En som vet Skrevet 3. mai 2008 #1 Skrevet 3. mai 2008 Jeg har vært så heldig å bli født med en hud som både blir lett tørr og blank, i tillegg til at jeg har en tendens til å få en del kviser. Supert! :gjeiper: Derfor tenkte jeg at id pudderet sikkert er perfekt for meg, siden jeg trenger å bruke pudder, men ofte føler at det kan føre til at huden min blir enda mer uren. Men nå har jeg lest på noen av de tidligere innleggene at mange påstår at id ikke er bra for de som blir lett blanke? Er det beste for meg å fortsette å bruke vanlig compact pudder? Takker for svar!
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2008 #2 Skrevet 3. mai 2008 Med id pudderet mener du da foundation eller mineral veil?
En som vet Skrevet 3. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. mai 2008 Mente foundation. Hva er egentlig forskjellen?
Essie_ Skrevet 3. mai 2008 #4 Skrevet 3. mai 2008 Foundationen er foundation. Mineral veil blir mer som et transparent pudder du kan bruke før (som et grunnlag) eller etter (for at sminken skal holde lenger) foundation. Trenger man ikke noe som dekker kan man bruke veilen alene også. Jeg syns det høres ut som om huden din ville satt pris på mineralsminke. Min ble hvertfall bedre etter at jeg byttet. Hvilket merke som er best vet jeg ikke, da jeg ikke behøvde å prøve så mange før jeg ble fornøyd.
Gjest M Skrevet 3. mai 2008 #5 Skrevet 3. mai 2008 Hei, jeg har en spesiell type eksem som gjør huden fryktelig rød og sensitiv, men jeg har svært sjelden kviser, og da aldri store eller betente. De forsvinner gjerne i løpet av dagen (Jeg tafser aldri på dem ). Men, det er vanskelig å dekke veldig rød hud, og jeg bruker ID. mineral foundation og en Foundation fra Lancome, litt etter hudens dagsform. I motsetning til hva de fleste sier merker jeg at jeg lett får litt kviser med mineralsminken. Det er trist fordi den dekker godt ved riktig påføring. Jeg synes uansett du skal få deg en mineralfoundation og mineral veil fra ID og prøve det en stund. Om du har blank hun vil foundationen alene ikke matte ned noe særlig. Men den gir et ganske fint resultat
En som vet Skrevet 4. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 4. mai 2008 Takk for svar Da prøver jeg mineral veil og foundation!
Saeria Skrevet 4. mai 2008 #7 Skrevet 4. mai 2008 Jeg ble også lett blank i t-sonen og da ble id alt for skinnende for meg. Jeg byttet til Glo sitt kompakte. Det er matt i finishen.
En som vet Skrevet 4. mai 2008 Forfatter #8 Skrevet 4. mai 2008 Jeg ble også lett blank i t-sonen og da ble id alt for skinnende for meg. Jeg byttet til Glo sitt kompakte. Det er matt i finishen. Kunne du fortalt litt om glo? Er det også mineralsminke? Hvor får du kjøpt det, og hvor kan man få kjøpt dette billig? Er fattig student derfor er det så greit at man kan få kjøpt id billig på internett, men hvis jeg blir nødt til å kjøpe både foundation og mineral veil, så lønner det seg vel sikkert hvis jeg bare trenger et produkt fra glo? Ble masse spørsmål dette! Men setter pris på svar
Saeria Skrevet 4. mai 2008 #9 Skrevet 4. mai 2008 (endret) Det er haugevis av tråder om Glo her, og mange foretrekker Glo fremfor id. Det er kort sagt et annet merke mineralsminke som finnes i løs og fast form. Det billigste stedet er nok å kjøpe den på ebay. Selv brukte jeg fairly light i id og bruker golden light i glo presset. I stedet for mineral veil, har jeg brukt "Bare" fra Kiss Me, som er det norske mineralsminkemerket. www.kissme.no, hvis du vil se. Endret 4. mai 2008 av Saeria
En som vet Skrevet 4. mai 2008 Forfatter #10 Skrevet 4. mai 2008 Det er haugevis av tråder om Glo her, og mange foretrekker Glo fremfor id. Det er kort sagt et annet merke mineralsminke som finnes i løs og fast form. Det billigste stedet er nok å kjøpe den på ebay. Selv brukte jeg fairly light i id og bruker golden light i glo presset. I stedet for mineral veil, har jeg brukt "Bare" fra Kiss Me, som er det norske mineralsminkemerket. www.kissme.no, hvis du vil se. Enda et spørsmål til deg: Vil det si at du også er nødt til å bruke to produkter for å holde huden matt utover dagen?
Saeria Skrevet 4. mai 2008 #11 Skrevet 4. mai 2008 Nei, ikke nå lenger. Jeg er snart ferdig med en Roaccutankur, så huden min har bikket over mot den tørre siden. Heldigvis egner Glo seg til det og. Med Id brukte jeg bare over og under. Med Glo brukte jeg det bare under. Men jeg hadde en t-sone som ble blank på et par timer. Jeg hadde veldig fet hud akkurat der. I tillegg til andre plager som gjorde at jeg til slutt fikk Roaccutan. Det som er så dumt med Id sin mineralfoudation er jo at den har litt skimmer i seg. Da forsterkes bare den allerede glinsende panna og nesa.
En som vet Skrevet 4. mai 2008 Forfatter #12 Skrevet 4. mai 2008 Nei, ikke nå lenger. Jeg er snart ferdig med en Roaccutankur, så huden min har bikket over mot den tørre siden. Heldigvis egner Glo seg til det og. Med Id brukte jeg bare over og under. Med Glo brukte jeg det bare under. Men jeg hadde en t-sone som ble blank på et par timer. Jeg hadde veldig fet hud akkurat der. I tillegg til andre plager som gjorde at jeg til slutt fikk Roaccutan. Det som er så dumt med Id sin mineralfoudation er jo at den har litt skimmer i seg. Da forsterkes bare den allerede glinsende panna og nesa. Ok, takk for svar! Og gratulerer med nye og flott hud! Heldigvis er tørr hud lettere å kurere enn blank! Etter min erfaring ihvertfall
Saeria Skrevet 4. mai 2008 #13 Skrevet 4. mai 2008 Ja. Jeg kan anbefale deg Dermalogicas oil control lotion. Den er helt topp. Den kunne holde meg fin hele dagen. Ellers er Kiss Me Bare langt å foretrekke fremfor mineral veil.
Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2008 #14 Skrevet 4. mai 2008 Ok, takk for svar! Og gratulerer med nye og flott hud! Heldigvis er tørr hud lettere å kurere enn blank! Etter min erfaring ihvertfall Vr forsiktig med hva du sier nå, jeg tenkte også sånn...! Selv hadde jeg blank hud som tenåring. Brukte mye produkter da for å bli kvitt blank og kvisete hud. Det har ødelagt balansen i huden min, og jeg sliter idag med forferdelig tørr hud, tørre partier som flasser av. Hudpleiere klarer ikke å hjelpe meg med sine produkter, så nå skal jeg bare prøve å la det vre i fred. Så det er ofte viktig å ikke gjøre for mye med huden. Og tørr hud er ikke nødvendigvis noe lettere å bli kvitt. Fet hud blir man som regel kvitt med årene, tørr hud derimot sliter man med resten av livet!!
Saeria Skrevet 4. mai 2008 #15 Skrevet 4. mai 2008 Men når man sliter med store problemer med huden som betente komedoner, byller, mørke flekker som kommer av underjordiske kviser som ligger dypt og varer i månedvis, takker jeg ja til litt tørr hud. Den er for det meste normal uansett.
Grønt blad Skrevet 4. mai 2008 #16 Skrevet 4. mai 2008 Jeg blir også veldig blank i huden av IDs mineralfoundation. Everyday minerals gir meg derimot en matt finish.
En som vet Skrevet 4. mai 2008 Forfatter #17 Skrevet 4. mai 2008 Vr forsiktig med hva du sier nå, jeg tenkte også sånn...! Selv hadde jeg blank hud som tenåring. Brukte mye produkter da for å bli kvitt blank og kvisete hud. Det har ødelagt balansen i huden min, og jeg sliter idag med forferdelig tørr hud, tørre partier som flasser av. Hudpleiere klarer ikke å hjelpe meg med sine produkter, så nå skal jeg bare prøve å la det vre i fred. Så det er ofte viktig å ikke gjøre for mye med huden. Og tørr hud er ikke nødvendigvis noe lettere å bli kvitt. Fet hud blir man som regel kvitt med årene, tørr hud derimot sliter man med resten av livet!! Neida, jeg tuller ikke med huden min. Selv om kvisene mine er mange, så er de heldigvis ikke så store. Jeg bruker ansiktsvask og ansiktsvann for normal hud og krem for kombinasjons/tørr hud. Har funnet ut at huden min aldri kommer til å bli perfekt, og det får jeg vel bare leve med! Men om jeg kunne funnet en foundation/pudder som dekket bra, men som ikke gir meg verre hud, da blir jeg glad! Så da skal jeg ihvertfall prøve mineralpudder, og så får jeg se hvordan det går!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå