Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hvor mye bør en gi i belønning til en som finner ens mistede bankkort? Hvor mye ville finneren fått fra Visa for å levere det inn der? Noen erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke man får finnerlønn for å levere visakort. Jeg fant et på lørdag. Leverte det til betjeningen i butikken, og regner med at jeg får min lønn i himmelen... :engel:

Skrevet

Personlig ville jeg ikke gitt noenting. Kortet må jo sperres uansett.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg ville ikke forventet noe om jeg fant et, så mellom 0 og så mye du har lyst til å gi.

Skrevet

men det står jo på visa kortet at "a reward will be payed" om du leverer visakort.

Skrevet
men det står jo på visa kortet at "a reward will be payed" om du leverer visakort.

Stemmer det. Sender du et funnet kort til Teller så får du finnerlønn. Hvor mye det er snakk om vet jeg ikke. Sikkert en hundrelapp eller to.

Gjest Gjest
Skrevet
Stemmer det. Sender du et funnet kort til Teller så får du finnerlønn. Hvor mye det er snakk om vet jeg ikke. Sikkert en hundrelapp eller to.

Ja det var det jeg trodde at det er en form for finnerlønn sånn at folk skal levere inn kort de finner. Har søkt litt på nettet, men ikke funnet ut hvor mye det er. La være å gi finnerlønn til en som tar seg bryet å spore opp personen selv og levere kortet synes jeg vil være litt frekt...

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg syns ikke det hadde vært frekt å ikke gi meg finnerlønn, selv om jeg hadde tilbudt det om jeg stod på den andre siden av gjerdet.

Skal man spore opp folk selv?

Skrevet

Jeg hadde ikke gitt noe finnerlønn, da kortet allerede ville vært sperret og dermed totalt ubrukelig.

Gjest Gjest
Skrevet

Forstår at jeg er rar her som vil gi finnerlønn, men hvis det er slik at finneren ville fått penger for å sende det til banken så syns jeg det er rett og rimelig. Ingen her som vet hva standard finnerlønn fra visa er?

Gjest Gjest_Sol79_*
Skrevet

Jeg var på Sentrum politistasjon og leverte en kortholder jeg fant for en måneds tid tilbake. Der opplyste de om at man ikke hadde krav på finnerlønn når det var bankkort, men at de gjerne kunne skrive opp navnet mitt i tilfelle eieren ville gi meg finnerlønn - hvilket ikke var aktuelt for min del.

Jeg leverer ikke inn tapte bankkort/lommebøker etc fordi at jeg skal få penger for det..

Skrevet (endret)

Det er Teller som gir ut finnerlønn, ikke alle mulige andre. Leveres det til korteier, politiet eller banken så kan en ikke forvente finnerlønn.

Edit: lagt til link

Endret av Titta
Gjest Gjest
Skrevet

Ser at det er mange her som ikke ville gitt finnerlønn for kort. Hva med lommebøker? Det vanlige er vel 10% av kontanter, men i dag er det jo mange som har lite eller ikkenoe kontanter i lommeboka. Ville dere gitt noe hvis dere fikk igjen en lommebok med kort og ingen kontanter?

Skrevet

Jeg ville ikke gitt noe av den grunn at jeg ikke forventer penger om jeg gjør en lignende tjeneste for noen andre.

Gjest Gjest
Skrevet

en kamerat av meg som var dørvakt sendte inn sånne kort støtt og stadig, tror han fikk 150 kr pr. kort.

Greit at kortet er sperret og ikke kan brukes mer, MEN det er tross alt navn, bilde og personnummer på mange av de, slik at de fungerer helt fint som legitimasjon, samt i offline kortautomater (er vel ikke så mange sånne avtrykkgreier mer, men....) Så det er jo greit å ha litt kontroll på hvro det er da

Gjest Gjest_bolla_*
Skrevet

Jeg tjente meg gode ekstrapenger på visakort folk mistet på utesteder jeg jobbet på.

Vi lot det alltid ligge ett par dager i baren i tilfelle de kom inn og etterlyste dem, deretter sendtes de bunkevis inn og fikk finnerlønn i retur.

Desverre er folk så slepphendte med kortene sine at bunken kunne bli ganske stor i løpet av en helg og det var helt uaktuelt å drive med oppsøkende virksomhet for å finne telefon og få kontakt med eieren av kortet.

Finnerlønn varierete på den tiden avhengig av korttype (american express, visa, master etc). Husker ikke nøyaktig hvor mye (150 høres kjent ut for visa ihvertfall) men det ble ganske fine summer gitt.

Gjest Gjest
Skrevet

Syntes ikke det er rart å gi en hundrings eller to i finnerlønn. Nytt kort ville kostet deg 500,- og hvis du rakk å oppheve sperren etter at kortet var tilbake sparte du jo de pengene.

Skrevet
Syntes ikke det er rart å gi en hundrings eller to i finnerlønn. Nytt kort ville kostet deg 500,- og hvis du rakk å oppheve sperren etter at kortet var tilbake sparte du jo de pengene.

Jeg hadde ikke tatt sjangsen på å åpne et kort som har vært i hendene på andre personer. Du kan risikere at noen har notert seg opplysninger om bankkortet ditt og misbruke det hvis du åpner det.

Jeg ville heller ikke betalt finnerlønn. Nytt bankkort i min bank ville kostet meg 200,-, men jeg vil heller betale det enn å betale finnerlønn, åpne kortet og i verste fall bli utsatt for misbruk.

Skrevet

Jeg fant en gang et bankkort og sporet opp eieren selv. Jeg fikk en flaske vin. Hyggelig, men ikke noe jeg forventet.

Gjest Gjest
Skrevet

Nytt kort i min bank ville kostet meg nøyaktig 0,- kroner, og det er ikke mulig å åpne opp sperrede kort, så jeg ville nok ikke gitt et fnugg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...