg om dette er riktig postet, men... jeg er ganske ny på forumet og lurer på om det finnes noen kotyme ang dette: saken er den at jeg har kjent igjen folk her inne. både bekjente og nærmere venner. gir jeg meg til kjenne? jeg har konsekvent holdt meg borte fra dagbøker ol. da jeg tenker at dette er privat og kun for "intetanende" andre. problemet blir jo debatter, innlegg i andre fora osv. nå viser seg nå at vil jeg nok bruke endel tid på et forum hvor en annen også er/kommer til å bli aktiv. er redd for å dumpe over ting jeg ikke har noe med, samtidig som det kanskje kan være ubehagelig å ikke lenger være anonym, for den andre?? hva er normalt å gjøre her inne? ønsker ikke tråkke noen på tærne!
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2008 #2 Skrevet 5. mai 2008 Har du muligheten til å være usedvanlig åpen om hvem du selv er? I såfall er det godt mulig han/hun kjenner deg igjen, og problemet løser seg selv.
Gjest TS Skrevet 5. mai 2008 #3 Skrevet 5. mai 2008 Har du muligheten til å være usedvanlig åpen om hvem du selv er? I såfall er det godt mulig han/hun kjenner deg igjen, og problemet løser seg selv. har absolutt tenkt tanken... kanskje best å vente og kanskje hinte forsiktig utenfor nett også? tenkte bare å høre om det er noen retningslinjer, normer el.l. på dette på forumet...
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2008 #4 Skrevet 5. mai 2008 har absolutt tenkt tanken... kanskje best å vente og kanskje hinte forsiktig utenfor nett også? tenkte bare å høre om det er noen retningslinjer, normer el.l. på dette på forumet... Nix. Eneste forumene jeg vet om som hadde retningslinker på slikt var snartgravid og den gruppen forum. Der var det mulig å ta kontakt med en moderator, og så få gitt anonymt beskjed til personen at de var gjenkjent. Men det var ikke pålagt, kun et tilbud. Men hvor åpen er vedkommende her? Det er enkelte her som har bilder av seg elv i avataren, svært nære bostedsbeskrivelser, osv. Slik jeg ser det må de da være mer eller mindre klar over at de kan blir gjenkjent, og det er en annen sutuasjon enn noen du tilfeldigvis kjenner igjen på et utrykk i et enkelt innlegg.
Gjest ts Skrevet 5. mai 2008 #5 Skrevet 5. mai 2008 Nix. Eneste forumene jeg vet om som hadde retningslinker på slikt var snartgravid og den gruppen forum. Der var det mulig å ta kontakt med en moderator, og så få gitt anonymt beskjed til personen at de var gjenkjent. Men det var ikke pålagt, kun et tilbud. Men hvor åpen er vedkommende her? Det er enkelte her som har bilder av seg elv i avataren, svært nære bostedsbeskrivelser, osv. Slik jeg ser det må de da være mer eller mindre klar over at de kan blir gjenkjent, og det er en annen sutuasjon enn noen du tilfeldigvis kjenner igjen på et utrykk i et enkelt innlegg. ok, takk. var referert til hendelse hvor jeg var tilstede...i en diskusjon på helt generelt grunnlag...men samtidig refereres bosted, alder osv...vanskelig.
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2008 #6 Skrevet 5. mai 2008 ok, takk. var referert til hendelse hvor jeg var tilstede...i en diskusjon på helt generelt grunnlag...men samtidig refereres bosted, alder osv...vanskelig. Neppe noen av de mest paranoide her da. Men følg litt med, evenuelt si rett ut i en eller annen tråd "heisann, lurer på om vi var på samme møte? ", uten å dra inn hva du har lest ellers. Som registert mener jeg og du kan blokkere andre, og da ser du ikke innleggene til den personen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå