jeanineK Skrevet 4. mai 2008 #1 Skrevet 4. mai 2008 Noen som vet om at man må betale toll på varer fra USA som blir sendt til Storbritannia? Evn. hvor grensen går for å få det tollfritt?
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2008 #2 Skrevet 5. mai 2008 Noen som vet om at man må betale toll på varer fra USA som blir sendt til Storbritannia? Evn. hvor grensen går for å få det tollfritt? Kan dette være til hjelp? (Fant på UK tollvesenets sider): I have been charged VAT and duty for goods bought over the Internet, why is this? Any goods purchased from outside the EC are liable for duty and in some cases VAT. If you have been sent a gift and the value is under £36 you will not be liable, over that amount you will be charged depending on the product. For purchases bought by yourself with a value over £18 you may have to pay duty depending on the product; it may also be liable to VAT. Under that amount you will not be liable. http://customs.hmrc.gov.uk/channelsPortalW...008654#P34_4734 Kari
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2008 #3 Skrevet 5. mai 2008 Ups, gikk visst litt fort. På en lenke videre derfra sto det: Shopping on the Internet If you purchase goods through the Internet you should be aware that customs duty and VAT will be payable, as follows: Customs duty - if the amount of duty is £7 and over. Import VAT - if the value of the goods is £18 and over. http://customs.hmrc.gov.uk/channelsPortalW...tyType=document Og det blir vel toll over £7 og så moms over £18? Videre står det at du som mottaker står ansvarlig hvis avsender misvisende setter for lav verdi på sendingen. Kari
jeanineK Skrevet 5. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 5. mai 2008 Takk for svar. Saken er at jeg bor i UK, og ettersom at dollaren er så lav, så var det spørsmål om at noen kunne bestille varer hit for å unngå å betale så mye i toll. Da kunne jeg bare ha tatt det med til Norge når jeg skal på sommerferie. Men om at det er toll for varer over £7, så er det ikke sikkert at det lønner seg. Ser heller ikke noe sted der det står hvor mye man må betale.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå