Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Er det vanlig at man betaler varer på forskudd?

Tenker da ting man handler på nett hos firma, er det ikke nor,alt at de sender i oppkrav?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Er det vanlig at man betaler varer på forskudd?

Tenker da ting man handler på nett hos firma, er det ikke nor,alt at de sender i oppkrav?

Ja, det er veldig vanlig med forskuddsbetaling når du bestiller varer på internett. Jeg tror faktisk ALDRI jeg har fått sendt noe i oppkrav... :klø:

Skrevet

Vet ikke hvor du har bestilt dine varer fra Melania, men jeg opplever sjeldent at noe skal forskuddsbetales. Enten så får man faktura, eller betaler med visa eller sendt på oppkrav. De få gangene jeg har forskuddsbetalt så har det vært når jeg f.eks. bestiller hytter for en lengre periode i høysesonger, men aldri ellers.

Gjest Lacuna
Skrevet

Å betale med Visa er jo også en form for forskuddsbetaling, siden man betaler før man får varen.

Jeg har opplevd å måtte betale på forskudd, og at butikken deretter har sendt varen(e) så snart betalingen er registrert. Oppkrav er jo enda dyrere pga. avgiften til posten, så dette ser jeg på som et gode.

Skrevet
Vet ikke hvor du har bestilt dine varer fra Melania, men jeg opplever sjeldent at noe skal forskuddsbetales. Enten så får man faktura, eller betaler med visa eller sendt på oppkrav. De få gangene jeg har forskuddsbetalt så har det vært når jeg f.eks. bestiller hytter for en lengre periode i høysesonger, men aldri ellers.

Å betale med Visa er jo også en form for forskuddsbetaling, siden man betaler før man får varen.

Som Lacuna skriver så ser jeg iallfall Visa som forskuddsbetaling. Pengene blir faktisk trukket fra min konto før jeg får varen. Om ikke det er å betale på forskudd, hva regnes forskuddsbetaling som da? :klø:

Jeg har ikke bestilt fra norske nettsteder, kun utenlandske. Og der har det for min del utelukkende vært slik at man gir visa-informasjon ved bestilling. Derfor er dette klart mest normalt i mine øyne.

Skrevet

Når du sier det så er jo egentlig Visa forskuddsbetaling :sjarmor: Må ærlig innrømme at jeg ikke tenkte det den veien da for meg det er nesten samkjørt med å dra kortet i butikken :flau: . Jeg handler mye på nett både i inn og utland så betale med kort er noe jeg gjør stort sett alltid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...