Junebug Skrevet 13. mai 2003 #1 Del Skrevet 13. mai 2003 Sender dere kjedebrev? I e-postens barndom for noen år siden fikk jeg massevis av det - nå er det bare to-tre venninner som sender meg det. Veldig mange er positive ord om vennskap eller kvinner - med en oppfordring til å sende dette til 8 av dine beste venner og sende den i retur til den som sendte den til deg slik at de kan se at du også setter pris på dem. Jeg synes det er litt svett med disse kjedebrevene! En ting er hvis det er noen virkelig morsomme mail som er blitt videresendt og videresendt og til slutt ender opp hos meg, det synes jeg er morsomt (gjerne videoklipp). Men stort sett foretrekker jeg personlige mail hvis jeg først skal få noen livstegn fra vennene mine. For noen år siden var det populært med good luck-kjedebrev (send den videre til 6 stk og du vinner i lotto, hvis ikke kan alt mulig dårlig skje med deg). Jeg reagerte kraftig på disse og ba folk slutte å sende det og nå er det endelig slutt på denne typen mail. Men disse vennskapsmailene klarer jeg ikke å reagere like sterkt på. Lurer på om de virkelig forventer å få dem i retur og om de blir lei seg hvis de ikke får det? er litt hipp som happ om jeg returnerer dem, men sender dem aldri videre. Vil jeg fortelle noen at jeg setter pris på dem sender jeg en egenkomponert mail eller kort eller sier det til dem når jeg treffer dem. Er jeg sær? Er det teit å reagere på slike mail? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Junebug Skrevet 13. mai 2003 Forfatter #2 Del Skrevet 13. mai 2003 På sms er det gjerne disse bamsesmsene jeg får om "Jeg sender deg en bamseklem og send den videre" osv. Har ikke helt sansen for de heller... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. mai 2003 #3 Del Skrevet 13. mai 2003 Jeg og får endel sånne kjedebrev på mail. Om de er litt søte eller morsomme, hender det nok at jeg sender de videre, og med en gang de er sendt videre, er de glemt.Jeg blir heller irritert når jeg får de tilbake fra alle jeg har sendt de til.. Men da har jeg jo bedt om det selv. Om det er en kjedelig mail som det ikke er noe intressant over, dropper jeg bare å sende den videre. Blir nok heller mye mer glad over å få vitser, videoklipp og powerpoint-presentasjoner gitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 13. mai 2003 #4 Del Skrevet 13. mai 2003 Det kommer skrekkelig an på hvem som har sendt det! Rene kjedebrev alla "dersom du sender til 10 personer vil du oppnå himmels lykke innen to uker, men dersom du ikke....." sender jeg ALDRI videre eller tilbake!! De går rett i slettebunken! Disse "søte" smile-vennskaps-kjedebrevene som du skal sende til dine venner, også den du fikk den av, pleier jeg å sende i retur til vedkommende som sendte meg den, dersom det er en venn, bare for ikke å IKKE være blid og ønske alt godt tilbake. Men sender det sjeldent videre til andre, og er ikke spesielt happy for å få dem. Jeg synes også det er mest koselig å få personlige mail dersom jeg skal få mail fra venner, men det er jo noen vitser og historier som er skikkelig morsomme da, da hender det jeg videresender, men det er aldri kjedebrev. Bare morsomheter, selv om det kan bli altfor mange av dem av og til også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 13. mai 2003 #5 Del Skrevet 13. mai 2003 NEI! ..men så har jeg ingen mobil nå.. :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest M-ling Skrevet 13. mai 2003 #6 Del Skrevet 13. mai 2003 Kan ikke fordra kjedebrev, eller "kjede-SMS". Tar opp disk-/minneplass, og er totalt waste of time. Slettes umiddelbart, og om det måtte såre avsender, så kunne det ikke bry meg mindre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diva Skrevet 13. mai 2003 #7 Del Skrevet 13. mai 2003 Stort sett forderdelig kjedelige. Sender dem sjelden videre pr mail, og i allefall ikke på SMS. Da skal de være utrolig dype isåfall.... Fikk en hyggelig en av muttern en gang, og det var flotte bilder av roser og vakre ord på email. Den har jeg tatt vare på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 13. mai 2003 #8 Del Skrevet 13. mai 2003 Bamser med maaaaaaaaaaange klemmer som man skal sende videre til 5 gode venner står jeg over. Det blir liksom litt for fjortis. Det samme med e-mail kjedebrev. Det er liksom ikke meg, det. :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veslejenta Skrevet 13. mai 2003 #9 Del Skrevet 13. mai 2003 Jeg liker ikke kjedebrev, og sender dem bare videre dersom det en sjelden gang skulle være en dypere mening med dem. Jeg har noen bekjente som jeg ikke har snakket med på fire år, og som har fått tak i mailaddressen min gjennom felles kjente. Disse senger meg en haug av disse kjedebrevene, men ikke noe annet. De hilser ikke på meg på gata en gang. Sånt irriterer meg. Noe annet som irriterer er når bekjente/venner sender mail med vedlegg på 500KB eller større til hotmailen min. De sender ofte fra hotmail selv, og må jo derfor vite at man har begrensa plass på hotmailen. Og så blir hotmailen min sperra for andre mail fram til jeg får sletta det hersens kjedebrevet. (Jeg har en webmail (Squirrelmail) med ubegrensa plass som jeg bare gir til seriøse personer, i tillegg til hotmailen.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mzfire Skrevet 13. mai 2003 #10 Del Skrevet 13. mai 2003 Jeg liker ikke kjedebrev. Kan ikke fordra det. Spesielt om det er trusler om at om du IKKE sender dette innen da og da til så så mange skal det gå deg ille. Sånt syns jeg er dritt og dårlig gjort å sende. Men vanligvis når jeg får sånt dropper jeg å sende. Lurer på hvem som starter sånne kjedebrev jeg. :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Duchess Skrevet 13. mai 2003 #11 Del Skrevet 13. mai 2003 Njæ, er ikke så glad i kjedebrev av sorten "send dette videre til alle du kjenner ellers skjer det og det og så videre", men oppmuntringer om å sende videre til alle du kjenner er greit.Men da bør det inneholde noe koselig, morsomt eller hyggelig. Ikke bare tull Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joplaya Skrevet 13. mai 2003 #12 Del Skrevet 13. mai 2003 Bosses uten å bli videresendt først. Hmmm boss=søppel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 13. mai 2003 #13 Del Skrevet 13. mai 2003 Kjedebrev på sms sender jeg ikke videre (tenker at detet bare er noe teleselskapene har funnet opp for å tjene mer penger fra meg) (litt dårlig samvittighet for å ikke sende tilbake til avsender får jeg jo, bl.a når det er min "svigerinne" på 13...) Rene kjedebrev på mail går heller ikke videre. Men sånne venne-greier, de går av og til videre, dersom de er riktig søte. Men, de fleste av mine venner er enig med meg, derfor sår jeg ikke mange slike mailer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 13. mai 2003 #14 Del Skrevet 13. mai 2003 Sånt no gidder jeg knapt nok se på. Har aldri fått kjede-mail, men har fått mange kjede-SMS, og den leser jeg fort igjennom før jeg sletter den. Blir IKKE sendt videre......... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skusla Skrevet 13. mai 2003 #15 Del Skrevet 13. mai 2003 Får en del slike både på mail og på sms Mail er det ofte sånn: vennskapsuke og vis vennene dine hvor mye du betyr for de, send denne videre, test som du må sende videre til så og så mange og da blir alt så og så bra. Sender av og til videre de... Sms kjedebrevene får jeg som regel av samme venninne og blir litt små irritert.. Orker ikke sende de videre. kaste bort penger på å sende en dum bamse til fem stykker, ellers vil det gå deg ille. Nei, har ikke tro på dette jeg... :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 13. mai 2003 #16 Del Skrevet 13. mai 2003 Tåpelig. Passende ord for å beskrive den slags. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. mai 2003 #17 Del Skrevet 14. mai 2003 Kjede-eposter: Sender aldri videre... hverken de snille eller de usnille... Har noen veninner so peprer meg og alla andre bekjente med "morsomme" eller søte ting. Bruker av og til å sende dem noen morsomme tilbake siden de tydeligvis liker det veldig godt. SMS: Sender aldri videre og har igrunn slutta å få også. Trodde jeg skulle bli gal for noen år siden... Fatta ikke helt hvorfor voksne damer i slutten av tjueåra plutselig skulle sette i gang å kommunisere ved hjelp av bamser. Og syntes det var guffent med rasistiske vitser, Orderud-vitser og sånt. Underskrifts-kampanjer ala Amina Lawal: sender jeg aldri videre fordi det stort sett er bare bull. En slik e-postaksjon om krigen i Afganistan som ble satt i gang i FNs navn førte faktisk til store dataproblemer for FN... som ikke på noen måte stod bak aksjonen. :-) anna (ikke innlogga i dag) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
makeløs Skrevet 14. mai 2003 #18 Del Skrevet 14. mai 2003 Har flere ganger hatt veldig dårlig samvittighet fordi jeg ikke sender disse kjedebrevene videre. Tenkte kanskje jeg var litt sær fordi jeg ikke liker dette. Men ser jo her at dere tenker likt som meg. Takk for det. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 14. mai 2003 #19 Del Skrevet 14. mai 2003 Dette er kun for at noen skal tjene penger på deres ønske om å sende en koselig melding til en venninne. Og ja, jeg faller for det noen ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 14. mai 2003 #20 Del Skrevet 14. mai 2003 Jeg har en venninne som holder på med disse kjede-sms'ene der du skal sende de videre til alle du er glad i + tilbake til den du fikk den av. Disse tror jeg at jeg så og si aldri gjør annet med enn å lese dem, for deretter å slette dem. Må innrømme at jeg også har lurt på om avsender virkelig blir såret hvis jeg ikke sender dem tilbake, men hvis hun blir det får det bare være sånn. Når det gjelder lignende kjedebrev på mail, om det så er søte hilsner eller "skriv under her og send videre til alle du (ikke)kjenner så varierer det litt om jeg sender de videre/svarer på dem. I de fleste tilfeller sletter jeg dem bare, for jeg antar at det er flere enn meg selv om irriterer seg over sånne. Jennifer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå