Sofia Skrevet 13. mai 2003 #1 Del Skrevet 13. mai 2003 Dette er det største sprøytet jeg har lest om på veeeldig lenge. Jeg bor i Tromsø og jeg kan ikke fatte at noen herfra virkelig mener dette seriøst. Hjelpe meg, denne kommunen har jo økonomiske problemer opp til ørene, og med tanke på alt Tromsø trenger, eldreomsorg, nye skoler, utbedring av vegnett, osv osv osv...den listen er uendelig. OL i Tromsø, for noe TØV!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. mai 2003 #2 Del Skrevet 13. mai 2003 Jeg hørte rykter om at Dombås vurderte å søke sommer-ol samme år... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tutta fra Calcutta Skrevet 13. mai 2003 #3 Del Skrevet 13. mai 2003 Sa ikke folka på Lillehammer det samme da? Tutta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marijke Skrevet 13. mai 2003 #4 Del Skrevet 13. mai 2003 Tromsøs ordfører kan ikke være helt god, det har jeg ment lenge! Ærlig talt, byen har ikke råd til å hverken gi barna ordentlig svømmeopplæring eller skoler hvor de ikke risikerer å få takplater i hodet eller finne mus på skolekjøkkenet (jeg overdriver ikke!), og det er snakk om at eldre skal kastes ut fra sykehjem pga. sparing, men OL har man råd til!! Utrolig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bestemor Skogmus Skrevet 13. mai 2003 #5 Del Skrevet 13. mai 2003 Det er mange her i verden som ønsker oppmerksomhet og publisitet. Dette er jo bare nok et bevis på det. Og hva tjener ikke Tromsø på dette da? mange vil besøke byen i nord som vil søke om OL - og det tjener jo befolkningen på også. Tror ikke vi må ta alt så alvorlig, men heller vente å se. Det er jo lenge til, vet dere. Bestemor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 13. mai 2003 #6 Del Skrevet 13. mai 2003 Én ting er kostnadene med å avholde OL, jeg vil tro at det etterhvert vil bli en del inntekter også, men en annen ting er alle anleggene som sannsynligvis vil bli stående ubrukte. Ser ikke helt for meg at det skal bli noen enorm interesse for bobkjøring, kunstløp osv. her i byen - i hvert fall ikke slik at det på noen måte vil lønne seg å bygge slike anlegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tutta fra Calcutta Skrevet 13. mai 2003 #7 Del Skrevet 13. mai 2003 http://www.dagbladet.no/sport/2003/05/13/368642.html Dæhlie tror ikke at dette er mulig. Han tror at Lillehammer er det naturlige valget dersom Norge skal søke igjen. Tutta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofia Skrevet 13. mai 2003 Forfatter #8 Del Skrevet 13. mai 2003 Jeg synes at bare tanken på OL i Tromsø er latterlig, det har nok kostet endel penger allerede. Jeg forstår ikke hva de tenker på. Nesten så jeg synes det er flaut å komme herfra nå. Sier jo endel om de som styrer denne byen. Ola Dunk på sitt beste... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 13. mai 2003 #9 Del Skrevet 13. mai 2003 Kan de ikke bruke de arenaene på Lillehammer en gang til da?? Siden de har bygd så store og flotte anlegg? Jeg mener vikingeskipet står store deler av vinteren uten is, fordi det er for dyrt i drift i forhold til bruk... Kan vel bruke det to ganger til store arrangement vel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Missuganda Skrevet 13. mai 2003 #10 Del Skrevet 13. mai 2003 Fans idrett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Junebug Skrevet 13. mai 2003 #11 Del Skrevet 13. mai 2003 Kan de ikke bruke de arenaene på Lillehammer en gang til da?? Siden de har bygd så store og flotte anlegg? Jeg mener vikingeskipet står store deler av vinteren uten is, fordi det er for dyrt i drift i forhold til bruk... Kan vel bruke det to ganger til store arrangement vel. :enig_animasjon: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flo* Skrevet 14. mai 2003 #12 Del Skrevet 14. mai 2003 Til sammenligning skal Beijing bruke 16 milliarder dollar fra nå og fram til sommer OL i 2008 på å ruste opp byen og idrettssanleggene. Var å så på OL-anlegget i Beijing i januar og det er allerede enormt i norsk målestokk. Kanskje Tromsø og de omkringliggende områdene hadde fått seg en skikkelig oppussing. Garantert hadde infrastukturen og veistandaren økt, også tilglede for innbyggerene i ettertid. Om Lillehammer kunne, hvorfor skulle ikke Tromsø klare det like godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brum Skrevet 15. mai 2003 #13 Del Skrevet 15. mai 2003 Tror nok lillehammer ville fått OL hvis det skulle vært i Norge igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ugla Skrevet 15. mai 2003 #14 Del Skrevet 15. mai 2003 Om Lillehammer kunne' date=' hvorfor skulle ikke Tromsø klare det like godt![/quote'] Tromsø vil nok klare det, men hva er "vitsen", når det allerede er påkostet mye i div. anlegg i og rundt Lillehammer? Det må da for svingende gå ann å bruke de samme anleggene en gang til, dersom Norge skal ha OL en gang til!! Det skal da spares på alle "bauer og kanter", her er en fin mulighet! Det mener jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 15. mai 2003 #15 Del Skrevet 15. mai 2003 Jeg tror ikke beijing er noe å beundre sånn sett, jeg har en kompis som har funnet en åpning for å være med som frivillig på OL'er, og han vurderer å boikotte beijing pga. måten de går frem på. Hundretusener eller var det millioner av kinesere i byen har blitt relokert for å lage plass til det de bygger, og de driter i om de tar livsgrunnlaget unna dem. Hvis de må flytte til ny bydel som allerede har slakter i den gata, så går det dårlig med familien. De er skikkelig stygge til befolkningen sin. Men, igjen, siden når har kinesiske myndigheter vært reale med befolkningen sin... :x Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofia Skrevet 15. mai 2003 Forfatter #16 Del Skrevet 15. mai 2003 Det skal da spares på alle "bauer og kanter", her er en fin mulighet! Det mener jeg. Helt enig. Jeg kan ikke fatte at de ser vitsen i å bruke avsindig mye penger på idrettsanlegg som allerede eksisterer og som jo såvidt har vært i bruk. I dag leste jeg i en lokalavis at kommunen må selv bekoste søknaden. Mon tro hvor mye penger det er snakk om. Jeg blir irritert når jeg tenker på alt "det andre" som kommunen ikke har råd til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå