Gjest Gjesten Skrevet 28. mai 2005 #21 Skrevet 28. mai 2005 Hei, jeg har både erfaring med niplette og operasjon pga innovervendte brystvorter. Jeg har hatt slike brystvorter i hele mitt liv, og de var helt flate og når jeg frøs så gikk de innover.....når jeg fikk barn klarte jeg ikke å amme pga de bare glapp...jeg kjøpte niplette, men begynte å blø av hele greiene, dessuten skal en ikke bruke niplette i siste del av svangerskapet fordi de kan starte prosessen, og du vil også begynne å renne av brystet og det fører til at niplette ikke fungerer. Så jeg har ingen god erfaring med niplette. Derfor tok jg kontakt med legen og tok opp problemet...jeg ble henvist til en klinikk, ble operert, å de står ut som bare det...og jeg er kjempe fornøyd. Jeg dekt hele operasjonen pluss flyreise..... Vil påpeke at dette plaget meg veldig psykisk..... Er det noe mer dere lurer på så bare still spm.... Du får kjøpt niplette på apotek, de bestiller til deg...koster rundt 400-500 for to stk.
Gjest Gjest_Lotta_* Skrevet 5. november 2007 #22 Skrevet 5. november 2007 hei! Det er utrolig godt å se at andre også har dette problemet, har følt meg litt "alene" om det.. jeg har fra tidlig alder hatt innovervendte brystvorter, og dette har plaget meg noe utrolig!! til og med da jeg skulle amme gutten min var det ett problem for meg! verken jeg eller folk rundt meg trodde det skulle gå, men fikk takk i noen "kopper" fra avent som jeg la utenpå brystet, ble som en brystvorte. det funket for meg! har ellers prøvd å "trekke" den ut, men til ingen nytte.... noen som vet om man kan få operasjon dekt!?!? plager meg så og si hver dag, til og med i samvær med samboeren min!!
Gjest Gjest_anonym_* Skrevet 3. desember 2008 #23 Skrevet 3. desember 2008 Hei! jeg sliter med det samme problemet med innover vente bryst vorter, de er bare noen hull i puppene mine, og når jeg får stive nippler så blir det bare et enda mer markert hull.. altså de går ikke utover .. Men jeg er bare 17 år, og har slitt med dette i alle år, er født med det. Jeg er den eneste i familien som har det og jeg har ikke snakket med det om noen.. Jeg har slitt sinsykt mye med dette psykisk og selvtilliten min er ikke bra i det hele. Jeg har total angst for å kle av med med andre personer og ikke minst kjæreste.. Det er helt forferdelig og aldrig kunne slappe av .. Men jeg har sjekket litt med oprasjoner og priser og hvordan du skal klare å få opprasjonen dekket offentlig, slik at den er gratis. Men problemet er at jeg tørr ikke gå til legen siden jeg bare er 17 år, jeg er redd at legen kommer til å si at de sikkert utvikler seg bedre osv. .. Jeg VILL opperere det, og penger har jeg til det! Men tørr jo ikke gå til legen for jeg føler meg for liten til å ta opp problem stillingen.. Jeg føler at mange av de som har hatt oprasjon har fått barn uten uten å kunne amme osv.. men jeg er bare 17 (snart 18 forresten... ) hva bør jeg gjøre? Trenger råd .. !!! hilsen meg med ekstremt lav selvtillit.
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2009 #24 Skrevet 9. september 2009 Dytter opp igjen denne tråden jeg.. Noen som vet om det er noen i Bergensområdet som tar slike operasjoner eller lignende`? Eller har noen andre erfaringer å komme med?
Gjest snaaart Skrevet 17. september 2009 #25 Skrevet 17. september 2009 Dytter opp igjen denne tråden jeg.. Noen som vet om det er noen i Bergensområdet som tar slike operasjoner eller lignende`? Eller har noen andre erfaringer å komme med? Jeg skal ta operasjonen om under ei uke betaler kalaset sjøl ettersom det har vært en lang proosess mentalt å ta skrittet til operasjon, og når jeg nå e r klar så vil jeg det skal skje fort, måtte vente ca 1 mnd på time. Jeg tok kontakt med den klinikken nærmest der jeg bor og spurte om de utførte denne operasjonen og det gjorde de Grugleder meg, men det skal bli godt å forhåpentligvis få "normale" pupper, har alltid syntes de var usexy, og toppløs-soling har jeg skydd som pesten! Får prøve å komme tilbake med mer etter operasjonen.
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2009 #26 Skrevet 17. september 2009 Jeg skal ta operasjonen om under ei uke betaler kalaset sjøl ettersom det har vært en lang proosess mentalt å ta skrittet til operasjon, og når jeg nå e r klar så vil jeg det skal skje fort, måtte vente ca 1 mnd på time. Jeg tok kontakt med den klinikken nærmest der jeg bor og spurte om de utførte denne operasjonen og det gjorde de Grugleder meg, men det skal bli godt å forhåpentligvis få "normale" pupper, har alltid syntes de var usexy, og toppløs-soling har jeg skydd som pesten! Får prøve å komme tilbake med mer etter operasjonen. Tuusen takk for svar! Og så tøff du er som har tatt skrittet! Hva gjør de og hvor mye koster det? Har det nett som deg slik som du beskriver det.. Ønsker deg lykke til, håper de blir som forventet!!
Gjest snaaart Skrevet 23. september 2009 #27 Skrevet 23. september 2009 Tuusen takk for svar! Og så tøff du er som har tatt skrittet! Hva gjør de og hvor mye koster det? Har det nett som deg slik som du beskriver det.. Ønsker deg lykke til, håper de blir som forventet!! Da er det gjort, og om en uke skal jeg igjen og ta stingene- det blir spennende å se resultatet da. De løsna brystvortene og kuttet noen band som binder vorta sammen med brystet-det er dette bandet som lager problemet, siden det er for kort. Operasjonen var helt grei, fikk lokalbedøvelse og litt beroligende, var våken hele tiden. Har ikke vondt nå, men regner med det blir litt vondt etterhvert-er bare 5 timer siden operasjonen. Pris;12.000kr. Kommer tilbake med mer når bandasjen er vekk
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2009 #28 Skrevet 23. september 2009 Jeg må bare si at jeg hadde innovervendte brystvorter helt til jeg begynte å amme... etter det har de blitt slik.
Gjest snaaart Skrevet 23. september 2009 #29 Skrevet 23. september 2009 Jeg må bare si at jeg hadde innovervendte brystvorter helt til jeg begynte å amme... etter det har de blitt slik. Good for you Jeg ammet og, men det hjalp ikke. Har også prøvd Niplette, men uten resultat.
Gjest B Skrevet 1. oktober 2009 #30 Skrevet 1. oktober 2009 Det fungerer å ta piercing i puppene. Jeg har hatt det i litt over 2 år nå, og de står ut hele tiden. Nå er jeg litt lei piercingene og lurer på om noen andre har hatt samme problemet og tatt ut piercingene? Vil de da stå ut hele tiden? Kommer til å bli skillelig skuffa/lei meg hvis de plutselig går inn igjen etter å ha tatt ut piercingene. For orker ikke tanken på å ha innovervendte pupper igjen.
Gjest snaaart Skrevet 2. oktober 2009 #31 Skrevet 2. oktober 2009 Da er stingene og bandasjen borte, og for første gang synes jeg puppene mine er fine Er veldig fornøyd med resultatet så langt, har ikke hatt vondt-tok smertestillende de to første kveldene i tilfelle det kom til å forstyrre nattesøvnen. Hurra!
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2009 #32 Skrevet 2. oktober 2009 Jeg har ikke hatt innovervendte brystvorter tidligere. Den ene vorten har riktignok vært slett. Etter en kort ammeperiode fra helvete har de siden gått innover! Hvorfor kan de gå fra utovervendte til innovervendte? Er det noen som har svar på dette? Tviler på at jeg kan amme nestemann. Det er forresten 13mnd siden jeg sluttet å amme.
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2009 #33 Skrevet 3. oktober 2009 Da er stingene og bandasjen borte, og for første gang synes jeg puppene mine er fine Er veldig fornøyd med resultatet så langt, har ikke hatt vondt-tok smertestillende de to første kveldene i tilfelle det kom til å forstyrre nattesøvnen. Hurra! Gratulerer så mye, dette var godt å lese!! Kan jeg spørre hvor du gjorde dette inngrepet? Hvordan gikk du frem, tok du det opp meg egen lege eller tok du bare kontakt med klinikken? Tror virkelig jeg skal ta det store skrittet jeg også nå, har alltid bare blitt med tanken.. Men etter å ha lest innlegget ditt, føler jeg at det er håp for meg også.. Takk for at du delte din erfaring ang. dette!
Gjest snaart Skrevet 3. oktober 2009 #34 Skrevet 3. oktober 2009 Jeg har ikke hatt innovervendte brystvorter tidligere. Den ene vorten har riktignok vært slett. Etter en kort ammeperiode fra helvete har de siden gått innover! Hvorfor kan de gå fra utovervendte til innovervendte? Er det noen som har svar på dette? Tviler på at jeg kan amme nestemann. Det er forresten 13mnd siden jeg sluttet å amme. Har lest en eller annen plass at tilstanden kan forverres ved amming, selv om jeg synes det høres litt rart ut...jeg brukte brystskjold når jeg ammet og det gikk masse bedre enn uten.
Gjest snaaart Skrevet 3. oktober 2009 #35 Skrevet 3. oktober 2009 Gratulerer så mye, dette var godt å lese!! Kan jeg spørre hvor du gjorde dette inngrepet? Hvordan gikk du frem, tok du det opp meg egen lege eller tok du bare kontakt med klinikken? Tror virkelig jeg skal ta det store skrittet jeg også nå, har alltid bare blitt med tanken.. Men etter å ha lest innlegget ditt, føler jeg at det er håp for meg også.. Takk for at du delte din erfaring ang. dette! Fikk inngrepet utført ved Medi3 i Ålesund, jeg tok bare kontakt med klinikken direkte. Da var jeg først på vurdering, fikk litt informasjon om inngrepet- så gikk jeg i tenkeboksen ei stund. Er glad for å få dele erfaringen om dette, man føler seg alene om å ha dette problemet, og det er jo ikke noe man egentlig vil prate om til noen...men jeg fortalte eksen hva jeg hadde gjort, og han hadde "ikke tenkt over at de var sånn"!!! Mulig jeg må flashe puppene til han bare for å se/høre reaksjonen ;)hehe..... Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2009 #36 Skrevet 3. oktober 2009 Fikk inngrepet utført ved Medi3 i Ålesund, jeg tok bare kontakt med klinikken direkte. Da var jeg først på vurdering, fikk litt informasjon om inngrepet- så gikk jeg i tenkeboksen ei stund. Er glad for å få dele erfaringen om dette, man føler seg alene om å ha dette problemet, og det er jo ikke noe man egentlig vil prate om til noen...men jeg fortalte eksen hva jeg hadde gjort, og han hadde "ikke tenkt over at de var sånn"!!! Mulig jeg må flashe puppene til han bare for å se/høre reaksjonen ;)hehe..... Lykke til! Igjen takker jeg for svar!! Da skal jeg ta en telefon på mandag tenker jeg.. Men hvordan var brystvortene dine før inngrepet? Mine er liksom fremme når jeg fryser og utenom er det bare en "bulk" der uten brystvorte på en måte.. Merkelig forklart, men finner ikke helt ord... Har du store arr nå, ser du noe etter inngrepet? Tror ikke mannen min har merket dette problemet mitt heller.. Hehe, du får ta og flashe puppene til han og se om han merker noe forskjell! I hans øyne er du perfekt uansett!
Gjest snaaart Skrevet 3. oktober 2009 #37 Skrevet 3. oktober 2009 Igjen takker jeg for svar!! Da skal jeg ta en telefon på mandag tenker jeg.. Men hvordan var brystvortene dine før inngrepet? Mine er liksom fremme når jeg fryser og utenom er det bare en "bulk" der uten brystvorte på en måte.. Merkelig forklart, men finner ikke helt ord... Har du store arr nå, ser du noe etter inngrepet? Tror ikke mannen min har merket dette problemet mitt heller.. Hehe, du får ta og flashe puppene til han og se om han merker noe forskjell! I hans øyne er du perfekt uansett! Mine var konstant innover, fikk til å trekke de ut, men det varte bare ett minutt så var de borte igjen. Vet ikke hvordan jeg kan forklare det, er som en -u- har blitt _n_ :D Ser ikke et spor etter operasjonen, de løsna selve knoppen og gikk inn der, så det er ikke et arr å se
Gjest Gjest_Dorthe_* Skrevet 3. oktober 2009 #38 Skrevet 3. oktober 2009 Niplette fra Avent fungerer fint. Istedet for å lage for mye vakuum med sprøyta, slik at brystvortene kommer max ut, er det lurt å bare suge dem halvveis ut, ellers risikerer man at det blir for ømt og vondt etter kort tids bruk, at man likevel må vente med å bruke niplette til det blir bedre. Bedre å bruke litt lengre tid for å få utstående brystvorter, enn å gjøre det i hui og hast i løpet av 1 uke med det resultatet at du får blemmer, blør og blir sår. Snakket med en plastikk-kirurg om "problemet" mitt for 5 år siden, det var han som anbefalte niplette fremfor operasjon, da det gir like bra resultat, mye mindre kostbart og gir ikke fare for komplikasjoner. Koster vel 350 kr +/- for 1 stk. Årsaken til innovervendte brystvorter var ifølge kirurgen for korte melkeganger. Dette kan man da ordne ved vakuum/niplette over kort tid, eller ved amming som pleier å fikse det. Det er jo i praksis det samme som skjer ved begge tingene. Evt. kan man få kjæresten til å sutte på nipplene i et par timer om dagen til de er ute for godt
Gjest gjest89 Skrevet 16. oktober 2009 #39 Skrevet 16. oktober 2009 så godt at det ikke er bare meg det gjelder. Det kirurgiske inngrepet hørtes veldig fristende ut, men jeg er veldig redd for å ikke kunne amme etterpå, evt arr. Jeg skal i første omgang prøve niplette, dette spesielt på min venstre bryst"vorte". På meg er høyrebrystvorten ute en sjelden gang når jeg fryser... merkelig for da blir det fargede rundt til en brystvorte, men så går det tilbake igjen.. og det blir bare en strek med "farge" rundt. Den venstrebrystvorten er det værre med, fryser jeg forsvinner den bare enda mer. Jeg kan prøve å dra den ut men den kryper inn igjen etter bare et par sekunder. altså, klemmer jeg hardt rundt, går den høyre ut og den venstre mer inn, hehe.
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2009 #40 Skrevet 18. oktober 2009 Til Snaart.. Håper du leser dette.. Lurer på hvordan det går med deg nå og om brystvortene dine er normale nå? Viser det ingen arr i det hele tatt? Og hva sa du når du kontatktet klinikken for å forklare problemet? Trenger noen råd på min vei..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå