Gå til innhold

Noen som har giftet seg på et "uvanlig" sted?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Dolly_*
Skrevet

Vi har tenkt tinghuset fordi vi ønsker et lite bryllup. Samtidig så kunne vi tenke oss kirkebryllup, men da "må" man ha et stort bryllup. Er det noen her som har giftet seg andre steder? Trenger litt tips og inspirasjon her :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er flere her som har reist utenlands og giftet seg. Enten alene, eller med det mindre følge. Hva med å reise bort i ferien og gifte seg der?

Skrevet

Jeg skal gifte meg på en borg i Skottland. Blir 27 stk til sammen og det er meeer enn nok syns jeg... :)

Gjest Gjest
Skrevet

Nå skriver du ikke noe om hvor du bor i landet, men enkelte store kirker (Nidarosdomen bl.a) har mindre kapell som man kan vies i. Intimt, men samtidig kirkelig.

Hvis dere vil vies kirkelig, må det skje på et vigslet sted. Dette trenger nødvendigvis ikke være en kirke. Det beste tipset mitt må nok bli å ta kontakt med kirkekontoret eller en prest, de kan hjelpe dere med å finne steder som passer for dere:)

Lykke til!

Skrevet (endret)

Vi giftet oss i Florida.

Helt fantastisk...Vi var forberedt på å reise alene - men endte med å være 15 totalt!

Noen bilder:

Seremonistedet

Stranden nedenfor

Fra seremonien vår

Leide privat rom til middag og drinker, med utsiktover Magic Kingdom (Disney) slik at vi kunne se fyrverkeriet der om kvelden :hjerte:

Fra restauranten

Endret av *Emma*
Skrevet
Vi giftet oss i Florida.

Helt fantastisk...Vi var forberedt på å reise alene - men endte med å være 15 totalt!

Noen bilder:

Seremonistedet

Stranden nedenfor

Fra seremonien vår

Leide privat rom til middag og drinker, med utsiktover Magic Kingdom (Disney) slik at vi kunne se fyrverkeriet der om kvelden :hjerte:

Fra restauranten

Hvor i Florida er det? Så utrolig fint ut der... har tenkt tanken selv nemlig.

Er det en kirke? hvem hjalp dere/ bestilte dere vielse igjennom.

Skrevet

Vi var i Orlando.

Bryllupet ble arrangert av Disney

(de gjør så myyyyye mere enn tegnefilm og fornøyelsesparker som folk ikke vet om :) )

www.disneyweddings.com

Vi betalte for en pakke hos dem som inkluderte lokale for vielsen, limo i 4 timer (den kjørte flere turer så både vi og gjestene brukte den som tranport i løpet av dagen) fotograf, kake, champis, bukett til meg og blomst til mannen samt bryllupsplanlegger som hjalp til med alt mulig. Av planleggern fikk vi lister m fotografer (om vi ville oppgradere), frisører, prester/dommere osv osv.

Vi brukte en prest, men siden ingen av oss er kristne (og de i USA gjør hva du vil bare du betaler) hadde vi en ikke-kristen seremoni og hverken gud eller kristendommen ble nevnt i løpet av seremonien. Stedet er ikke er kirke - men du kan ha kristen vielese om du vil..eller jødisk..eller katolsk...mulighetene er "endless".

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Åhh, høres veldig flott ut å gifte seg i orlando! Det jeg lurer litt på er hva dette kostet for dere?? Har og lyst til å gifte meg et spesielt sted, og er villig til å spare en stund for å få det perfekte bryllup, det er bare derfor jeg lurer. :)

Skrevet

Jeg husker ikke nøyaktig hva vi endte opp med,

men det blir nok ikke billigere enn et vanlig bryllup hjemme.

Så det spørs hvorfor man vil bort...er det for å spare penger eller feks fordi man ikke ønsker stort selskap og masse oppmerksomhet.

Hvis det er for å spare penger er ikke dette et godt alternativ...

Jeg vil tro vi fort brukte ca 50-60.000 på bryllupet.

Også nok ca det samme for fly, hotell, mat og lommepenger for oss 4 i 14 dager.

Vi hadde "separate budsjetter" så selve ferien var liksom ikke med i bryllupsregnskapet - siden vi uansett ville reise dit på ferie.

Jeg mener at selve pakken vår lå på 22.000kr

Også var det nok ca 18.000 for middagen.

(Vi hadde den dyreste 7 rettern dems + fri bar i de 4 timene vi var der. Dette kan gjøres en god del billigere.)

Så kom fotograf (vi bestilte ekstra for å få alle bildene på cd etc) 4.000kr

Frisør + sminke ca 1000kr

Prest 1000kr

Brudekjole fikk jeg av mormor, men vi betalte og leie av klær til mannen ca 1000kr

Klær til barna våre ca 1000,-

Dette er veldig ca da, men det gir deg en ide :)

Skrevet

Vi gifta oss på sysselmannens kontor i Reykjavik, Island.

Seremonien var ikke all-verdens, men dagen var perfekt! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...