Gå til innhold

Calla-liljer som brudebukett

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg ønsker å ha calla-liljer som brudebukett, og har snakket med blomsterbutikken. De sa at det er vanlig med 3 eller 5 liljer i buketten. Er det noen som har hatt/sett slike buketter og kan si noe om det feks blir for lite med 3 liljer, om jeg bør ha noe annet sammen med liljene etc?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Helen Parr

Jeg hadde calla-liljer, men det var mange flere enn tre eller fem. Det er snart ti år siden, men mener det var minst ti. De var riktignok av den mellomstore størrelsen. To parallelle silkebånd i samme farge som brudekjolen holdt buketten sammen.

Den var veldig fin. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker at det er litt flere.....men da blir buketten mye kortere tror jeg enn om man velger få langstilkede...

Feks noe slikt som dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det blir for lite med 3 callaer, kommer helt an på hvordan bukett du vil ha og hva du velger å ha sammen med dem. Det kan være flott med 3 callaer som hovedattraksjon i noe grønt + noe som ikke er fullt så grønt f.eks et snev av noe smått og blått, rosa og andre farger. Det hele kommer vel mest an på hvilken form du vil at buketten skal ha.

Som et eksempel kan jeg nevne at jeg en gang laget en brudebukett med en blå hortensiablomst + et snev grønt, hvor der var tredd inn noen snøbær (runde hvite bær) og noen småblomster som gikk i samme farge som hortensiaen på tynne metalliske tråder som hang ned.

De som skulle ha den var veldig fornøyd, det tok seg godt ut på bildene og det ble en forholdsvis rimelig bukett fordi det ikke ble brukt så mye materiale. Det handler om hva man gjør med det man har.

Dersom du f.eks bruker 3 callaer m litt tilbehør i en bukett med samme form som denne i steden for de blomstene de har brukt, ville det nok blitt en grei løsning: bukett

Ellers er det rikelig med ideer og hente på både norske og utenlandske nettsider for blomsterforretninger o.l.

Endret av absinthia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Parr

Den lignet veldig på min, bare at min var lengre og hadde to felt med bånd i motsetning til ett.

Denne var også nydelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annemor30
Jeg ønsker å ha calla-liljer som brudebukett, og har snakket med blomsterbutikken. De sa at det er vanlig med 3 eller 5 liljer i buketten. Er det noen som har hatt/sett slike buketter og kan si noe om det feks blir for lite med 3 liljer, om jeg bør ha noe annet sammen med liljene etc?

Jeg har kjøpt 5 calla liljer på IKEA, til 19 kr pr stk som jeg har bundet sammen i forskjellige lengder og den ble RÅ lekker:-) Må nevnes at disse er falske hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker at det er litt flere.....men da blir buketten mye kortere tror jeg enn om man velger få langstilkede...

Akkurat sånn skal jeg ha det, bare med hvite og hvitt bånd rundt. Nydelig! Har bedt de om å ikke ha for mange siden jeg har så liten hånd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heihei :)

jeg skal ha callaliljer. kommer til å ha ca 4 - 5 stk. det skal holde hvis du skal ha en bukett som bare ligger over armen. bare pass på å få litt størrelse på dem. hvis blomsterbutikken lager den til deg pynter de gjerne med litt strå o.l. også. jeg tror det blir veldig fint. hvis mannen skal ha knappehullsblomst kan man få det i orkidee og da kan de legge inn litt orkideer i din callabukett også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest HI
heihei :)

jeg skal ha callaliljer. kommer til å ha ca 4 - 5 stk. det skal holde hvis du skal ha en bukett som bare ligger over armen. bare pass på å få litt størrelse på dem. hvis blomsterbutikken lager den til deg pynter de gjerne med litt strå o.l. også. jeg tror det blir veldig fint. hvis mannen skal ha knappehullsblomst kan man få det i orkidee og da kan de legge inn litt orkideer i din callabukett også :)

Ja, jeg tenkte at liljene skulle ligge over armen. Har bestilt, de sa det kom til å være nok med tre, men jeg tror jeg skal ringe og bestille fem jeg...Så blir det ikke for lite, det er litt dumt! Går det ikke an å få calla som knappehullsblomst? Jeg liker at det er litt enkelt og rent, så det lengste jeg vil strekke meg til er nok noen grønne strå innimellom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tenkte at liljene skulle ligge over armen. Har bestilt, de sa det kom til å være nok med tre, men jeg tror jeg skal ringe og bestille fem jeg...Så blir det ikke for lite, det er litt dumt! Går det ikke an å få calla som knappehullsblomst? Jeg liker at det er litt enkelt og rent, så det lengste jeg vil strekke meg til er nok noen grønne strå innimellom!

Vi skal ha calla som knapphullsblomst. Det går helt fint...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nextlife

Hvis du vil ha en lang, smal bukett holder det med 3 eller callaer. Jeg hadde en med 5 calla, 3 roser, og gulltråd med perler rundt stilken istedet for silkeband. Og synes selvfølgelig den var aldeles nydelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også ha Calla liljer og ønsker tips til nettsteder som har bilder? Har dere noen gode tips dere som har en ide om hvordan buketten skal være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest HI
Vi skal ha calla som knapphullsblomst. Det går helt fint...

Hm...Jeg ringte blomsterbutikken i dag, og bestilte 5 liljer for sikkerthets skyld. Spurte etter knappehullsblomster, men fikk beskjed om at det ikke går, for liljene er så store...Endte opp med hvite roser i stedet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Annonse

går vel an å ha calla som knappehullsblomst, men callaene er jo store. jeg ser det ikke helt for meg. snakket med en dame i blomsterbutikken om det, men sikkert noen som får det til. vi tar orkideer hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...