Gå til innhold

Farge håret mellomblondt eller rundt der...

Anbefalte innlegg

Gjest Lilleulv
Skrevet

Jeg har hatt mørkt hår lenge, men har nylig stripet håret mitt helt lyst. Jeg mistrives skikkelig med fargen. Det er for lyst, ser bleika ut, gult + at etterveksten kommer etter bare et par uker. Jeg må gjøre noe... Men tenkte at i steden for å farge det mørkt igjen med en gang, at jeg skulle prøve en lysere farge. f.eks. "blond" eller noe rundt der? Har jeg aldri prøvd før... Hvilke alternativer har jeg? Mørk blond blir for rød for meg synes jeg (kler ikke rødskjær)...

Håper jeg klarer å finne en litt lys farge/mellomfarge som ikke blir kjedelig. Noen som har erfaringer å dele?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg har mørkt hår med lyse striper, dette er gjort hos frisør.

Har prøvd og tatt etterveksten selv noen ganger, men synes ikke det blir like pent som hos frisøren. Litt vanskelig å treffe på den rette nyansen synes jeg.

Det er lett for at lyse striper på mørkt hår kan bli for lyst, og da er ikke resultatet like pent bestandig.

Så jeg vil råde deg til å snakke med en frisør, slik at du får den farven som passer best til ditt hår.

Gjest Lilleulv
Skrevet

Takk for tipset, men jeg vil ikke til frisøren :-D tenkte å farge det hjemme...

Gjest Lacuna
Skrevet

Du blir jo aldri fornøyd. ;)

Gjest Lilleulv
Skrevet
Du blir jo aldri fornøyd. ;)

med gule striper?? det ser helt j*** ut :/

Skrevet

Du kan bruke en farge som ligger på en åtter i fargeskalaen... helst en naturlig farge som ikke er tilsatt noen andre pigmenter :) Den blir sånn mellomblond :) Litt mørkere enn stripet hår...

Jeg kan tenke meg at fargen blir omtrent som denne. :)

Skrevet

har du stripet det hjemme også? bleket det lysere eller?

i så tilfelle tror jeg det er vanskelig å farge hjemme-lysnet hår mørkere, hjemme, og få ett bra resultat.

Jeg synes også det blir penest når det stripes i flere farger, om du hadde stripet det i en lys, en mellom og en mørk farge f.eks, så blir det både spenning og liv i håret, samtidig som du ikke får like mye problem med ettervekst som om du helfarger det.

Og gjør du det hos frisør, så kan du gå enda lenger før du plages av ettervekst, da de er flinke til å legge stripene slik at det ikke blir særlig synlig.

ser du ikke vil til frisøren, men ga likevel mitt råd jeg, selv om du ber om noe annet. ;)

Gjest Lacuna
Skrevet
har du stripet det hjemme også? bleket det lysere eller?

i så tilfelle tror jeg det er vanskelig å farge hjemme-lysnet hår mørkere, hjemme, og få ett bra resultat.

Jeg synes også det blir penest når det stripes i flere farger, om du hadde stripet det i en lys, en mellom og en mørk farge f.eks, så blir det både spenning og liv i håret, samtidig som du ikke får like mye problem med ettervekst som om du helfarger det.

Og gjør du det hos frisør, så kan du gå enda lenger før du plages av ettervekst, da de er flinke til å legge stripene slik at det ikke blir særlig synlig.

ser du ikke vil til frisøren, men ga likevel mitt råd jeg, selv om du ber om noe annet. ;)

Jeg er ikke Lilleulv, men hun har vel bleket det hos Adam&Eva, tror jeg? Når utgangspunktet er mørkt, farget hår er det ikke helt enkelt å lysne det fint, selv hos frisør; det tar ganske mange omganger med venting innimellom.

Skrevet
Jeg er ikke Lilleulv, men hun har vel bleket det hos Adam&Eva, tror jeg? Når utgangspunktet er mørkt, farget hår er det ikke helt enkelt å lysne det fint, selv hos frisør; det tar ganske mange omganger med venting innimellom.

ok, så hun var farget mørk først, så bleket lys hos frisør, også ønsker å farge det mørkere selv hjemme?

Jeg synes det høres meget vanskelig ut å få det pent ihvertfall, som du sier må man gjerne ta flere omganger for å få det bra, og da er det vel greit å gjøre det hor frisøren som har mer peil. (og det er fullt mulig å finne gode frisører som ikke er av de dyreste, slik vel Adam & eva er?)

Gjest *lucky*
Skrevet

Neida det er bare å pøse på med produkter som inneholder sølv og/eller lilla så blir det så fint så.

Jeg har mye gule pigmenter i håret å har bleiket det i flere år så dette veit jeg. Problemet er at håret blir ganske ødelagt men det sier seg jo selv at det blir uansett når men skal lysfarge mørkt hår!

Gjest Lilleulv
Skrevet

YAY, takk for svar :)

Jeg har stripet det i 2 omganger hos frisør. Siste gang ble det forsåvidt mindre gult, men veldig lyst. platina. Jepp, jeg trivdes mye bedre med mørkt hår... men tenkte det var en litt fin mellomting jeg kunne prøvd. Jeg visste forsåvidt hva jeg bega meg ut på når jeg begynte med prosessen å få det lysere, men akkurat nå har jeg skikkelig kalde føtter :(

Gjest Lilleulv
Skrevet
Neida det er bare å pøse på med produkter som inneholder sølv og/eller lilla så blir det så fint så.

Jeg har mye gule pigmenter i håret å har bleiket det i flere år så dette veit jeg. Problemet er at håret blir ganske ødelagt men det sier seg jo selv at det blir uansett når men skal lysfarge mørkt hår!

Tror problemet er at de har bleket det :/ urk. synes lysfarging er litt penere!

Gjest Lilleulv
Skrevet
Du kan bruke en farge som ligger på en åtter i fargeskalaen... helst en naturlig farge som ikke er tilsatt noen andre pigmenter :) Den blir sånn mellomblond :) Litt mørkere enn stripet hår...

Jeg kan tenke meg at fargen blir omtrent som denne. :)

Tuller du? Dette var nydelig :D Får jeg sånn farge dersom jeg kjøper 8.0 "blond"? Utgangspunktet er som sagt platina. hehe

Gjest *lucky*
Skrevet
Tror problemet er at de har bleket det :/ urk. synes lysfarging er litt penere!

Ja det kan fort bli helt feil/billig look..

Men du kan jo bare prøve med en mellombrun farge visst du tør. Jeg tror du risikerer å få grønnskjær så antagelig er det lurest av deg å gjøre det beste ut av lysfargen du har en stund.

Visst du ikke har prøvd disse produktene jeg la ut over her så bør du prøve!

Gjest Lilleulv
Skrevet
Ja det kan fort bli helt feil/billig look..

Men du kan jo bare prøve med en mellombrun farge visst du tør. Jeg tror du risikerer å få grønnskjær så antagelig er det lurest av deg å gjøre det beste ut av lysfargen du har en stund.

Visst du ikke har prøvd disse produktene jeg la ut over her så bør du prøve!

jeg har lilla sjampo og balsam... har kanskje funket litt :o

Mellombrun farge vurderer jeg! Det vet jeg jo at jeg liker. men så hadde jeg lyst til å prøve en lysere en først nå som det først er lyst da... og evt ta mellombrun dersom det ikke blir bra. lyst til å prøve en 8 som ble foreslått her, men er livredd for å få et skittent utseende på håret hvis dere skjønner.

Skrevet
Tuller du? Dette var nydelig :D Får jeg sånn farge dersom jeg kjøper 8.0 "blond"? Utgangspunktet er som sagt platina. hehe

Du kan nok få det ja, men da må det nok kansje farges i to omganger om du er helt platinablond nå :) Kansje du også burde kjøpe en litt gylden farge, slik at du ikke får noe grønnskjær i håret, for det kan nemlig skje hvis håret ditt er helt fritt for pigmenter nå... men to runder med farge skulle klare å dekke det fint etterhvert :)

Men nå garanterer jeg jo ikke at det blir sånn 100% siden jeg aldri har sett håret ditt og vet ikke hvordan det er :) Men sånn i teorien skal det kunne bli sånn ja :)

Gjest Lilleulv
Skrevet

Da har jeg kjøpt Wella Viva i fargen 80, natural silk. Ser jo riktig så fin ut på esken i hvert fall... :ler: frykter litt å bli seende ut som en øst-europeer, men sånn som jeg ser ut nå vil jeg i hvert fall ikke se ut så da er det kanskje ikke så drastisk?

Når jeg kikket på fargene så jeg at det var de som het askeblond som jeg egentlig kunne tenkt meg. noe kaldt, beige. men da er vel faren for å bli grønn større?

Skrevet

Ja det er den :)

Jo lysere håret er (platina) jo større er faren for å bli grønn hvis du kjører på med en kald farge...

Si fra hvordan fargingen gikk da :)

Gjest Lilleulv
Skrevet
Ja det er den :)

Jo lysere håret er (platina) jo større er faren for å bli grønn hvis du kjører på med en kald farge...

Si fra hvordan fargingen gikk da :)

Det skal jeg :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...