Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilket kredittkort bør man velge?

Det skal hovedsakelig bare være et back-up kort som skal følge med på ferier til utlandet og ved f.eks. store kjøp (hvitevarer, innredning etc)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det kommer vel litt ann på bruken. Selv har jeg 3 kort som jeg bytter på.

- SkandiaBanken sitt fordi det er uslåelig i forhold til renten (selv om jeg så og si aldri benytter kortet uten å kunne tilbakebetale alt før renten begynner å løpe) og fordi jeg synes det er greit å bruke det da jeg har lønnskonto i samme bank og dermed lett holder oversikt over forbruket i nettbanken. Bruker du kreditten utover det rentefri er vel dette utvilsomt det beste kortet

- 365direkte pga cashback. (3,65% cashback på møbler og bensin, 1% på resten)

- Diners. Bruker dette bare når jeg bestiller ferieturer pga reiseforsikring og tilgang til Diners Lounge på flyplasser.

Edit: Legger ved link til Dine Penger sin test av kredittkort

Endret av Titta
Gjest Gjest
Skrevet

Kortet skal som sagt brukes som et back-up kort på ferieturer og ved store innkjøp som hvitevarer, innredning osv. Det vil derfor ikke blir brukt noe særlig i hverdagen. Og betaling vil selvsagt skje innen de x antall dager før renten begynner å løpe.

Flere meninger om denne saken?

Jeg tror jeg vurderer Ya Bank (fori jeg har bruks- og sparekonto der), men 365 Direkte med cashback er også interessant. Men siden jeg ikke kommer til å bruke det noe særlig gir det vel ikke så mye tilbake..

Hva bør man se etter når man skal skaffe seg kredittkort?

• 1 måned senere...
Gjest Frk. Grønn
Skrevet (endret)

*dytte*

Noen som har erfaring med Re:member eller Postbanken?

Endret av Frk. Grønn
Gjest Gjest
Skrevet

365direkte, pga cashbacken. Jeg har fått en del hundrelapper i cashback siste året, og jeg er ingen storshopper. Ingen rente når du betaler på forfall. Og bruker du det ikke koster det jo heller ingenting. vinn-vinn-situasjon hvis du har kustus på økonomien.

Skrevet

Jeg har Re:member og er veldig fornøyd. De har gode betingelser i forhold til mange andre. :jepp:

Gjest Fornøyd Postbank-kunde
Skrevet
*dytte*

Noen som har erfaring med Re:member eller Postbanken?

Jeg har Mastercard fra postbanken. Det er en del av Leve-pakken og jeg betaler ikke noe ekstra for å ha det (fra 1. aug. koster det kun 20,83 i mnd. for å ha Leve-konto og da er det inkl. visakort, mastercard, nettbank og god rente på kontoen. Det blir også gebyrfritt å bruke visakortet +gratis å betale regninger i nettbanken). Det er inntil 45,- dagers rentefri kreditt. Det koster ingen ting å bruke Mastercardet i betalingsterminaler. Jeg er veldig fornøyd med å ha Mastercard (og kundeforholdet generelt) hos Postbanken.

Gjest Gjest
Skrevet
365direkte, pga cashbacken. Jeg har fått en del hundrelapper i cashback siste året, og jeg er ingen storshopper. Ingen rente når du betaler på forfall. Og bruker du det ikke koster det jo heller ingenting. vinn-vinn-situasjon hvis du har kustus på økonomien.

Hva er cashback?

Gjest Gjest
Skrevet
Hva er cashback?

Rabatt på alt du kjøper med kortet, fra 1-3,65%. Trekkes fra på månedsregningen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...