Kirri Skrevet 6. mai 2008 #21 Skrevet 6. mai 2008 Henning Mankell - Kurt Wallander Jo Nesbø - Harry Hole Patricia Cornwell - Kay Scarpetta. Dette er alle serier. Meget spennende!
Gjest Gjest_Bygdedyret_* Skrevet 7. mai 2008 #23 Skrevet 7. mai 2008 Jeg kan anbefale Håkan Nessers bøker om førstebetjent van Veeteren. Etter min mening finnes det ikke bedre krim! Det er 9 bøker totalt. Ja, Håkan Nesser er bra, bøkene er bedre enn tv-serien syns jeg. Og jeg glemte også Helen Tursten. Det er så moro å finne "nye" forfattere.
Gjest Gjest Skrevet 7. mai 2008 #24 Skrevet 7. mai 2008 Jeg kan anbefale Håkan Nessers bøker om førstebetjent van Veeteren. Etter min mening finnes det ikke bedre krim! Det er 9 bøker totalt. Karin Alvtegen skriver også knallgode krim/spenningsbøker. Her er bøkene totalt frittstående og man behøver ikke å lese dem i rekkefølge. Anbefaler spesielt Skyld, Skam og Skygge. (Hun er for øvrig også svensk). Begge to er veldig bra. Karin Alvtegen skriver noe av det beste jeg har lest uansett sjanger. Jeg synes dog Savn om Sibylla er den beste (har ikke lest Skygge ennå). Jeg vil også anbefale Helena von Zweigbergk. Åsa Larsson er også veldig god. Jeg ser at Liza Marklund er nevnt, men jeg vil anbefale de to bøkene hennes om Mia Eriksson, På flukt og Aldri mer fri. De gjorde veldig sterkt inntrykk på meg. Når det gjelder frittstående krimromaner, vil jeg anbefale alt av Nicci French, spesielt Land of the Living og Beneath the Skin. Nå fant jeg akkurat ut at bok nummer ti er kommet ut, så jeg må på leting etter jobb.
Pusemor Skrevet 9. mai 2008 #25 Skrevet 9. mai 2008 Camilla Lackberg sine bøker fra Fjellbacka er supre. Har lest alle nå og sett tv serien på de 2 første bøkene. Veldig bra. Mankell som mange nevner er også bra. Karin Fossum. Unni Lindell.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå