Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hei.

Saken er den at jeg vet om et gift par, hvor mannen har vært utro. Han har hatt et forhold til en yngre kvinne som han var sjefen til. Denne kvinnen er nå gravid, og sannsynligheten er stor for at det er denne mannen som er faren til barnet.

På arbeidsplassen vet "alle" om dette forholdet. Jeg vet lite om hva kona vet, men sannsynligvis vet hun ingenting.

Jeg plages av å vite dette, og føler at noen burde fortelle dette til kona. Jeg kjenner henne ikke personlig, ellers ville jeg fortalt henne dette for lengst. Ingen sier noe fordi denne mannen har en så høy stilling, og alle som vet er redde for å blande seg.

Jeg synes det er helt forferdelig, spesielt hvis det faktisk er et barn involvert. Sannheten vil komme for en dag uansett, og i min mening er det bedre før enn senere. Samtidig vet jeg at det ikke er min sak å blande meg.

Jeg vurderer å sende henne en anonym mail. Noen som har noen synspunkter på dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, sånne situasjoner er forferdelig vanskelige!

Det er sikkert mange som mener at det man ikke vet, har man ikke vondt av, men jeg ville absolutt blitt fortalt det om det var min mann som holdt på sånn.

Selvom det sikkert kommer til å være helt forferdelig for kona, så bør hun få vite om det slik at hun selv kan velge om hun vil bli værende i forholdet.

Lykke til!

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg stemmer for anonym mail.

Skrevet
Jeg stemmer for anonym mail.

helt enig. men det kan hende hun ikke tar det seriøst, men hun fortjener uansett å vite hva han driver med.

Gjest Naria
Skrevet

Siden du overhodet ikke kjenner kona synes jeg ikke du skal si noe.

Gjest Gjest
Skrevet
Hei.

Saken er den at jeg vet om et gift par, hvor mannen har vært utro. Han har hatt et forhold til en yngre kvinne som han var sjefen til. Denne kvinnen er nå gravid, og sannsynligheten er stor for at det er denne mannen som er faren til barnet.

På arbeidsplassen vet "alle" om dette forholdet. Jeg vet lite om hva kona vet, men sannsynligvis vet hun ingenting.

Jeg plages av å vite dette, og føler at noen burde fortelle dette til kona. Jeg kjenner henne ikke personlig, ellers ville jeg fortalt henne dette for lengst. Ingen sier noe fordi denne mannen har en så høy stilling, og alle som vet er redde for å blande seg.

Jeg synes det er helt forferdelig, spesielt hvis det faktisk er et barn involvert. Sannheten vil komme for en dag uansett, og i min mening er det bedre før enn senere. Samtidig vet jeg at det ikke er min sak å blande meg.

Jeg vurderer å sende henne en anonym mail. Noen som har noen synspunkter på dette?

Det er selvfølgelig fint at mennesker bryr seg.Men enkelte ting har man rett og slett ikke noe med.Kjenner du hans kone?Det var en del "hvis" og "sannsynligvis" her,men om du føler at du gjør mest rett ved å fortelle om de,burde du ikke blande inn graviditeten.Det er kun denne jenta som vet hvem som er far til barnet.For å være ærlig synes jeg ikke du har noe med å blande deg i disse voksne menneskers liv.La dem ordne opp selv,for det er nemlig ikke sikkert det er akkurat slik du mener det er.

Gjest Gjest_Anonym_*
Skrevet

Ja, det synes jeg du bør gjøre :)

Skrevet

Du har egentlig ikke noe med dette å gjøre.

Men alt har sin plass, og det er ikke riktig av han å være utro.

Jeg vet hvordan det er når noen er utro, og den følelsen av ikke å ha visst noe.

Til den dager du får vite noe, den er helt jævlig.!

Så lag en ny hotmail, send henne en anonym mail.

Men IKKE bland inn graviditeten.

Kun varsle om utroskapet!

Gjest Gjest
Skrevet

Nei!Hvorfor i all verden skulle du gjøre det?Komme dem i forkjøpet?La dem ordne opp selv!Du aner ikke hvilke planer dem har!Slutt å grafs i andres privatliv.

Gjest Gjest_Bente_*
Skrevet

Dette forstår jeg ikke i det hele tatt. Hvorfor i all verden ser du det som din oppgave om å informere denne dama? Du kjenner henne ikke og aner vel ingenting om forholdet de to har? Mitt råd er at du får kose deg med å sladre i kantina på jobben også får du bare prøve å stole på at disse menneskene klarer å ordne opp seg i mellom. Dette har du ingenting med å blande deg inn i!! Hvis du vil hjelpe mennesker som blir urettferdig behandlet her i verden så foreslår jeg at du starter med de som faktisk trenger hjelp. Da behøver du ikke være anonym heller.

Skrevet

ai...

Nå har jeg hatt en liten diskusjon med meg selv, uten å komme til en definitiv konklusjon, men:

-Jeg hadde villet at noen sa det, hvis jeg ble bedratt og "alle" visste det

-Kan du ta det opp med mannen, uten å risikere å miste jobben eller noe sånn? Si at du er veldig ukomfortabel med at det foregår så alle ser det, når dere samtidig vet hvem kona er. Og kanskje hinte om at du vurderer å fortelle henne det...

-Er det noen på arbeidsplassen som kjenner kona bedre enn deg, som kan overtales til å si det til henne? Så ikke det kommer en nesten fremmed og skal "legge seg borti" deres privatliv.

-En anonym mail tror jeg vil bare skape unødvendig mistenksomhet. Enten tror hun ikke på det, eller så blir det veldig mye fokus på hvem som har sendt mailen, og ikke på hans handling, "hvem vil ødelegge forholdet vårt" liksom... hvis dere forstår

Skrevet

Til dere der ute, tenk litt:

Hvordan ville dere reagert, hvis dere hadde funnet ut av at mannen deres var utro?

Og dere fant ut av at det var ei anna ei som hadde visst det 2mnd før?

Hadde dere da ikke blitt skuffa? Over å ikke fått en peke pinne? En mail? en sms? ingenting!

Bruk hue da.

For konas skyld, send en mail, enten hun tar den seriøst eller ikke. Du har gjort ditt.

Så slipper du å ha det på samvittigheten!

Gjest Gjest
Skrevet

Om du virkelig ønsker å påta deg oppgaven,så bør du være helt sikker på at disse to virkelig har et forhold.

Gjest Gjest_Bente_*
Skrevet

Man behøver ikke ha dårlig samvittighet for at man ikke informerer ukjente personer at mannen dems er utro. Det er rett og slett for dumt. Da har man muligens ikke så mye livserfaring om dette er tilfelle. Er de gift så kjenner vel denne kona mannen sin godt nok til at hun ser små tegn til at ikke alt er som det skal.

Gjest Gjest
Skrevet

Send definitivt en mail. Det har jeg gjort før, med stor suksess.

Gjest Gjest
Skrevet
Send definitivt en mail. Det har jeg gjort før, med stor suksess.

Suksess-for hvem da?

Skrevet

Dette er en vanskelig sak.

Jeg ville klart ha ønsket at noen hadde sagt i fra til meg - uansett om det var "allmenn kunnskap" at min mann var utro, eller om det kun var noen få som visste om det.

Samtidig er det skummelt å blande seg i andres liv på denne måten.

Som flere nevner vet du jo ikke noe om hva som foregår mellom den utro mannen og kona, og du vet heller ikke sikkert om barnet tilhører din sjef.

Hva om din sjef prøver å manne seg opp til å ta dette opp med sin kone? Da kan det virke mer ødeleggende for forholdet at kona mottar en anonym mail før mannen rekker å si noe.

Å sende en mail å påstå det ene og det andre vil fort bli oppfattet som et ubegrunnet forsøk på å ødelegge ekteskapet, snarere enn vennlig varsling.

Jeg ville nok derfor ikke sendt mail til kona, men heller forsøkt å snakke med din sjef om dette. Fortell han at du synes han har utvist utrolig dårlig dømmekraft, og at han har satt ikke bare seg selv, kona og elskerinnen i en vanskelig situasjon, men også alle kollegaer, som vet om dette siden han har vært såpass udiskret.

Jeg innser at å ta opp noe så privat og tabubelagt med en sjef kanskje er mer hypotetisk enn realistisk, men om du tror sjefen din, tross denne grove bommerten, klarer å se at han setter deg og dine kollegaer i en vrien situasjon, så kan du jo gi det et forsøk.

Etter mitt syn må den eneste grunnen til at du velger å blande deg inn i dette være fordi du føler det faktisk stiller deg i en vrien situasjon jobbmessig. Ikke fordi du synes synd på kona - selvom det er et aktverdig motiv.

Gjest Gjest_Bente_*
Skrevet

De som sender slike mail er i mine øyne noen tragiske folk som fryder seg over å avsløre folk som driter seg ut.

Ikke glem at de aller fleste vil oppleve et slags utroskapsdilemma i livet. Folk gjør feil og det er stort sett en grunn til at ting går galt.

Sier ikke at utroskap er greit men la nå de som er involverte ta seg av saken selv.

Gjest Gjest
Skrevet
De som sender slike mail er i mine øyne noen tragiske folk som fryder seg over å avsløre folk som driter seg ut.

Ikke glem at de aller fleste vil oppleve et slags utroskapsdilemma i livet. Folk gjør feil og det er stort sett en grunn til at ting går galt.

Sier ikke at utroskap er greit men la nå de som er involverte ta seg av saken selv.

Ut fra alle dine innlegg i denne tråden virker det heller som om du er redd for at noen skal sende en anonym mail om dine eskapader...

Gjest Jente37
Skrevet
Hei.

Hva i all verden har du med dette å gjøre..? Tror du virkelig at du står frem som heltinnen fordi du "fant en hemmelighet" og vil avsløre den?

Hvorfor blander du deg opp i ting DU HAR INGENTING MED?

Mitt råd til deg: hold deg unna dette. Det er hverken din problem eller din rett å legge deg opp i hva andre mennesker bedriver.

De aller fleste opplever i løpet av sitt liv, at partneren er utro.

Istedet for å henge deg opp i denne saken, bruk heller energien din til å "utro-sikre" ditt eget forhold/ekteskap.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...