momo Skrevet 3. mai 2008 #1 Skrevet 3. mai 2008 Ja, nå har jeg hatt endra livstil i 1 år og på den tiden klart og gå ned 30 kg, og er utrolig stolt og fornøyd. Så nå er jeg helt normalvektig og får på meg de klærne jeg ønsker og bruke. Jeg har ikke veid så lite på 10 år. Jeg er ekstra stolt over og ha klart det da jeg er kronisk syk, og derfor ikke trener, ikke mosjonerer. Jeg jobber ikke, men hviler sort sett. Så jeg har måtte være veldig streng hele veien. Men for meg kommer den tøffeste kampen nå. Nå er det kampen om og holde meg stabil. Jeg fortsetter med min nye livstil, men nå er det jo rom for litt mer kos, må bare finne den fine middelveien. For jeg ønsker hverken og gå ned eller opp i vekt nå. Føler selv at kroppen min er fin nå. Også er det bare nesten 2 uker siden full bukplastikk, så nå har jeg endelig fått tilbake den flate magen jeg hadde før jeg fikk barn. Så kunne virkelig ikke vært mer fornøyd. Og blir like sjokkert hver gang jeg nå får på meg klær i str 36/38. Jeg var jo str 46, og ingenting passet. En ting vet jeg ihvertfall at jeg skal aldri bli stor igjen. Og fysisk sett så har jeg og kroppen min det så mye bedre med den nye livsstilen og. Ønsket bare og dele min glede med noen.
Gjest Tjukka Skrevet 3. mai 2008 #2 Skrevet 3. mai 2008 Helt fantastisk momo!!!!!! Snakk om å være disiplinert og standhaftig. Med en sånn innstilling klarer du nok å holde vekten fremover også. Lykke til videre.
Gjest *smak* Skrevet 3. mai 2008 #3 Skrevet 3. mai 2008 Du er kjempeflink momo! For en som også skal prøve å endre livsstil hadde det vært kjekt å høre hva som er din oppskrift for å gå såpass mye ned i vekt?
Titta Skrevet 3. mai 2008 #4 Skrevet 3. mai 2008 Gratulerer så masse mono. Dette står det respekt av og du har all grunn til å være stolt. Jeg blir inspirert når jeg leser slikt, kanskje det er håp for oss andre også. Lykke til videre med å holde vekten
momo Skrevet 3. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 3. mai 2008 Tusen takk! Jeg har spist lavkarbo, ala fedon. Og det kommer jeg og til og fortsette med, men nå med kanskje en frukt ekstra og kanskje naturris eller en liten potet til middag. Og blir vel litt mer kos middag og kanskje noe godt på lørdagene. Men vil da fortsette og holde meg til lavkarbo godt.
Gjest Helen Parr Skrevet 3. mai 2008 #6 Skrevet 3. mai 2008 Gratulerer! Så flink du har vært! Lykke til videre.
Gjest Gjest-M- Skrevet 3. mai 2008 #7 Skrevet 3. mai 2008 Gratulerer så mye. Jeg har også gått ned 30 kilo, og drømmer om bukplastikk, men klinikken er så vanvittig streng hvis man skal få dette dekket. De vil ikke engang ta meg inn til vurdering, så lenge BMI`en min er 0,6 % over deres grense. Det føles veldig urettferdig, men sånn er det bare. Jeg jobber med saken nå, og håper å komme under grensen snart... Gi gjerne en tilbakemelding på hvordan prosessen med bukplastikk er. Lykke til:))
FruLuna Skrevet 3. mai 2008 #9 Skrevet 3. mai 2008 Gratulerer! Må være en herlig følelse. Og imponerende at du klarer det uten mosjon...
momo Skrevet 3. mai 2008 Forfatter #10 Skrevet 3. mai 2008 Tusen takk alle sammen! Til gjest, for meg var veien til bukplastikk veldig enkel. Legen søkte meg til privatklinikk om vurdering da bmi`n min var 25. Jeg fikk time til vurdering ca 3 mnd senere, da hadde jeg bmi på 23. Fikk beskjed om at dette fikk jeg dekt. Så hadde de en avbestilling inne, så jeg fikk opperasjon allerede 12 dager etterpå. Opperasjonen gikk veldig bra og tiden etterpå har vært veldig bra og nesten ikke noe vondt. Jeg tok full bukplastikk med sying av magemuskler. Nå er min bmi 22, så veldig fornøyd. Du må ha masse lykke til, du klarer nok fint og gå ned siste for og få bukplastikk når du har vært så flink og gått ned 30 kg til nå.
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2008 #12 Skrevet 3. mai 2008 Tusen takk alle sammen! Til gjest, for meg var veien til bukplastikk veldig enkel. Legen søkte meg til privatklinikk om vurdering da bmi`n min var 25. Jeg fikk time til vurdering ca 3 mnd senere, da hadde jeg bmi på 23. Fikk beskjed om at dette fikk jeg dekt. Så hadde de en avbestilling inne, så jeg fikk opperasjon allerede 12 dager etterpå. Opperasjonen gikk veldig bra og tiden etterpå har vært veldig bra og nesten ikke noe vondt. Jeg tok full bukplastikk med sying av magemuskler. Nå er min bmi 22, så veldig fornøyd. Du må ha masse lykke til, du klarer nok fint og gå ned siste for og få bukplastikk når du har vært så flink og gått ned 30 kg til nå. Tusen takk for svar. Ja, jeg jobber på, og satser på å komme ned på 25 i BMI. Syns bare BMI blir for svart/hvitt å gå ut fra, da den ikke sier noe om forholdet mellom muskler og fett. Fint å høre at operasjonen gikk fint, og at du ikke har hatt mye vondt. Det har jeg nemlig bekymret meg litt for...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå