Gå til innhold

Små overraskelser til brudeparet på den store dagen

Gjest forlover

Anbefalte innlegg

Gjest forlover

Jeg er forlover og skal holde tale til brudeparet under middagen. Noen forslag til hva mer jeg kan finne på for å glede/overraske brudeparet på den store dagen? Vi blir ca 12 stk i bryllupet, så det blir en liten gjeng. Brudens gjester kjenner ikke så veldig godt brudgommens gjester. Har bare hilst på hverandre. Det er ellers (i følge bruden) en uhøytidelig gjeng (bortsett fra brudens far).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare dere ikke strør cornflakes på madrassen de skal ligge på på brullypsnatta... Jeg har være borti folk som gjorde sånne "pek" og jeg ville nok ikke som sliten brud syntes det var så morsomt å sove på cornflakes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lano

Hvis du har tilgang på en fargeprinter og digitale bilder av brudeparet (du kan jo samle inn blant gjestene), så er det en morsom overraskelse om du printer ut bilder i A3-størrelse og henger opp på en vegg i lokalet. Vi skal gjøre dette til et vennepar nå i juni, vi har printet ut 60 bilder av dem sammen i forskjellige situasjoner (men har ikke tatt med de verste festebildene, hehe) som vi skal henge opp inne på toalettene i festlokalet. Da ødelegger det ikke for borddekkingen/pyntingen, samtidig som det kan bli et morsomt samtaleemne.

Jeg var forlover for en annen venninne for noen år siden, da byttet vi ut glassene på brudeparets plasser med champagneglass med hjerte på stetten, vi la røde sjokoladehjerter på tallerkenen og satte opp masse ballonger bak der de skulle sitte.

Da de skulle reise til overnattingsstedet ga vi dem en kurv med "utstyr" til bryllupsnatta: to champagneglass, en liten minichampagne, massasjeolje, røde ballonger, telys og fyrstikker og noen andre småting. De skulle overnatte hjemme (det var hemmelig, de ville ikke ha noe tull) og var takknemlige for å få noe som kunne sette en ekstra spiss på natten.

Ellers er det jo sånne ting som ikke alle brudepar husker på, men som kan være hyggelig likevel: champagne utenfor kirken (kanskje ikke PÅ kirketrappa, men i nærheten?), ris som gjestene kaster på dem, pynting av transporten, ekstra pynting av festlokalet, fyrverkeri når de skal reise hjem? Trikset er vel å kjenne brudeparet så godt at man vet hva de har planlagt selv og ikkke, og ikke minst hva de kommer til å sette pris på.

Var det noe sånt du tenkte på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes jo kjempekoselig ut :)

jeg vet jeg ville satt pris på alle de tingene :Nikke:

Du som forlover kan jo kansje dra igang en "bli-kjent" runde på alle gjestene når brudeparet er til fotografen hvis det blir noe dødtid :)

Hvis brudeparet ikke har tenkt på det så kan dere jo også lage til en litt fin bok/album der alle gjesten skriver på hver sin side en hilsen til brudeparet så tar dere bilde av hver gjest som har skrevet og limer inn ved hilsenen slik at brudeparet får et minne fra alle gjestene som var der den dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest forlover

Akkurat slike ting jeg er ute etter. Mange gode forslag. Takk, takk, takk.

Har tenkt på det med champis utenfor kirka + gi dem en kurv med jordbær, sjokolade, musserende vin etc på vei til bryllupet (de skal reise langt).

Fyrverkeri hadde jo vært knall (elsker det selv) men de skal gifte seg i midnattsol så det blir litt vanskelig.

Hadde vært fint å lage en album, men jeg mangler bilder, spesielt av han. Tenke, tenke......

Blir kjempeglade om dere kommer med flere ideer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Imsdal

Hva med å kjøpe en vinflaske, en sånn trekasse til vin (som kan spikres igjen) og en liten bok der gjestene kan skrive sine hilsner, og denne får ikke brudeparet lov til å åpne før sin feks. 5 års bryllupsdag?

Så kan de om fem år nye en god flaske vin og lese gamle hilsner fra gjestene sine (som kanskje har skrevet i ganske god form utpå kvelden) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest forlover
Hva med å kjøpe en vinflaske, en sånn trekasse til vin (som kan spikres igjen) og en liten bok der gjestene kan skrive sine hilsner, og denne får ikke brudeparet lov til å åpne før sin feks. 5 års bryllupsdag?

Så kan de om fem år nye en god flaske vin og lese gamle hilsner fra gjestene sine (som kanskje har skrevet i ganske god form utpå kvelden) :)

Hørtes koselig ut med litt mimring. Må kjøpe en vin som skal lagres da. Noterer det bak øret. (Ser ut som om det stort sett blir drikkevarer i overraskelsene men tror nå ikke brudeparet syns det er så negativt..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I bryllupet til et søskenbarn av meg, fylte vi et stor eske med røde hjerteballonger fylt med helium. Pappa hadde helium med seg og ballongene fylte vi mens vi ventet på at brudeparet skulle komme til plassen der festen skulle være. Denne esken ble plassert bak brudparet, og de åpnet den før de satt seg til bordet. Verken brudeparet eller de andre gjestene viste om denne overraskelsen. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest forlover
I bryllupet til et søskenbarn av meg, fylte vi et stor eske med røde hjerteballonger fylt med helium. Pappa hadde helium med seg og ballongene fylte vi mens vi ventet på at brudeparet skulle komme til plassen der festen skulle være. Denne esken ble plassert bak brudparet, og de åpnet den før de satt seg til bordet. Verken brudeparet eller de andre gjestene viste om denne overraskelsen. :fnise:

Denne kjøper jeg tvert! Det blir jo i steden for fyrverkeri. Kjemperomantisk. Har noen som helt sikkert kan fikse helium. Det blir nyyyyyydelig. Tusen takk for en fantastisk ide, Pebbles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne kjøper jeg tvert! Det blir jo i steden for fyrverkeri. Kjemperomantisk. Har noen som helt sikkert kan fikse helium. Det blir nyyyyyydelig. Tusen takk for en fantastisk ide, Pebbles.

Bare sånn litt mer informasjon.. Vi sjekket hvor lenge ballongene svevde før vi puttet de i esken.. de minste ballongene svevde vel i ca 2 timer tror jeg, vi hadde 2 store og en del små :) det var derfor vi fylte i ballongene rett før brudeparet kom til lokalet (pappa fylte i dem, så var vi vel fire stykk som satt knute på, og en som holdt esken opp ned).. og brudeparet åpnet det før de satt seg til bords..

Man får kjøpt slike esker med ballonger i ballongbutikker også, kunne iallefall kjøpe det der jeg kjøpte hjerteballongene som vi brukte.

Lykke til med å fylle i ballonger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest forlover
Bare sånn litt mer informasjon.. Vi sjekket hvor lenge ballongene svevde før vi puttet de i esken.. de minste ballongene svevde vel i ca 2 timer tror jeg, vi hadde 2 store og en del små :) det var derfor vi fylte i ballongene rett før brudeparet kom til lokalet (pappa fylte i dem, så var vi vel fire stykk som satt knute på, og en som holdt esken opp ned).. og brudeparet åpnet det før de satt seg til bords..

Man får kjøpt slike esker med ballonger i ballongbutikker også, kunne iallefall kjøpe det der jeg kjøpte hjerteballongene som vi brukte.

Lykke til med å fylle i ballonger :)

Takk for infoen. Fint du sa at de bare holdt et par timer. Må teste det ut. Tror jeg satser på å slippe ballongene når de kommer ut av kirka og står, kysser på trappa og skåler med sjampanje. :hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Maibrud_*
Takk for infoen. Fint du sa at de bare holdt et par timer. Må teste det ut. Tror jeg satser på å slippe ballongene når de kommer ut av kirka og står, kysser på trappa og skåler med sjampanje. :hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Maibrud_*

Hei,

Vi skal ha ballongslipp i vårt bryllup i sommer! Vi tenkte først å ha slike kinesiske(?) papirlykter med lys i som gjestene skriver lykkeønskninger på og som slippes ut i natten. Veldig romantisk synes jeg, men er veldig redd for å brenne opp halve byen nå på sommerstid og da er det plutselig ikke så veldig romantisk lenger ...:fnise: Har kjøpt hjerteballonger i folie hos www.ballonger.no. Kjempefine synes jeg, og disse kan man jo fint skrive lykkeønskninger på også :) Dessuten svever disse i flere dager. Tror det blir toppers!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 måneder senere...
Gjest Gjest_Lillemor_*

Nå er jeg kanskje litt sent ute, men om noen trenger flere ideer så kan jeg komme med et tips jeg og en kusine gjorde i bryllupet til en tredje kusine.

Vi plukket ut noen av gjestene og lagde oppgaver til de som skulle gjennomføres i løpet av det første året som gift (hjelpe de på vei... :)) Ingen av gjestene fikk vite noe på forhånd, men under bryllupsfesten kalte vi frem brudeparet så de satt fremme, og så ropte vi opp f. eks en tante og onkel, og sa at i løpet av vinteren skal dere invitere brudeparet hjem til dere og lære de og lage julekaker, noen venner ble ropt opp og fikk i oppgave å hjelpe til med dugnad i hagen og påfølgende middag og fest hos brudeparet, noen skulle ta de med på fjelltur. Osv... En morsom greie, og sosialt (om det gjennomføres). DEt ble ihvertfall veldig godt mottatt i bryllupet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en gammel tradisjon at bruden skal ha på seg noe nytt, noe gammelt, noe lånt og noe blått. Dette er vel egentlig forloveren som skal ordne.. Det hadde i alle fall jeg satt kjempepris på hvis min forlover hadde ordnet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...