Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Rosapåball
Skrevet

Logga meg ut for denne....

Jeg har mange søsken jeg ikke kjenner av diverse grunner. Har litt kontakt med en av dem men mangler omtrent 5 tror jeg.

Jeg tror jeg fant søsteren min på facebook i dag. Hun har samme navn(vet bare fornavn,alle de andre barna,utenom meg, ble satt i fosterhjem), bor der hun skal bo og har ei med samme fornavn som den andre søsteren "vår" på vennelista.

Hun ligner litt på meg, på søsteren min som jeg kjenner og på min biologiske mor som jeg husker henne.

Men jeg er så redd for å ta kontakt! Er 22 år nå og har ikke sett henne siden jeg var omtrent 3 tror jeg. Hun er vel 25-27 nå.

Skal jeg sende henne melding? Eller bare drite i det? tenk om det ikke er henne?

det her var skummelt altså....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først og fremst: Gratulerer med å kanskje ha funnet søsteren din!

Jeg vet med meg selv at jeg nok ville ha tatt kontakt, men du må bare kjenne etter om det føles rett for deg. Det er jo lett for meg å tenke at det er det rette å gjøre, men det kan sikkert være argumenter mot også.

Du kan jo skrive en kort, høflig og vennlig melding, og bare spørre først? Og skrive litt lengre dersom det viser seg at det er henne? Høres jo sannsynlig ut, da:)

Hvis du skulle bestemme deg for å ta kontakt så ønsker jeg deg lykke til!

Skrevet (endret)

Gjør det! Dere vet jo tross alt at dere har søsken, så hun blir sikkert ikke helt sjokka. Dersom det ikke er henne, så er det jo ikke henne.. og ikke noe å gjøre ved det, men jeg synes at det virker som om du har rett i at det er henne.

Jeg har forresten også funnet søsken og et tantebarn på facebook, men i vår situasjon er jeg resultat av et forhold på si (farmora mi fikk f.eks ikke vite om min eksistens før faren min døde, tviler på at søsknene visste om det før heller), så jeg er for pysete til å gjøre det, i fall jeg ripper opp i noe der.

Så slå til nå mens du har sjansen og lykke til! :)

Endret av absinthia
Gjest Gjest
Skrevet

Ikke la sjansen gå fra deg :) Du kan kanskje formulere meldingen sånn at du slipper å blottlegge deg helt, hvis du er redd for at det ikke er henne.

Gjest Rosapåball
Skrevet

Ok....da har jeg gjort det...

Skrev "du har vel ikke en søster som heter -lalala- og en som heter -bippbopp-? Så navnet ditt og ble bare litt nysgjerrig:)"

var den ok?

ÆÆÆÆH, jeg dør!

Skrevet

Lykke til en gang til..!! :klem:

Skrevet

Håper du får svar og at det virkelig er søsteren din da! Du får holde oss oppdatert, og lykke til :)

Gjest Gjest
Skrevet

wow. ja så flott at du turte.

lykke til :)

Gjest Rosapåball
Skrevet

Ja, er litt stolt av meg selv nå...men sinnsykt nervøs!!! Takk for støtten, skal oppdatere når (og om) jeg har fått svar. Uffalællan.

Gjest Sisu
Skrevet

Så spennende da! Håper du får svar. Lykke til, venter spent på oppdatering...

Gjest Grafica
Skrevet

Å, så spennende! Og kjempemodig av deg å ta kontakt :)

Skrevet

Har du fått tilbake melding fra henne? Kanskje litt tidlig å spørre, men jeg er litt nysgjerrig. Lykke til iallefall

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Du er tøff. Jeg har funnet søsteren min på nettby, men hun vet ikke at jeg eksisterer. Dessuten så er hun ikke blitt myndig heller.. Så jeg kan ikke. :(

Gjest Bond
Skrevet (endret)

Tøft gjort, håper hun er søsteren din!

Det hadde vært artig hvis noen på KG nå hadde startet en tråd - "jeg fikk en rar melding på Facebook, skulle jeg svare"?

:ler:

Endret av mrs_bond
Skrevet

Spennende da :) Hadde sendt melding jeg og :)

Skrevet

Er spent på fortsettelsen :jepp:

Fikk du noe svar?

Skrevet

Ville gjort det samme jeg også, lykke til! :)

Skrevet

Fikk svar i dag...det var ikke henne :tristbla: Vel vel, bedre lykke neste gang! Og jeg som var såååååå sikker!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...