Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2008 #1 Skrevet 4. mai 2008 Jeg har veldig lyst til å komme i bedre form, og tror det er nyttig å ha et mål. Derfor tenkte jeg å ha bikinisesongen som et mål. Er dette for tidlig til å merke noen forskjell på kroppen? Jeg er 166 høy og veier 55 kg, og har ikke noe mål om å gå ned i vekt. Kroppsholdningen er det derimot verre med, og det hadde vært fint å stramme opp magen og lårene litt. Jeg er svak i armene og har dårlig kondis, og håper å få gjort noe med dette. Hvor mye effekt kan jeg forvente etter f. eks fire uker? Jeg tenkte f. eks. jogge (redd det blir litt gåing også) 3 km som en test på forhånd og se om jeg har forbedret meg. Jeg har tenkt å trene 1/2 til 1 time ca 3-4 ganger per uke, trener maks en gang u uken fra før.
Gjest sparkie Skrevet 4. mai 2008 #2 Skrevet 4. mai 2008 Jeg har veldig lyst til å komme i bedre form, og tror det er nyttig å ha et mål. Derfor tenkte jeg å ha bikinisesongen som et mål. Er dette for tidlig til å merke noen forskjell på kroppen? Jeg er 166 høy og veier 55 kg, og har ikke noe mål om å gå ned i vekt. Kroppsholdningen er det derimot verre med, og det hadde vært fint å stramme opp magen og lårene litt. Jeg er svak i armene og har dårlig kondis, og håper å få gjort noe med dette. Hvor mye effekt kan jeg forvente etter f. eks fire uker? Jeg tenkte f. eks. jogge (redd det blir litt gåing også) 3 km som en test på forhånd og se om jeg har forbedret meg. Jeg har tenkt å trene 1/2 til 1 time ca 3-4 ganger per uke, trener maks en gang u uken fra før. Siden du ikke har noe mål om å gå ned i vekt (noe du absolutt ikke trenger utifra høyde og vekt) og heller vil stramme opp kroppen, ville jeg hovedsaklig kjørt på med styrketrening, ikke kardio-trening. Få deg et skikkelig styrkeprogram for hele kroppen (her får du god hjelp av instruktører på treningstudio). Tren f.eks overkropp 2 dager i uka og underkropp 2 dager. Før hver styrkeøkt kan du jogge/gå raskt som oppvarming. Om du vil merke noe før bikinisesongen? JA, viss du følger et 6-ukers program med styrke (da har vi komt til 15. juni) med 3-4 økter i uka vil du absolutt se (og kjenne) forskjell!
Envy Skrevet 4. mai 2008 #3 Skrevet 4. mai 2008 Jeg er 168 høy og veier 54 kg. Begynte å trene i februar og ser allerede tendenser til sixpack! :juhu: Det jeg vil fram til er at det er absolutt mulig å gjøre mye på kort tid! Om du går inn for det med kropp og sinn 100% får du gjort mye, men jeg er enig i at styrketrening og treningssenter absolutt er anbefale! På et treningssenter vil du få et skreddersydd program etter hva du vil stramme opp, og jeg har selv opplevd at det er utrolig motiverende å trene når man trener med mange andre rundt seg! Du må selvfølgelig trene aktivt, 1-2 ganger i uka holder nok ikke, du bør ha en økt a en times tid minst 3 ganger i uken! kosthold følger også med.. da jeg begynte å trene skulle ikke jeg heller gå ned i vekt, jeg skulle opp! men sitte å spise potetgull og sjokolade er nok ingen god ide uansett.. men ja.. nå snakker jeg meg bort :gjeiper: haha, er bare veldig engasjert Lykke til hvertfall! .. og uten motivasjon funker det ikke..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå