Gjest ikkesåsmartnei Skrevet 4. mai 2008 #1 Skrevet 4. mai 2008 Er uke 4+2 (i følge terminkalkulator hos babyverden regnet ut med dagen for sansynlig befrukting) for tidlig å slå ut på en test? Jeg tok en test for fem dager siden, cb-digital, og den var negativ, men så leser jeg jo selvsagt masse på forskjellige forum om jenter som har testet negativt en dag og så positivt den andre og da begynner jeg selvsagt å lure... Jeg får jo uansett ikke kjøpt i dag, men kan jeg stole på testresultatet jeg får i morgen? Eller burde jeg vente lengre? Jeg beklager, dette er sikkert et skikkelig teit spørsmål, men jeg er ikke noe flink til å finne ut av sånne ting.
Mirabella83 Skrevet 4. mai 2008 #2 Skrevet 4. mai 2008 En test fra CB kan slå ut opptil 4 dager før du venter neste mens. Hvis du har sykluser på 28 dager, er du 2 dager "forsinket" nå, og en graviditetstest vil vise positivt nå hvis du er gravid Hvid du testet for 5 dager siden, var det 3 dager før du ventet mensen, og det er en mulighet for at testen ikke slo ut selv om du er gravid. *Men jeg vet ikke helt hvordan dine sykluser er, så jeg må gjette litt* Uansett: hvis du tester etter at du forventer mensen, vil testen slå ut hvis du er gravid! Så spennende da! La oss vite fortsettelsen. Lykke til.
Gjest TS Skrevet 4. mai 2008 #3 Skrevet 4. mai 2008 Hei og takk for svar. Jeg har ikke hatt stabile sykluser siden jeg var 14 (sliiitsomt!), så jeg aner virkelig ikke. I perioder kan det være helt fint og stabilt med 28 dager, og så plutselig går det alt fra noen uker til noen måneder til jeg ser snurten av mensenblod. Sist forventet mens skulle ha kommet 14 april, men så bestemte kroppen seg for å gjøre noe annet igjen. Vi hadde ubeskyttet sex den 16 og den 18 som var det jeg plottet inn i terminkalkulatoren for å få en oversikt over hvor langt jeg eventuelt hadde vært på vei. Jeg får komme meg på apoteket på mandag og kjøpe en test. Jeg har jo vært uten mensen før uten at det har betydd baby på gang, men jeg føler meg gravid og jeg har masse småsymptomer (trøtt, rar mage, kjempeømme brystvorter, kviser, metallsmak i munnen, økt følsomhet ovenfor lukt og smak, og tykk kremete utfold), og de forsvant ikke da jeg testet negativt noe mine innbilte symptomer pleier å gjøre. Jeg krysser fingrene i alle fall!
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2008 #4 Skrevet 5. mai 2008 Den var negativ. Ja,ja. Det kommer andre muligheter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå