Gjest TS Skrevet 4. mai 2008 #1 Skrevet 4. mai 2008 Hvilket kredittkort bør man velge? Det skal hovedsakelig bare være et back-up kort som skal følge med på ferier til utlandet og ved f.eks. store kjøp (hvitevarer, innredning etc)
Titta Skrevet 4. mai 2008 #2 Skrevet 4. mai 2008 (endret) Det kommer vel litt ann på bruken. Selv har jeg 3 kort som jeg bytter på. - SkandiaBanken sitt fordi det er uslåelig i forhold til renten (selv om jeg så og si aldri benytter kortet uten å kunne tilbakebetale alt før renten begynner å løpe) og fordi jeg synes det er greit å bruke det da jeg har lønnskonto i samme bank og dermed lett holder oversikt over forbruket i nettbanken. Bruker du kreditten utover det rentefri er vel dette utvilsomt det beste kortet - 365direkte pga cashback. (3,65% cashback på møbler og bensin, 1% på resten) - Diners. Bruker dette bare når jeg bestiller ferieturer pga reiseforsikring og tilgang til Diners Lounge på flyplasser. Edit: Legger ved link til Dine Penger sin test av kredittkort Endret 4. mai 2008 av Titta
Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2008 #3 Skrevet 4. mai 2008 Kortet skal som sagt brukes som et back-up kort på ferieturer og ved store innkjøp som hvitevarer, innredning osv. Det vil derfor ikke blir brukt noe særlig i hverdagen. Og betaling vil selvsagt skje innen de x antall dager før renten begynner å løpe. Flere meninger om denne saken? Jeg tror jeg vurderer Ya Bank (fori jeg har bruks- og sparekonto der), men 365 Direkte med cashback er også interessant. Men siden jeg ikke kommer til å bruke det noe særlig gir det vel ikke så mye tilbake.. Hva bør man se etter når man skal skaffe seg kredittkort?
Gjest Frk. Grønn Skrevet 24. juni 2008 #4 Skrevet 24. juni 2008 (endret) *dytte* Noen som har erfaring med Re:member eller Postbanken? Endret 24. juni 2008 av Frk. Grønn
Gjest Gjest Skrevet 24. juni 2008 #5 Skrevet 24. juni 2008 365direkte, pga cashbacken. Jeg har fått en del hundrelapper i cashback siste året, og jeg er ingen storshopper. Ingen rente når du betaler på forfall. Og bruker du det ikke koster det jo heller ingenting. vinn-vinn-situasjon hvis du har kustus på økonomien.
Rioja Skrevet 24. juni 2008 #6 Skrevet 24. juni 2008 Jeg har Re:member og er veldig fornøyd. De har gode betingelser i forhold til mange andre.
Gjest Fornøyd Postbank-kunde Skrevet 24. juni 2008 #8 Skrevet 24. juni 2008 *dytte* Noen som har erfaring med Re:member eller Postbanken? Jeg har Mastercard fra postbanken. Det er en del av Leve-pakken og jeg betaler ikke noe ekstra for å ha det (fra 1. aug. koster det kun 20,83 i mnd. for å ha Leve-konto og da er det inkl. visakort, mastercard, nettbank og god rente på kontoen. Det blir også gebyrfritt å bruke visakortet +gratis å betale regninger i nettbanken). Det er inntil 45,- dagers rentefri kreditt. Det koster ingen ting å bruke Mastercardet i betalingsterminaler. Jeg er veldig fornøyd med å ha Mastercard (og kundeforholdet generelt) hos Postbanken.
Gjest Gjest Skrevet 24. juni 2008 #9 Skrevet 24. juni 2008 365direkte, pga cashbacken. Jeg har fått en del hundrelapper i cashback siste året, og jeg er ingen storshopper. Ingen rente når du betaler på forfall. Og bruker du det ikke koster det jo heller ingenting. vinn-vinn-situasjon hvis du har kustus på økonomien. Hva er cashback?
Gjest Gjest Skrevet 24. juni 2008 #10 Skrevet 24. juni 2008 Hva er cashback? Rabatt på alt du kjøper med kortet, fra 1-3,65%. Trekkes fra på månedsregningen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå