Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Den er grei vettu!

Hva jeg ville ha svar på? Jeg fikk ganske mange tilbakemeldinger om at det var folk i samme situasjon og jeg fikk høre deres løsninger... Nei dere andre kan ikke få gjort noe menn hallo... det gjelder de fleste ting her inne på kg. Du kan ikke hjelpe en med hudproblemer, men du kan kanskje anbefale klinikker eller kremer, for å ta et litt på spissen eksempel!

Jeg er også veldig vant med venner jeg ikke finner negative sider ved, men her dreier det seg om en jeg har kjent ca et år, og de tingene som jeg ser på som litt dårlige egenskaper kommer tydeligere frem jo mer vi er sammen.

Anngående meg og min venninde så tenkte jeg å vente med å ta det opp og se hvordan det går... Tror det er bra med litt dilemmaer også, og noen ganger veier liksom få skikkelig gode egenskaper over mange dårlige!

Når det gjelder å forandre en persons egenskaper, så er dette faktisk mulig. Hvis en venninde hadde kommet til meg og sagt at jeg for eksemppel var veldig frekk og ikke tålte noe som ble sagt til meg, hadde jeg helt ærlig talt tenkt litt gjennom dette.

Men der er vel vi forskjellige da :D

Ellers glad for at folk her sier det de mener :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm, selv om noen sier at dette er baksnakking tenkte jeg også å komme med mine fruatrasjoner angående en venninne.

Men når det er sagt er hun en god venn som jeg er veldig glad i og som jeg ikke baksnakker med andre som kjenner henne. Her inne er det litt mere greit ettersom ingen aner hvem det gjelder.

Hun kan til tider være litt sånn 'ikke til å stole på' med tanke på at hun bryter avtaler i siste liten. Er utrooolog merkeopptatt og det hun har skal alltid være best. Hun kan også være ganske frekk, men jeg tror ikke hun oppfatter det selv. Av og til blir jeg så irritert på henne at jeg holder på å sprekke.

Har imidlertid lært meg å bite irritasjonen i meg, og vet at jeg bare må godta henne for det hun er. Jeg prøver så godt jeg kan og stort sett går det greit ..... må bare puste rolig å tenke på alle de gode sidene... :blunke:

Gjest M-ling
Skrevet

Når jeg leser om alle som har venninner med så utrolig mange irriterende egenskaper må jeg bare spørre: hvorfor det?

Gjest Gjesta
Skrevet

Vennskap er ikke alltid like enkelt - og det er jo fordi folk er like og ulike at noen vennskap oppstår og varer, mens andre renner ut i sanden...Vi oppdager vel alle sider ved hverandre etterhvert som vi blir kjent, som vi liker mer eller mindre godt - men er kjemien der, er det jo lett "å se gjennom fingrene" det som man føler er mindre positivt.

Jeg har f.eks ei GOD venninne som har den "egenskapen" at hun alltid er sent ute, UANSETT! Det er en bagatell - men jeg er av den "presise" typen, og syns det er fryktelig irriterende å alltid måtte vente på henne. Men jeg tar meg ikke bryderiet med å prøve å endre henne - hun er av den sene typen - og det må jeg bare rette meg etter. Hun er jo helt topp på veldig mange andre områder - selvom vi har våre ulikheter. Det er jo dette som gjør det så spennende å være sammen!

Jeg har også venninner av det slaget som startinnlegget nevner - og selvom jeg irriterer meg over mange ting - så er det jo ikke sånn at jeg ikke vil ha disse venninnene! Jeg er jo glad i dem likevel! Vi er da bare mennesker - med hver våre styrker og svakheter.

Vet ikke akkurat om dette svarte så veldig på innlegget, men jeg følte for å skrive det ned...

Kverula

Skrevet
Når jeg leser om alle som har venninner med så utrolig mange irriterende egenskaper må jeg bare spørre: hvorfor det?

Fordi de er verdt å ta vare på når alt kommer til alt tenker jeg :D

Gjest Anonymous
Skrevet

Når det gjelder å forandre en persons egenskaper, så er dette faktisk mulig. Hvis en venninde hadde kommet til meg og sagt at jeg for eksemppel var veldig frekk og ikke tålte noe som ble sagt til meg, hadde jeg helt ærlig talt tenkt litt gjennom det

HELT enig! De gangene noen veninner av meg har vært ærlige og sagt at jeg er sånn og sånn, så har jeg heller tatt det til etteretning, og faktisk prøvd å gjøre noe med de sidene.

Det er ikke snakk om å forandre personlighet, men om å kanskje legge av seg noen dårlige uvaner for å si det sånn.

Jeg har også sagt ifra til noen av mine venner hvis det har vært noe som har har vært i ferd med å ødelegge vennskapet, og det har gått fint det.

Kun en gang har vennskapet blitt slutt fordi personen ikke tålte å høre det jeg sa. Desverre. Kanskje jeg også er litt "streng" men det er bedre å si det, enn å gå å irriterere seg over det i lang tid.. Syns JEG.. :wink:

Selvfølgelig er det ikke gøy å hverken skulle si noe sånt eller å få slengt noe sånt i fleisen, men samtidig så viser det at man kan være ærlige overfor hverandre, og kanskje gjøre vennskapet enda bedre.

Men det er så forskjellig fra gang til gang.

Og selv om noen få av mine veninner har noen irritasjonsmomenter, så vil jeg ikke være de foruten.

Jaja, nå høres det jo ut som dette er noe jeg gjør stadig vekk, men det er det altså ikke. Har gjort det kun et par ganger, og da har jeg følt at det virkelig var nødvendig..

Gjest sexysadie
Skrevet

D er jo enkelte som bare bringer frem d verste i en også da..... :sjarmor:

Skrevet

-Man finner nok ikke bare gode egenskaper i EN og samme person, derfor har jeg begynt å "bruke" mine venninner til forskjellige ting i forskjellige situasjoner........

For å konkretisere litt:

*En venninne er en kløpper når det gjelder mat og innredning- hun er orientert om alt som finnes på markedet omtrent og jeg ringer alltid til henne når jeg skal pusse opp/kjøpe nytt/ha selskap etc....vi snakker om andre ting også, men når det kommer til barneoppdragelse/følelser ang. menn/relasjoner til familien osv. så er hun helt på jordet.- Der fikk jeg det samme svaret uansett:- "det er vel ikke noe å bry seg om"..... :lol:

*I slike tilfeller snakker jeg heller med en annen venninne som har skikkelig peiling på både pedagogikk og psykologi og har masse livserfaring selv.......som regel lytter hun tålmodig og kommer med gode råd.

*Og så har jeg en annen venninne som jeg kan "trygt" gå på byen med, for da vet jeg at vi får det kjempemoro........vi har også reist på ferie sammen. Men noen store diskusjoner om livets realiteter, neiii.....sjelden.

Slik kunne jeg fortsette - bruk venner til det de KAN brukes til, er mitt råd.!

Skrevet
:roll: jeg hadde faktisk også en venninne som var veldig vanskelig til tider. Hun var veldig snill men utrolig sjalu av seg. Hun var en innesluttet type som kunne eksplodere når jeg minst ante det. Vi pleide å reise til syden på høsten og mang en gang sa jeg "dette er siste gangen". Hun ødela så mange ferier for meg med ekle og ondsinnede kommentarer og da jeg konfronterte henne med oppførselen hennes begynte hun å gråte og lovte å skjerpe seg, men gjorde hun det? NEI. Mang en gang fortalte hun videre ting jeg hadde i all fortrolighet sagt til henne. Det var alltid jeg som ringte henne og besøkte henne, vi var venner i ti år og hun var på besøk hjemme hos meg kun 1 gang. Da jeg for 4 år siden traff min nåværende mann nådde vennskapet sitt klimaks. Hun sluttet å snakke med meg og gikk rundt å fortalte alle som gadd å høre på at jeg ikke hadde tid til henne lenger. Jeg for min del gadd ikke å kommentere dette og som dere skjønner så er vi ikke venninner lenger men heller ikke uvenner. Noen ganger så bare nytter det ikke . :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...