Gå til innhold

Forlovelse - fri

Anbefalte innlegg

Gjest Clumsy
Skrevet

Min kjære og jeg har snakket om å forlove oss, jeg fikk beskjed at ringer og når og hvor vi gjorde det var opp til meg (vi er to jenter).

Vi har også snakket om at det blir en del år til vi kan gifte oss av forskjellige grunner.

Det jeg lurer på er om jeg skal fri når jeg gir henne forlovelse ringen eller ikke? Hva er normalt? Tid og sted har jeg igrunn bestemt meg for

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man er forlovet fra man frir ja. Om ringene kommer da eller ikke er en annen ting.

Gjest Gjest
Skrevet

Her er det mange ulike "regler" så du kan egentlig gjøre det som passer deg selv best. Noen er forlovet uten at de vet når/om de skal gifte seg, andre mener man skal finne en dato med en gang man er forlovet. Noen mener man er forlovet fra man har fått ring, andre fra man avtaler at man er forlovet! De som forlover seg uten å avtale noe nærmere ønsker ofte et nytt frieri der man faktisk avtaler å gifte seg etter at man har avtalt å forlove seg.

Personlig ser jeg på forlovelse som en avtale om å gifte seg i nær framtid, hva som er nært er opp til paret å bestemme, men jeg synes man skal ha en viss peiling, om det så er "om tre år" - og ikke være forlovet kun for å være forlovet men faktisk fordi man planlegger å gifte seg!

Skrevet

Forlovelse er pr def en avtale om ekteskap. Hvor LENGE det er til ekteskapet, er en annen sak.

Men å forlove seg, er ikke noe man gjør for å forlove seg. Å forlove seg er å inngå en avtale om å gifte seg, en gang i fremtiden, om den ikke er fastsatt dato for, så i alle fall med en reel avtale.

Noen mennesker "forlover" seg, uten å ha en plan om å gifte seg noen gang, de synes bare at forlovelse er"mer seriøst" enn kjæresteri/samboerskap. Dem om det. Ordet forlovelse betyr avtale om ekteskap. At noen synes de har lyst å kalle hviveis for tulipaner er opp til dem ;)

Skrevet
Forlovelse er pr def en avtale om ekteskap. Hvor LENGE det er til ekteskapet, er en annen sak.

Men å forlove seg, er ikke noe man gjør for å forlove seg. Å forlove seg er å inngå en avtale om å gifte seg, en gang i fremtiden, om den ikke er fastsatt dato for, så i alle fall med en reel avtale.

Noen mennesker "forlover" seg, uten å ha en plan om å gifte seg noen gang, de synes bare at forlovelse er"mer seriøst" enn kjæresteri/samboerskap. Dem om det. Ordet forlovelse betyr avtale om ekteskap. At noen synes de har lyst å kalle hviveis for tulipaner er opp til dem ;)

Så enig så enig!! Har alltid sagt at når man forlover seg skal man ha en viss peiling om når man skal gifte seg. Ikke nødvendigvis innen ett år sånn som jeg har forstått at det var før. Men ihvertfall innen rimelig tid:) Vi har valgt ca 1,5 år p.g.a at det koster en del å gifte seg, ettersom vi har lyst til å be hele familien og alle vennene våre:)

Men dette er jo selvfølgelig opp til hver enkelt om hvordan det skal foregå. Er bare så lei av å høre 16-17-åringer som forlover seg bare fordi det er "kult".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...