Gå til innhold

Vil stoppe bensintyver med et tommeltrykk

Gjest anonym

Er dette en god ide?  

1. 1. Er dette en god ide?

• Ja
      9
    • Nei
      6

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Men tenk nå på de stakkars pengeløse da, som MÅ ha bensin.... (for å komme seg på jobb)

Eller de som har sår på fingrene, eller ikke har noen fingrer (i verste tilfelle)

Hva skal de gjøre da?

Men ellers en god ide.

Bestemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke at dette er så stort et problem jeg da, kan ikke folk bare betale på forhånd da (som i usa igjen, men man kan da lære litt fra andre land..) "Jeg vil ha 95 blyfri for 300 kroner på pumpe 4 takk", og bensinstasjonsfyren "åpner" pumpeanlegg 4..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tutta fra Calcutta

Jo kanskje Veslebråka sitt forslag er enda bedre?

Sier noe der. :Nikke:

Tutta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes kanskje forslaget virker litt vel på kanten...

Alle pumper kan jo allerede åpnes og stenges fra kassene på bensinstasjonene, så innføring av forhåndsbetaling burde medføre minimale problemer. En annen side av saken er imidlertid at problemet for de fleste stasjoner er marginalt i forhold til total omsetning (Det er faktisk normalt svært liten fortjeneste pr. liter bensin. Det er de andre varene bensinstasjonene tjener penger på) og at det er årsaken til at de kanskje ikke er så interessert i å gjøre noe aktivt for å få bukt med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen side av saken er imidlertid at problemet for de fleste stasjoner er marginalt i forhold til total omsetning (Det er faktisk normalt svært liten fortjeneste pr. liter bensin. Det er de andre varene bensinstasjonene tjener penger på) og at det er årsaken til at de kanskje ikke er så interessert i å gjøre noe aktivt for å få bukt med det.

Selv om det er veldig liten fortjeneste på salg av drivstoff, så vil det jo selvfølgelig være av interesse for bensinstasjoneieren å stanse "stjelingen" av hans drivstoff! for hvem er det som betaler drivstoffet hvis ikke det er de som fyller? Jo det er jo bensinstasjoneieren det! Når tankbilen fyller drivstoffet over på tanker på bensinstasjonen er det bensinstasjonen som betaler hele literprisen, dette inkuderer også avgiftene til staten! Det som bensinstasjonen ikke betaler er fortjenesten bensinstasjonen skal ha, ca 30 øre pr. liter, . Så selvfølgelig ønsker man å få bukt med dette problemet!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner faktisk et par stykker som driver bensinstasjon og de sier at det koster mer enn det smaker å iverksette mer drastiske tiltak enn det de allerede har. Videokameraer som filmer alle som fyller bensin og alle "avstikk" blir printet ut som stillbilder og oversendt til politiet sammen med anmeldelse. Så lenge politiet henlegger anmeldelsene spiller det jo imidlertid ikke så stor rolle hva man gjør...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nej, det är inte en god idé.

Jag tycker det är inkräktande på den personliga integriteten att bli registrerad med biometriska tekniker (fingeravtryck tex) bara för att tanka bensin. Det är en säkerhet som vida överstiger behoven.

Gör heller som i USA, betala med bensinkort direkt i automaten - eller gå in och lämna säkerhet (kontanter eller körkort) i kassan. Det fungerar och bensinstationen är säkra på att få betalning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dr Zoidberg

Ikke søren om jeg vil ha en intetanende ungdom til å fylle på bilen min, jeg trives med å ha full peiling på hva som skjer og hvor det skjer.

Og ikke kan jeg helt forstå problemet heller, de har da kamera på bensinstasjonene som filmer når du fyller - uansett. Jeg tror ikke kostnadene på å spore opp biler etter bilnummer er så ekstremt store at det forsvarer fingeravtrykk-tull. Jeg ser bare lengre køer ved pumpene når ting streiker, slik elektronikk bruker å gjøre fra tid til annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke søren om jeg vil ha en intetanende ungdom til å fylle på bilen min, jeg trives med å ha full peiling på hva som skjer og hvor det skjer.

Jag tror inte att det har varit tal om att låta någon annan tanka åt dig - det lär bli allt för dyrt för bensinstationen.

Förslaget var väl att tummavtrycket skulle krävas för att få tanka.

Det jag och några andra har föreslagit är att man betalar med kort - eller kontant i förväg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...