Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest "Tingeling"
Skrevet

Gutter ER fra Mars & Jenter fra Venus :lol:

For jeg skjønner jo helt klart ikke hva gutter egentlig mener tror jeg :forvirra:

Casen:

Er en type jeg syns er ganske så sjarmi ;) Og tror/trodde han syns jeg var litt søt også (høre på meg a, er 30år, og skulle tro jeg var 12 :fnise: )

Vi kjenner ikke hverandre noe særlig. Møttes ett par tre ganger hos ei felles venninne. Men er jo så pass stor da, at jeg tror jeg kan merke om noen liker meg litt mere enn vanlig høflighet...

Men i går da, når vi satt å skravlet om fjas (venninna mi & jeg) så sier han plutselig: "Du er snål du...."-etterfulgt av en liten latter :forvirret:

Jeg ser på venninna mi,VELDIG spørrende,og lurer på hva han mener med det?? Okei, egentlig ikke noe å henge seg oppi sånn sett. MEN har jeg misforstått han så totalt??? For meg er "SNÅL" ett meget negativt ladet ord...

Spør han litt senere på kvelden, hva han mente m at jeg var "snål" og sa jeg syns d var ett negativt ladet ord. Hvorpå han svarer :"Neeeiii, det er i hvert fall ikke negativt" :forvirret:

GUTTER ER FRA MARS & JEG ER I HVERT FALL FRA VENUS :fnise:

Noen uti der som har andre oversettelser av ordet "SNÅL"???

Del de gjerne med meg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Noen uti der som har andre oversettelser av ordet "SNÅL"???

Del de gjerne med meg :)

Svensker mener vel "gjerrig" når de sier "snål". Ellers kjenner jeg ingen direkte positiv betydning av ordet "snål".

Satyr

Gjest Gjest
Skrevet

Sannsynligvis betyr "snål" for ham litt rar og merkelig, litt fjortis. Det samme inntrykket som innlegget ditt gir, med andre ord. Men det kan jo hende han liker det.

Gjest Elfrida
Skrevet
Okei, egentlig ikke noe å henge seg oppi sånn sett.
Nei. Han mente nok ikke så mye med det.
Gjest Gjest
Skrevet

Snål behøver ikke å være negativt. Med mindre mannen er direkte uforskammet og dum, mente han det nok ikke på en negativ måte. :)

"Snål" kan f.eks bety litt rar, på en søt måte.

Skrevet

Tja, når jeg siler "du er snål du", i alle fall etterfulgt av en latter, ville jeg tolket det som.. som han sier, i alle fall ikke negativt.

Ja, når jeg sier "du er nå litt snål da" til min mann er det gjerne i betydning av "rar på en søt måte".

Selvsagt, snål kan tolkes negativt, men i den settingen der hørtes det ut slik om i mitt hode ville vært mer flørtende enn negativt ment...

Gjest Gjest
Skrevet

I Porsgrunn/Skien her jeg bor er snål et positivt ladet ord. Jeg er ikke innfødt, men tror det betyr omtrent det samme som søt.

Gjest Gjest
Skrevet

Han prøvde sikkert å være morsom- give him some credit!

Skrevet

Jeg hadde ikke tatt dette på en negativ måte i denne settingen du beskriver her :)

Skrevet

Min kjære synes jeg er snål..... I det legger han at han synes jeg er spesiell som person,jeg er ikke som "alle andre", jeg tenker veldig annderledes enn han og jeg driver med "snåle" ting. Jeg har visst kunnskaper om merklige ting og praktiske ferdigheter som ( ifølge han...hehe...) ikke helt henger sammen med det at jeg er kvinne, ikke er født i forrige århundre( "moderne" kvinner skal visst ikke kunne karde, spinne og sy...) og ikke har håndtverksutdannelse ( er en racer når det kommer til oppussing...).Husker han ble helt stum første gangen han opdaget hvor mye og hva slags verktøy jeg hadde.Han synes jeg kan være både bakvendt og merkelig, men sier at det er jo det som gjør det spennende å være sammen meg og bo sammen meg. Det blir aldri helt en traust hverdag.Er litt glad for å være snål,jeg.... :ler:

Gjest Gjest_Tingeling_*
Skrevet
Snål behøver ikke å være negativt. Med mindre mannen er direkte uforskammet og dum, mente han det nok ikke på en negativ måte. :)

"Snål" kan f.eks bety litt rar, på en søt måte.

Ei annen venninne nevnt også dette med at "snål" kan være litt rar, på en søt måte...

Grunn til at jeg spør, er vel mest fordi jeg ikke har hørt noen annen betydning av ordet "snål" enn rar. Og at det har blitt brukt i negative sammenhenger..

Men fint å høre at det er andre som bruker ordet på en annen måte :D

Gjest "Tingeling"
Skrevet
Min kjære synes jeg er snål..... I det legger han at han synes jeg er spesiell som person,jeg er ikke som "alle andre", jeg tenker veldig annderledes enn han og jeg driver med "snåle" ting. Jeg har visst kunnskaper om merklige ting og praktiske ferdigheter som ( ifølge han...hehe...) ikke helt henger sammen med det at jeg er kvinne, ikke er født i forrige århundre( "moderne" kvinner skal visst ikke kunne karde, spinne og sy...) og ikke har håndtverksutdannelse ( er en racer når det kommer til oppussing...).Husker han ble helt stum første gangen han opdaget hvor mye og hva slags verktøy jeg hadde.Han synes jeg kan være både bakvendt og merkelig, men sier at det er jo det som gjør det spennende å være sammen meg og bo sammen meg. Det blir aldri helt en traust hverdag.Er litt glad for å være snål,jeg.... :ler:

Takk for ett utrolig søtt og lærerikt innlegg ;)

Kanskje si som deg jeg også "Er litt glad for å være snål,jeg" :blomst:

Gjest Gjest
Skrevet

Her hvor jeg bor, (vestlandet et sted) er snål et positivt ord. Ala samme betydning som søt, fin osv... Kanskje det var det han mente....

Gjest Gjest
Skrevet

Her jeg bor kan snål være både positivt og negativt, ettersom hvordan man sier det. Hvis han smålo når han sa det så virker det på meg som han synes du er "snål" i meningen "noe for deg selv", altså litt uvanlig. Litt spesiell, på en bra måte. Det er jo ikke nødvendigvis noe negativt i å være litt "rar"? Jeg blir ofte betegnet som snål og rar, men det av folk som tydeligvis liker meg. Det er det at jeg ikke er som alle andre som er med på å gjøre at de foretrekker mitt selskap framfor andres. Om du hadde vært akkurat lik alle andre, hvorfor skulle da noen foretrekke ditt selskap framfor en som er kliss lik? Da kunne man jo like godt vært sammen med hvem som helst andre. Nei, vær glad du er litt snål, du.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg syns ikke snål er negativt ladet ord, jeg bruker det på kjæresten og han det på meg når vi er søte, på en rar, god måte :)

Gjest Gjest
Skrevet

Hvor er han ifra?

Jeg bor på Vestlandet, og når noen sier snål i denne settingen så er det et positivt ord. Litt søtt, gjerne brukt i "ny-forelsket-fasen", eller rett før for å vise at man liker noen. Så du ligger nok godt an :fnise:

Uansett: hvorfor ta slik på vei for ETT ord. Du merker vel ellers om han liker deg eller ikke???

Skrevet

JEg syne at både snål og rar er ord som kan brukes positivt hvis de kommer i en positiv setting :)

Skrevet

Tihi, det han sa har ingenting med deg å gjøre i det hele tatt! Kunne vært rar, teit, spesiell (etterfulgt av en litt frekk latter), dum osv.

Jenter gir automatisk mer oppmerksomhet til de guttene som er litt småfrekke. Vi lurer på hvorfor han ikke gir oss komplimenter, hvorfor han overser oss, plutselig sier ett eller annet frekt. Tror kanskje han vet at det som regel fungerer.

(Finnes forresten en laaaang tråd om dette på diskusjon.no, og skrevet flere bøker om fenomenet:P)

So he likes you :danse:

Skrevet
Tihi, det han sa har ingenting med deg å gjøre i det hele tatt! Kunne vært rar, teit, spesiell (etterfulgt av en litt frekk latter), dum osv.

Jenter gir automatisk mer oppmerksomhet til de guttene som er litt småfrekke. Vi lurer på hvorfor han ikke gir oss komplimenter, hvorfor han overser oss, plutselig sier ett eller annet frekt. Tror kanskje han vet at det som regel fungerer.

(Finnes forresten en laaaang tråd om dette på diskusjon.no, og skrevet flere bøker om fenomenet:P)

So he likes you :danse:

Tror nok du er inne på noe her. Han fikk virkelig en sterk reaksjon utav deg, som direkte oversatt betyr at du liker han. I tillegg ble du tydeligvis bare mer nyskjerrig på han som følge av kommentaren.

Nå slipper han å betale "wanting it-tax" ;)

Gjest glamourgirl
Skrevet

Hvor jeg kommer på er snål, sød, gosslig, konstig og gild, alle i samme familie... Og ja, jeg har kommet i trøbbel ved å bruke noen av dem.

("Gosslig? Hva faen skal det bety?")

Så hadde en mann kalt meg snål hadde jeg blitt glad, ferdig med det.

(og ja, jeg syns du er supersnål som har laga en hel tråd om det...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...