Suzy Skrevet 14. mai 2003 #21 Skrevet 14. mai 2003 Får ganske mye sånne kjede-mailer og har etterhvert blitt grundig lei dem. Liker ikke å bli "truet" med evig ulykke, eller noe sånt om jeg ikke videresender til minst 35 personer (ok... overdrev litt nå, men dere skjønner tegninga) så nå til dags deleter jeg stort sett alt slikt om det ikke er veldig morsomt. Alt annet av filmsnutter, pp-visninger og vitser sender jeg til alle jeg kjenner. De fleste har gitt meg tilbakemeldinger på at de liker det veldig godt så det er greit. Suz
ragnalina Skrevet 14. mai 2003 #22 Skrevet 14. mai 2003 sender noen ganger videre sånne 'vennskapsmail' hvis de er skrekkelig söte, og da til de av vennene mine som har sansen for söte mail. Men jeg gidder ikke få dem tilbake, det er bare pes. Men jeg ser an både mailene og vennene för jeg sender dem. De mailene som irriterer meg mest er 'hvis du ikke videresender denne sletter de hotmailkontoen din'-mailer - *tror* de virkelig på dem??? Kjedesms sendes videre etter vurdering av sms, venn, og penger på kortet. Er ikke så veldig utsatt på det området, men må innrömme at noen ganger syns jeg det er hyggelig å få dem (siden det skjer to ganger i halvåret).
kokosbolle Skrevet 14. mai 2003 #23 Skrevet 14. mai 2003 Jeg sender aldri videre kjedemail. Som oftest slettes de med en gang jeg har lest dem (og noen ganger gidder jeg ikke åpne dem heller). Jeg sendte dem ofte videre tidligere, men da helst ikke før jeg hadde gjort en del kosmetiske endringer i teksten. For eksempel å redusere antall venner du måtte sende den videre til samt å gjøre alt det forferdelige som kom til å skje dersom du ikke sendte den videre, om til noe mere hyggelig SMSer sender jeg aldri videre. Det eneste må i såfall være sånne god jul-meldinger el.l. Men det er jo ikke akkurat kjedebrev da...
Grooo Skrevet 14. mai 2003 #24 Skrevet 14. mai 2003 Jeg sender aldri slikt videre, hverken på mail eller sms. Får jeg kjedemail fra samme person flere ganger sender jeg i blandt en høflig mail tilbake til vedkommende og sier at jeg ikke er interesert i slikt og at jeg håper vedkommende vil slutte og sende meg slikt. Dette gjør jeg i alle fall hvis noen sender kjedemail til en mailliste jeg står på, slikt synes jeg veldig lite om...
Gjest Virvel Skrevet 14. mai 2003 #25 Skrevet 14. mai 2003 Rene kjedemailer slettes som regel umiddelbart. Er det en artig historie eller noe sender jeg det videre til folk som kanskje synes det er morsomt. Nå får jeg ikke så mange kjedemailer lenger fordi folk vet at jeg misliker det, men en stund var det rimelig hett... Kunne få flere titalls stykker om dagen. Gruuusomt. :evil: Det som irriterer meg aller mest er disse mailene som angivelig skal være fra "Hotmail Staff" og som sier at du må videresende mailen til minst så-så-mange hotmail-brukere, hvis ikke vil kontoen din bli slettet. *stønn* Jeg skjønner ikke at folk går på den der gang etter gang etter gang...
Gjest Zalomine Skrevet 14. mai 2003 #26 Skrevet 14. mai 2003 Hmm, glad jeg ikke kjenner så mange med hotmail-adresse jeg da... slike har jeg aldri fått. Så har jeg ikke hatt ei hotmailadresse i hele mitt liv heller da.
Salt Skrevet 15. mai 2003 #27 Skrevet 15. mai 2003 Jeg sender aldri kjedebrev videre, synes de er så irriterende!! Hadde en bekjent som sendte bøttevis av slike mailer flere ganger i uka. Til slutt programmerte jeg e-mailen slik at all post fra e-mailadressen hennes gikk rett i søppelkassa. Deilig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå