Gå til innhold

Betalingsanmerkning

Anbefalte innlegg

Gjest Snuppeliten
Skrevet

Hei!

Har lest om folk her inne som har greid å få boliglån med betalingsanmerkning.

Min samboer har betalingsanmerkning, men vi ønsker så mye å få kjøpt oss en bolig!

Er det virkelig klin umulig?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Hei!

Har lest om folk her inne som har greid å få boliglån med betalingsanmerkning.

Min samboer har betalingsanmerkning, men vi ønsker så mye å få kjøpt oss en bolig!

Er det virkelig klin umulig?

Jeg kan ikke tenke meg at en får kjøpe bolig om en har betalingsanmerkning, det høres litt rart ut verfall, da må en kanskje kjøpe bolig sammen med noen som kan være kausjonist kanskje?

Hvor mye har han i skylder?

Lykke til!

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg vil tro bankene kan bruke litt skjønn. Om man har fått én enkelt betalingsanmerkning f eks pga dårlig planlegging i forbindelse med ferie, flytting, omadressering o.l (jeg opplevde f eks at folkeregisteret hadde registrert feil adresse på meg, noe som medførte at endel post ikke kom fram. Rakk likevel å unngå inkasso, men i verste fall kunne det nok skjedd) , og det er en liten sum og kanskje helst ikke en fast utgift man har greid å surre til (de burde man jo greie å holde orden på), kan det hende det går. I såfall bør en nok kunne dokumentere årsakene til anmerkningene. Det beste svaret får du om du går til rådgivere i banken!

Skrevet (endret)

Så snart det en skylder er betalt og oppgjort skal anmerkningen slettes. Så fiks opp i den saken, og krev anmerkningen slettet, så kan det nok ordne seg med boliglån også. Om dere ikke evner å gjøre opp den gamle saken, så er det vel ikke så lurt å oppta lån...

Endret av Malama
Gjest Bankdame
Skrevet
Så snart det en skylder er betalt og oppgjort skal anmerkningen slettes. Så fiks opp i den saken, og krev anmerkningen slettet, så kan det nok ordne seg med boliglån også. Om dere ikke evner å gjøre opp den gamle saken, så er det vel ikke så lurt å oppta lån...

Korrekt.

Men vi bruker skjønn også ja, men det skal en svært god historie til for at vi gir personer med anmerkninger lån.

Anbefaling: Rydd opp!

Gjest Gjest
Skrevet

Ja, det er jo et godt poeng, uansett hva anmerkningen skyldes. Om man ikke kan gjøre opp den gamle regningen betyr jo det at man ikke har full orden på økonomien og ikke så mye overskudd til lån.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...