Gå til innhold

Gave til søsken

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Søsken A giftet seg i all hemmelighet. Ingen ble invitert, bare forlovere. Hvor mye bør vi gi i gave?

Søsken B har invitert oss til et lite bryllup. På grunn av jobbsituasjonen vet vi ennå ikke om vi kan dra. Hvor mye bør vi gi i gave? Bør vi gi det samme uansett om vi takker ja eller nei til komme?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes man bør gi det samme. Jeg skiller mellom venner der jeg er invitert til selskap og ikke invitert i det heletatt - men ville aldri skilt mellom søsknene mine uansett hvordan de velger å gifte seg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg ville så absolutt gitt dem det samme.

Om det hadde vært venner hadde jeg kanskje gjort forskjell på om jeg ble invitert eller ikke, siden dette muligens hadde avspeilet hvor "nære" venner vi var.

Men til søsken er man jo så nært som man kommer, så der synes jeg ikke man skal gjøre noen forskjell.

Skrevet

Til søsken synes jeg dere burde gi det samme uavhengig av hvordan bryllupet holdes og hvor vidt dere kan komme eller ikke. Jeg ville gitt i samme størrelse som hvis jeg skulle i bryllupet.

Er det til venner og mer perifer familie så stiller det seg annerledes.

Skrevet

Jeg ville gitt omtrent det samme uavhengig i om jeg var bedt eller ikke. Dette fordi det er svært nær familie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...