Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest25
Skrevet

Etter 8 lykkelige år med gode minner, kjærlighet og tilitt, tok det dessverre slutt mellom meg og min kjære.

Vi har hatt det veldig opp og ned siste årene og jeg følte ikke at vi var kjærester siste 2 årene. Masse krangling hele tiden, aldri enige om noe.. Men vi elsket hverandre likevel.

Jeg flyttet ut fra leiligheten vår for 3-4 måneder siden da jeg trengte å komme meg bort. Lett var det ikke for noen av oss.. Men jeg kom meg fint på beina igjen og har det utrolig bra. Ser nå at jeg ikke vil tilbake til han og konfronterte han med dette i går. Kan ikke beskrive hvor tøft dette var, han fortalte meg ting jeg aldri har hørt han si før, visste ikke at han følte sånn for meg engang.

Han sender meg nå meldinger som forteller meg hvor mye jeg betyr for han.. hvor høyt han elsker meg, alt...

Jeg vil ikke gå tilbake da jeg endelig har fått et fint liv.. Men det er ikke lett å ha det bra når jeg vet at han er helt ødelagt. Jeg er så utrolig gla i han og vil han bare godt, han fortjener kun det beste.

Men det er vanskelig å stå i mot når han sender meg div meldinger, ringer meg og gråter, han gjør alt for å få meg tilbake. Hvordan skal jeg klare å stå i mot??? Vi skal på toppen av det hele gå gjennom et leilighets salg sammen, og ser at det blir utrolig tøft.

Noen råd??

Videoannonse
Annonse
Skrevet
:klem: Skjønner det kan være vanskelig, men du må tenke på deg selv og ikke falle for fristelsen å gå tilbake pågrunn av medfølelse.. Jeg har dessverre ikke noen råd å gi, men vær sterk og stå imot.. :kose: Ønsker deg lykke til
Skrevet

Må si jeg er enig her. Det er viktig at du tenker på deg selv og din situasjon. Du sier du er lykkeligere nå enn du har vært - husk på dette.

Forstår deg mht at du får dårlig samvit når han sender meldinger, ringer etc. Men vær sterk. Etter 8 år i forhold vil det være naturlig at han kan få slike "reaksjoner" som han får. Det er jo en omveltning i både ditt og hans liv. Alt blir på en måte nytt.

Husk uansett at alt ordner seg til slutt.

Det gjør det.

I mellomtiden - gjør det beste ut av ting. Se mulighetene - ikke begrensningene. Stol på deg selv.

:)

Gjest fullstendig oppslukt av frykt
Skrevet
Etter 8 lykkelige år med gode minner, kjærlighet og tilitt, tok det dessverre slutt mellom meg og min kjære.

Vi har hatt det veldig opp og ned siste årene og jeg følte ikke at vi var kjærester siste 2 årene. Masse krangling hele tiden, aldri enige om noe.. Men vi elsket hverandre likevel.

Jeg flyttet ut fra leiligheten vår for 3-4 måneder siden da jeg trengte å komme meg bort. Lett var det ikke for noen av oss.. Men jeg kom meg fint på beina igjen og har det utrolig bra. Ser nå at jeg ikke vil tilbake til han og konfronterte han med dette i går. Kan ikke beskrive hvor tøft dette var, han fortalte meg ting jeg aldri har hørt han si før, visste ikke at han følte sånn for meg engang.

Han sender meg nå meldinger som forteller meg hvor mye jeg betyr for han.. hvor høyt han elsker meg, alt...

Jeg vil ikke gå tilbake da jeg endelig har fått et fint liv.. Men det er ikke lett å ha det bra når jeg vet at han er helt ødelagt. Jeg er så utrolig gla i han og vil han bare godt, han fortjener kun det beste.

Men det er vanskelig å stå i mot når han sender meg div meldinger, ringer meg og gråter, han gjør alt for å få meg tilbake. Hvordan skal jeg klare å stå i mot??? Vi skal på toppen av det hele gå gjennom et leilighets salg sammen, og ser at det blir utrolig tøft.

Noen råd??

Gjest Fullstendig oppslukt av frykt
Skrevet

hei kjære du.. jeg er nå deg.. akkurat i det øyeblikket hvor min partner gjennom 12 år har blitt oppløst av tårer.. og jeg må flytte til ei venninne i påvente av å finne meg en egen leilighet.. vi har en sønn sammen som er 3 år.. følelsene er helt borte.. og jeg sitter nå her og leser om deg.. jeg håper jeg kommer dit du er nå.. ikke i forhold til partneren.. men at du faktisk trives og ikke vil tilbake.. jeg er redd jeg vil angre på mitt valg .. og må komme krypende tilbake fordi jeg har våknet opp av dette følelsesløse marerittet... jeg kjenner meg likevel sikker nå.. du kjenner deg sikker også.. fordi du har det fint og har funnet deg selv.. Jeg tror det er naturlig .. når man er et medmenneske... og ikke ønske en partner man har vært sammen med over lengre tid slike smerter som kjærlighetssorg gir.. men likevel.. vi to kan ikke leve livet vårt for disse? Det er ikke riktig.. vi har dyrebar tid.. Det er vårt liv og vi har rett til å ønske oss ekte kjærlighet og ekte følelser vi også.. er du ikke enig? Stå på.. vær deg selv nærmest.. tør det.. Du må tørre.. jeg må også det... ( beklager denne siteringen ovenfor.. er ny her inne;) hehehe)

Skrevet

Å kunne stå imot slike følelser som settes i sving ved slike brudd som trådstarter her snakker om er vanskelig, veldig vanskelig. Da har man gjort alt mulig sammen i mange år og tatt avgjørelser som har vært tatt hensyn til den andre osv. Nå skal du gjøre motsatt av det som var tidligere og likevel kunne stå imot denne følelsen av å være slem mot ham.

Du ville faktisk vært svak og slem om du ga han noen form for håp da dette kun vil være som å hive bensin på bålet. Sørg for at han fåt det samme fra deg hele tiden og på sikt ser at du er skråsikker og bestemt i din sak. At dere skal selge en leilighet sammen i ettertid er jo noe som nødvendigvis ikke er noe dere må være så mye sammen for om det er noe du ikke ønsker.

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...