Gå til innhold

HJELP!!! MS OUTLOOK???

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet

HVORDAN FÅR JEG OUTLOOK TIL Å FUNGERE SOM MIN MAIL-BOX?

Jeg har outlook installert, men det er ikke mulig å sende mail derfra. Jeg skjønner at det har med innstillinger å gjøre - men HVA???

Håper noen kan hjelpe meg punkt for punkt hva jeg må gjøre for å aktivere denne...

På forhånd takk!

vh Kverula

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker ikke så mye outlook selv, fordi jeg synes den er så ustabil. Men jeg ser på Verktøy menyen er det noe som heter Epostkontoer, da kan du legge til nye kontoer....kan det ha noe med det å gjøre?

Skrevet

Du må sette opp e-post kontoen din med smtp og pop3 server.

Samt fylle ut brukernavn og passord.

Gjest Starya
Skrevet

jeg brukte bare outlook en stund før jeg ga opp. den sluttet å virke, rett og slett. Når jeg sendte mail fikk jeg alltid beskjed om at programmet ikke fikk kobla til nett, samme pokker hva jeg trykket på. Blæh.

Gjest Gjesta
Skrevet
Du må sette opp e-post kontoen din med smtp og pop3 server.

Samt fylle ut brukernavn og passord.

Men hvordan vet jeg hva smtp og pop3 er? Har rett og slett ikke peiling... :oops:

Jeg har vært inne på e-postkontoer og prøvd å sette opp - men jeg har tydeligvis ikke den informasjonen jeg trenger...

JEG TRENGER HJELP - jeg vil få den til å fungere!

Kverula :(

Skrevet

Hva slags e-postkonto har du da?

På online.no er det f.eks pop.online.no og smtp.online.no.

Hvis du går inn på siden til leverandøren din, så står det sikkert litt om dette.

Gjest Gjesta
Skrevet

Tuuuusen takk for hjelpen, Lea! Jeg har online - og jeg har nå oppretta en e-post konto som det går an å sende mail fra!!!! JIPPPI! Men jeg er fortsatt ikke sikker på om jeg få mailer inn da...Prøvde å sende en men jeg tror ikke den kom fram...

Flere tips mottas med takk!

Hvordan fungerer dette nå da? Få jeg alle mailer til min online-adresse til outlook nå? :roll:

Kverula

Skrevet

Hvis du ikke får mail fra smtp.online.no, kan du forsøke mail.online.no i stedet.

Nå får du alle mailene dine i MS Outlook, ja. :)

Du kan også sjekke dem fra internett, men da må du enten be om å beholde en kopi på servern(instilling i MS outlook) eller så må du lese mailen på internett før du laster den ned med outlook. :) Så det så.

Gjest Gjesta
Skrevet

Hei igjen!

Takk for hjelp - nå har jeg lasta ned alle mailene mine fra online-boksen til outlook - men jeg vet jo fortsatt ikke om mailene kommer automatisk til outlook fra online, fortsatt...Er dette i det hele tatt mulig, eller må jeg alltid "manuelt" overføre dem?

Hvordan vet jeg om det er smpt.online.no eller mail.online.no jeg skal bruke??

Skrevet
Hei igjen!

Takk for hjelp - nå har jeg lasta ned alle mailene mine fra online-boksen til outlook - men jeg vet jo fortsatt ikke om mailene kommer automatisk til outlook fra online, fortsatt...Er dette i det hele tatt mulig, eller må jeg alltid "manuelt" overføre dem?

Hvordan vet jeg om det er smpt.online.no eller mail.online.no jeg skal bruke??

Du må laste dem ned manuelt/ha programmet oppe for at mailene skal bli lastet ned.

mail.online.no og smtp.online.no fungerer om hverandre:)

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg blir gaaaaaal!

Nå har jeg fått dette til å fungere (ikke automatisk oppdatering av innboksen, men) - men nå får jeg ikke til å sende mail til en spesiell adresse. Jeg kan fint sende til meg selv, men ikke til ei venninne...HVORFOR IKKE????

Kan noen forbarme seg over meg og hjelpe meg... :roll:

Skrevet

e-postadressen er sikkert feil! :)

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg har sjekka opp adressene, men de er riktige. Har prøvd å sende til min andre e-postadresse, og det går heller ikke. Så nå har jeg gitt opp... :x

Får bare en feilmelding om at mailen ikke kunne leveres...

Gjest Anonymous
Skrevet

Kverula: Hvilke ISP har du ? DU sa at du har Online mail adr.

men utgående e-post ?

jeg har en online mail adr, men har nextgentel ADSL, så jeg bruker

den vanlig online pop som inngående, men bruker mail.broadpark.no som utgående e-post pga jeg sitter på NGT linje...

Kan det være noe med det å gjøre ? kommer ann på hva ISP du har..

Gjest Gjesta
Skrevet

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!! :hoppe::hoppe: :hoppe:

ENDELIG!!!

TUUUUUUSEN TAKK TIL GJEST SOM OPPKLARTE MYSTERIET FOR MEG!!!

Jeg har jo online-adresse, men det er jo tele2 som leverer internett for meg...SÅ SELVFØLGELIG MÅTTE JEG HA DERES utgående e-post!!!! :ler:

JEG ER DEG EVIG TAKKNEMMELIG!!!! :kysse:

Stooooor klem fra Kverula

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...