Gå til innhold

Tre uker uten å treffe hverandre

Anbefalte innlegg

Gjest Atia of the Julii
Skrevet

Kjæresten min og jeg bor ca 30 minutter (med bil) fra hverandre, og pleier å se hverandre i helgene. Han er midt i eksamenslesingen nå, så forrige helg fikk vi ikke sett hverandre. Det er viktig at han får toppkarakter på denne eksamenen, så han tar lesingen veldig seriøst.

Det er altså to uker siden sist vi så hverandre nå. I dag har jeg er ærend i hans by, så jeg foreslo at vi skulle treffes et par timer. Det kunne han ikke, for han hadde bestemt seg for å lese frem til et bestemt klokkeslett i kveld (og å forskyve et par timers lesing for min skyld, det ville han altså ikke).

Vi hadde forøvrig en avtale om å tilbringe hele denne helgen sammen, men pga en krangel tidligere i uken (en unødvendig krangel forresten, startet av meg pga sjalusi og depresjon), avblåste han helga. Han "ville ikke bli umotivert" og ukonsentrert før eksamen, og var redd for at en helg sammen med meg kunne føre til dette.

Så, han foretrekker å la det gå TRE uker før han ser meg, fordi han er redd jeg skal gjøre han deppa og ødelegge eksamensresultatene hans (han har eksamen nå til uka), og han vil ikke engang treffe meg et par timer nå i kveld, til tross for at vi ikke har sett hverandre på to uker.

Jeg er mye deprimert, og vet at jeg til tider kan være slitsom å være sammen med. Så han er ikke HELT uten grunn når han sier at han risikerer å bli umotivert til eksamen pga meg. Men allikevel... det sårer jo å høre slikt. :tristbla: Dessuten pleier vi å ha det koselig sammen, til tross for depresjonen min.

Jeg er såret, lei meg, fornærma, sint og mistenksom. Overreagerer jeg, eller er det normalt å la være å se kjæresten sin i mange uker fordi man må lese til eksamen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Under normale omstendigheter, ville jeg sagt at du ikke overreagerer.

Men!

Det høres ut som han virkelig mener dette, og dersom du virkelig ønsker å beholde denne gutten, er det viktig at du respekterer denne avgjørelsen. I mine store ekamensperioder, hadde jeg ikke hatt overskudd til en sjalu og deprimert kjæreste.

Vis han at du klarer deg, og at du støtter han på eksamen.. Da vil det bli supergodt å møtes igjen!!

Skrevet

Jeg forstår hans ståsted, men ditt også. La han være i fred i eksamensperioden, du. :)

Skrevet
Det er viktig at han får toppkarakter på denne eksamenen, så han tar lesingen veldig seriøst.

Så, han foretrekker å la det gå TRE uker før han ser meg, fordi han er redd jeg skal gjøre han deppa og ødelegge eksamensresultatene hans (han har eksamen nå til uka), og han vil ikke engang treffe meg et par timer nå i kveld, til tross for at vi ikke har sett hverandre på to uker.

Jeg er såret, lei meg, fornærma, sint og mistenksom. Overreagerer jeg, eller er det normalt å la være å se kjæresten sin i mange uker fordi man må lese til eksamen?

Dersom man bor rett i nærheten av hverandre ville jeg synes tre uker var lenge. Men når dere bor litt lenger unna ser jeg at det fort kan gå tre uker før dere møtes.

Du sier selv at han tar lesingen alvorlig, og "bare" et par timer med deg kan fort skli ut - det er ikke så lett å sitte med stoppeklokka når han egentlig har det koselig med deg.

Derfor er det sikkert enklere for han å få lest når du ikke kommer i det hele tatt. Ta det heller som et kompliment du, og vis heller forståelse og gi han ros fordi han er så flink som jobber så hardt med eksamen! :)

Skrevet

Halv time unna, 3 uker!!!! Aldri i verden. Selvfølgelig er eksamen veldig viktig, men hvis man virkelig er glad i noen, og forelsket, finner man en time til hverandre her og der. Hadde det vært meg, kunne han bare lese seg i hjel for min del, høres ikke bra ut syns jeg.. Hilsen meg. lykke til

Gjest Casey
Skrevet

Det vet ikke jeg noe om, men jeg synes du bør respektere at han behøver tid alene uten deg når han er i en presset situasjon (eksamen). Vi er alle ulike og dersom han mener at det vil virke forstyrrende på ham å se deg i disse ukene, kan du ikke respektere det og planlegge en hyggelig overraskelse etter overstått eksamen istedet?

Skrevet

Ja, depresjoner er krevende for de rundt.

Han er fullt konsentrert, MÅ gjøre det bra og trenger fokus på eksamen nå.

Respekter det.

Skrevet

Du skriver selv at du nettopp startet en unødvendig krangel på grunn av sjalusi og depresjon. Det er trolig grunnen til at han ikke avser noen timer, at han er redd for at tilsvarende skal skje, slik at konsentrasjon og energi blir ødelagt for langt mer tid enn de timene han får med deg.

Hvis aktuelle eksamen er avgjørende for hans karriere, er det forståelig at han føler at han må skjerme seg fra store følelsesmessige tak. Når en sliter selv, er det av og til litt vanskelig å se hvor sterkt ens utbrudd virker inn på andre, fordi en er så full av sine egne følelser.

Ville sett på hvordan han jevnt over møter utfordringer for dere to. Hvis han vanligvis unngår deg når ting ikke går på skinner, er det større grunn til å være betenkt, enn hvis det er snakk om enkelttilfeller.

Skrevet

Og du, ikke vær mistenksom. Han leser, og alt som svirrer i hodet hans er fag, spørsmål, besvarelser, alternativer, bruddstykker som han må sette sammen. Han er ikke på dateren med noen. Slapp av.

Skrevet

Min daværende kjæreste ødela en eksamen for meg ved å holde meg våken halve natten for å høre på hans "drama". Dette var en fyr som slet med forskjelligt av depresjoner, samt en god dose navlebeskuelse. Jeg strøk på en eksamen som jeg hadde toppkarrakter i selve faget til. Helt utrolig kjipt.

Jeg skjønner kjæresten din godt. Hvis han trenger en toppkarrakter på dette så må du la han få gjøre det han trenger. Dette handler ikke om deg/dere. Ligg unna.

Skrevet

Jeg skjønner godt at du blir lei deg, det hadde jeg også blitt. Men likevel synes jeg kjæresten din har tatt riktig avgjørelse nå: Han trenger fred og ro rundt seg for å gjøre det godt til eksamen, noe som helt sikkert er viktig for fremtiden hans (og din). Kanskje vet han med seg selv at han har lett for å bli distrahert av deg, både fordi han har mye mer lyst til å kose med deg enn å lese, og fordi han er redd for at du skal starte en krangel. Krangling tar sånn utrolig på kreftene og konsentrasjonen. Jeg hadde prøvd å lagt de sårete følelsene mine tid side og latt ham fått de tre ukene i fred med eksamenslesing. Han kommer til å være utrolig lykkelig for å treffe deg igjen etter eksamen! Det tror jeg kommer til å være verdt de tre ensomme ukene ...

Gjest Tigress
Skrevet

La han lese. Har han sagt han treng tida til å lese, så gjer han det. La han vere i fred.

Gjest Chrissy82
Skrevet

Jeg er helt enig med han!! Jeg er selv student og er i et forhold hvor vi ikke bor i nærheten av hverandre.. Av og til så betyr eksamen veldig mye for noen og spesielt det å få en god karakter. Bare respekter avgjørelsen hans og la han være litt i fred! Også kommer han til å ta kontakt med deg!

Gjest Gjest
Skrevet

Sjansen er stor for at om dere blir gift vil han prioritere jobben foran deg.

Skrevet
Sjansen er stor for at om dere blir gift vil han prioritere jobben foran deg.

Javel?? Du kjenner han ikke, så jeg tror nok du trekker litt raske konklusjoner her. Eksamensperioden er jo forresten en helt spesiell situasjon, der mye står på spill.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...