Gå til innhold

Plumboproblemer!

Anbefalte innlegg

Gjest Litt engstelig
Skrevet

Vasken min er delvis tett. Ikke veldig, men slik at vannet renner saktere ned enn det skal. Så idag skulle jeg fikse det - med plumbo. Jeg gjorde som det stod på plumbo-flaska, hadde plumbo i vasken og helte i kokende vann. Så skulle det stå å "jobbe" i ca en halvtime, deretter skulle jeg skylle med rikelig kokende vann. Dette gjorde jeg. Problemet er at da jeg skulle skylle rant det slettes ikke ned. Det bare fyltes opp. Nå er vasken helt tett, det står enda og suser, og vil ikke renne unna. Nå er det 45 minutter siden jeg helte plumbo i vasken. Og det viser ingen tegn til å ville renne unna!

Er dette vanlig? Kommer det til å renne unna etter hvert, eller ... Hva skal jeg gjøre??

Videoannonse
Annonse
Gjest vimselot
Skrevet

Sakset fra linken under:

- Når toalett eller vask går tett, prøver de ofte å løse opp med varmt vann eller plumbo. Da forsvinner ikke fettet, men forflytter seg ut på det kommunale nettet og stivner der, forteller Kvåle.

Når mange privatpersoner gjør dette, blir det kommunens problem, og deres eget problem hvis de får kloakk i kjelleren.

http://www.ba.no/nyheter/article3177869.ece

http://forum.kvinneguiden.no/lofiversion/i...hp/t131390.html

Gjest Gjest
Skrevet
Vasken min er delvis tett. Ikke veldig, men slik at vannet renner saktere ned enn det skal. Så idag skulle jeg fikse det - med plumbo. Jeg gjorde som det stod på plumbo-flaska, hadde plumbo i vasken og helte i kokende vann. Så skulle det stå å "jobbe" i ca en halvtime, deretter skulle jeg skylle med rikelig kokende vann. Dette gjorde jeg. Problemet er at da jeg skulle skylle rant det slettes ikke ned. Det bare fyltes opp. Nå er vasken helt tett, det står enda og suser, og vil ikke renne unna. Nå er det 45 minutter siden jeg helte plumbo i vasken. Og det viser ingen tegn til å ville renne unna!

Er dette vanlig? Kommer det til å renne unna etter hvert, eller ... Hva skal jeg gjøre??

Folks tro på plumbos egenskaper er sterkt overdrevet. Husmødre SKAL ikke håndtere plumbo. Den skaper ofte en propp i systemet. Det er saker å få kjøpt som virkelig løser ditt problem.

Gjest Gjest
Skrevet

Slapp nå av dere. Plumbo trenger ofte mer enn en time å løse opp. Står det ikke på flasken at det kan virke natten over? Hadde jeg vært deg, hadde jeg tatt på meg gummihansker, satt en bøtte under vannlåsen under vasken og skrudd den opp og tømt den for dritt. Det er ofte der det sitter.

Men Plumbo er nå ikke det beste middelet. De midlene som er flytende er bedre.

Skrevet

Eneste gangen jeg har hatt plumbo i hus har den vært flytende... og selv da var jeg skeptisk. Det pulveret rører jeg ikke. Det er jo rørleggerenes største kundegenerator jo...

Skrevet

Plumbopropper er en kjent sak ja. Bruk flytende avløpsåpner.

Mulig du er heldig og det ikke har satt seg langt inn, ta av vannlåset og sjekk, men vær forsiktig! Husk nå har du plumbo liggende i røre, og det vil du ikke ha på kroppen/i ansiktet!

Skrevet

Om det renner tregt i vasken, begynn med å tømme vannlåsen! Men siden det nå er fullt av Plumbo, vær veldig forsiktig!

Gjest Gjest
Skrevet

Samboeren min forsøkte å bruke Plumbo pulver fordi avløpet i dusjen gikk tregt. Han gjorde alt etter oppskriften, men det ble likevel helt tett. Vi måtte ha rørleger og regninga kom på over 2000 kroner.

Skrevet

Lite tips til å åpne tette avløp er noe som heter Mudin og som man får kjøpT PÅ bla maxbo . Mudin er flytende og er tyngre enn vann slik at det renner ned til problemet og løser det opp .

Fikk tipset om dette middelet av en vaktmester et sted vi bodde tidligere .

Sist gang vi skulle kjøpe Mudin , hadde de det ikke , og vi fikk en flaske det stod proppløser på . Den var imidlertid like tung som Mudin flaska var , så vi kjøpte den og prøvde . Funker utrolig bra :) .

Skrevet

Plumbo er enhver rørleggers store skrekk, sånn sett bortifra at de tjener gode penger på å rydde opp etter plumbo-bruk.

både Mudin og annen avløpsrens du får kjøpt på butikker som faktisk selger vvs-utstyr er mye bedre.

Jeg jobber innen bransjen, og har kjøpt noe som heter Avløpsrens, det er skummelt sterkt og bør brukes med stor varsomhet, men fungerer utrolig bra.

Gjest Phoenix
Skrevet

Finnes en flaske på matbutikker som heter avløpsrens eller noe i den duren, sort flaske med noe flytende i. Den fungerer mye bedre enn Plumbo.

Gjest Gjest
Skrevet

Skru opp vannlåsen (Sett ei bøtte under) Er du heldig, er det her det er tett, og "proppen" kan fjernes. Dersom "proppen" er lenger nede i systemet, kan du prøve å spyle med en hageslange, eller stake med noe langt og tynt. Lykke til! Ps. For fremtiden er det lurt å sjekke vannlåsen FØR du prøver plumbo el.

Gjest rørlegger
Skrevet

jeg er rørlegger,og plumbo råder jeg folk til å ikke bruke,det bare kalker ned røra og etter mye bruk blir det tett

jeg bruker noe som heter rolitherm,ikke sikker på om man får tak i det lenger,er ihvertfall svovelsyre og brenner opp all dritten som ligger i røret,er det derimot prøvd med plumbo først kan man ikke bruke dette,da skjer det noe kjemiske reaksjoner også risikerer man å få svovelsyre sprut opp av røret og midt i trynet,tråkka i det en en gang og sokken smelta mens jeg hadde den på,rakk heldigvis å ta den av før det begynte ordentlig på huden.

tror det heter avløpsåpner det som kommer etter rolitherm sånn effektivitetsmessig,får ihvertfall kjøpt det på rørlegger nutikker,mye bedre enn flytende jif,plumboe og alt det greiene der

• 8 måneder senere...
Skrevet

Følte for å informere at plumbo faktisk har en flytende versjon og. Mange tror det er kun pulver versjonen på markedet.

Skrevet

Plumbo kan gjøre mere skade enn ntte om du ikke vet hva du holder på med. Kjøp flytende avlpsåpner.

Plumbo blir som et forsteinet rør i vasken. mang en rørlegger har måttet skru opp å ta ut plunborøret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...