hjertesukka Skrevet 12. november 2008 #401 Del Skrevet 12. november 2008 her er noe for oss her inne Så sant, så sant.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 13. november 2008 #402 Del Skrevet 13. november 2008 Hvorfor er det så kjedelig på gården dette året? De sitter og drikker kaffe og spiser kake med venninnene til Guro?? Hadde fått mark hadde jeg vært der! Og er det ikke noen one-on-one dater eller noe? I hvertfall har det vært utrolig lite av det. Guro var jo og dykket, men har det vært noe mer alene-dating? Syns det er utrolig kjedelig i år i forhold til tidligere år. Kjedelige bønder og utrolig kjedelige friere. Tamme og rett og slett kjedelige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Silmarill utlogget Skrevet 13. november 2008 #403 Del Skrevet 13. november 2008 Hvorfor er det så kjedelig på gården dette året? De sitter og drikker kaffe og spiser kake med venninnene til Guro?? Hadde fått mark hadde jeg vært der! Jeg hadde blitt heeel gal jeg Annie.... ser så utrolig kjedelig u!!!! Når det gjelder Morten og Ragnihild forstår jeg ikke at Morten kunne være så dum å ikke engang ta han andre i hånda engang! Skikkelig barnslig.Kjempeteit var det også at han ikke ble på gården sammen men Guro pga 3 dager med en mann han ikke liker,,,,smålig og teit! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Imsdal Skrevet 13. november 2008 #404 Del Skrevet 13. november 2008 Hvorfor er det så kjedelig på gården dette året? De sitter og drikker kaffe og spiser kake med venninnene til Guro?? Hadde fått mark hadde jeg vært der! Og er det ikke noen one-on-one dater eller noe? I hvertfall har det vært utrolig lite av det. Guro var jo og dykket, men har det vært noe mer alene-dating? Syns det er utrolig kjedelig i år i forhold til tidligere år. Kjedelige bønder og utrolig kjedelige friere. Tamme og rett og slett kjedelige. Helt enig..Det vi ser av Ragnhild & Co er at de sitter på ei seter og drikker kaffe, av og til er de ute i båt (og drikker kaffe). Tidligere bønder har jo hatt fest (slik som Ola hadde), ikke venninnekvelder og småkrangling om vann eller vin. De som er hos Ragnhild har vel ikke sett andre mennesker etter de kom dit? Jeg tror forresten at med Tv2's klipp & lim avdeling er det Håvard som kommer best ut av dette, og Morten kommer til å gjenstå som litt umoden.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ja si det Skrevet 13. november 2008 #405 Del Skrevet 13. november 2008 Jeg tror det er vanskelig for oss utenforstående å vite hva som egentlig skjedde på gården til Ragnhild, de var jo der i flere dager og tvklippene var vel omtrent 15 min. Innslagene er vel klippet slik at de to skal fremstå som de gjør for å få best mulig tv-underholding av det. Når det er sagt, så fremstår Morten som en energisk og impulsiv kar, som er veldig følelsesmenneske. Har har sikkert gått og irritert seg over Håvard i dagesvis, og det overskygger han mulighet for å blir kjent med Ragnhild. Håvard virker mye mer moden og reflektert, han er jo også endel eldre enn Morten. Jeg har sansen for Morten jeg, og tror ikke vi skal dømme han for hardt fordi han valgte å stikke. Det er sikkert et voldsomt press å leve med kamerafolk rundt seg døgnet rundt, samtidig som man skal være i hus med ei jente man liker og en kar man overhodet ikke går sammen med. Jeg kunne sikkert reagert slik selv i en tilsvarende situasjon, og jeg ser da ikke på meg selv som en taper av den grunn:) Håper Ragnhild finner kjærligheten med Håvard nå da, selv om jeg har mine tvil... Nå skal jeg ikke røpe hvilken av årets deltakere jeg er, men syns det har vært litt interessant å følge med hva folk mener om/av oss som er med i år. Normalt har jeg holdt meg borte fra å kommentere, men med tanke på hvordan de siste dagene har vær for enkelte så syns jeg noe av det over er litt viktig å tenke på. Da spesielt ".... de var jo der i flere dager og tvklippene var vel omtrent 15 min....". Husk på at vi ble filmet ca 8-10 timer hver dag. Første kamera crew var på gården i åtte-ni tiden, for så å bli byttet med et annet fra tre-fire tiden til ti tiden om kvelden. Vel og merke var det ikke filming hele tiden, men det var veldig mye "stå her, gjør ditt, gjør datt, si det en gang til for lyden ble dårlig". Så det som ofte virker som frustrasjon, kjedsomhet osv er ofte at vi i mange situasjoner var litt oppgitt. Noen ganger sier du noe veldig bra, for så å bli avbrudt pga lyden ble for dårlig(fly eller bil i nærheten f.eks). Når du da skal si det samme en gang til, så ble det ofte bare helt feil. Mange ganger ble vi spurt det samme spørsmålet mange ganger, slik at de på den måten kunne få det svaret de ville, eller passet best for slik de ville fremstille deg. Så vi var totalt i hendene til regi når det kommer til hvordan vi fremstilles på tv. Vi har ingen rett på noe av materialet som ble tatt av oss. Bare ha det i tankene før en slenger mye dritt om enkelt personer, da i dette tilfellet både morten og håvard. Jeg har fått gleden av å treffe begge, ikke minst håvard som jeg fikk mange hyggelige prater med mellom aktivitets dagene. Han er en utrolig dyktig, omtenksom, reflektert og koselig kar. Så slik håvard fremstilles på tv, er ikke den Håvard jeg har fått gleden av å bli kjent med. Husk at ingen av oss har erfaring med å takle ett slikt press som håvard og morten har opplevd de siste dagene. Vel og merke har vi ett godt nettverk rundt oss som vi kan benytte oss av, ifm psykologer osv - Men alikevel kan det såre å lese. Ja, vi ble med på dette av fri vilje, men vi blir/ble ikke fremstilt slik vi nødvendigvis ønsket selv. Eneste vi kunne gjøre var å prøve å være oss selv så langt det lot seg gjøre. Mange sier at "jeg var meg selv 100% hele tiden", men det er det ingen som klarer i en slik setting. Jeg har sagt det selv også, men når en hele tiden går rundt i en surrealistisk verden med kamera, konstant fokus på "Hva tenker du nå, hva føler du nå, hvordan har du det nå, hva vil du gjøre nå?" så klarer en ikke være seg selv. Du skaper en sfære bak i hodet ditt, der du har mange tanker og følelser rundt hele opplegget som gjør at ingen klarer å være seg selv 100% hele tiden. Så da er det trist å se håvard som er håvard, men samtidig ikke er håvard - på grunn situasjonen er slik den er ifm hvordan han fremstilles og det presset han er/var under. Dette gjelder så klart også Morten, og alle oss andre på de andre gårdene. Ha en videre fin dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2008 #406 Del Skrevet 13. november 2008 Enig mtp foregående innlegg. Jeg har også vært med som frier og kan skrive under på det du sier. Det meste er regissert. Og kameracrewet/regissøren spør på en måte slik at de får de svarene som de vil ha. Og så lager de prototyper av oss, slik de ønsker at vi skal fremstilles på tv. Men uansett så er det ikke lett å bli helt feil presentert. Det tror jeg ingen blir. Men jeg vil alikevel sitere Kathrine Moholt som sa til meg at uansett hvordan ting blir så er det den virkelige jeg som kommer ut gjennom tv-ruta. Og i bunn og grunn har hun rett!! Selv om det er en viss form for spill, så klarer ingen å bli presentert helt feil!!!! Målet til produsentene er å presentere det som har skjedd på gårdene. Og det er tross alt det de har gjort. På de fleste gårdene er det kos og lite spennende som skjer. Og hos Ragnhild så har det vert en uoverenstemmelse. Og det er jo bare det tv har vist. Tror de kunne ha klippt det mye værre!!!! Selv om både Morten og Håvard ikke direkte kan sies å ha kommet godt ut av det fram til nå, om enn på ulike måter, så er jeg helt sikker på at Håvard får mange programmer framover til å rette på inntrykket. Morten er solgt.. Men jeg forstår reaksjonene hans mtp det som er vist på tv. Jeg tror bare at det er så veldig mye mer som ikke har vært vist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2008 #407 Del Skrevet 13. november 2008 Nå skal jeg ikke røpe hvilken av årets deltakere jeg er, men syns det har vært litt interessant å følge med hva folk mener om/av oss som er med i år. Normalt har jeg holdt meg borte fra å kommentere, men med tanke på hvordan de siste dagene har vær for enkelte så syns jeg noe av det over er litt viktig å tenke på. Da spesielt ".... de var jo der i flere dager og tvklippene var vel omtrent 15 min....". Husk på at vi ble filmet ca 8-10 timer hver dag. Første kamera crew var på gården i åtte-ni tiden, for så å bli byttet med et annet fra tre-fire tiden til ti tiden om kvelden. Vel og merke var det ikke filming hele tiden, men det var veldig mye "stå her, gjør ditt, gjør datt, si det en gang til for lyden ble dårlig". Så det som ofte virker som frustrasjon, kjedsomhet osv er ofte at vi i mange situasjoner var litt oppgitt. Noen ganger sier du noe veldig bra, for så å bli avbrudt pga lyden ble for dårlig(fly eller bil i nærheten f.eks). Når du da skal si det samme en gang til, så ble det ofte bare helt feil. Mange ganger ble vi spurt det samme spørsmålet mange ganger, slik at de på den måten kunne få det svaret de ville, eller passet best for slik de ville fremstille deg. Så vi var totalt i hendene til regi når det kommer til hvordan vi fremstilles på tv. Vi har ingen rett på noe av materialet som ble tatt av oss. Bare ha det i tankene før en slenger mye dritt om enkelt personer, da i dette tilfellet både morten og håvard. Jeg har fått gleden av å treffe begge, ikke minst håvard som jeg fikk mange hyggelige prater med mellom aktivitets dagene. Han er en utrolig dyktig, omtenksom, reflektert og koselig kar. Så slik håvard fremstilles på tv, er ikke den Håvard jeg har fått gleden av å bli kjent med. Husk at ingen av oss har erfaring med å takle ett slikt press som håvard og morten har opplevd de siste dagene. Vel og merke har vi ett godt nettverk rundt oss som vi kan benytte oss av, ifm psykologer osv - Men alikevel kan det såre å lese. Ja, vi ble med på dette av fri vilje, men vi blir/ble ikke fremstilt slik vi nødvendigvis ønsket selv. Eneste vi kunne gjøre var å prøve å være oss selv så langt det lot seg gjøre. Mange sier at "jeg var meg selv 100% hele tiden", men det er det ingen som klarer i en slik setting. Jeg har sagt det selv også, men når en hele tiden går rundt i en surrealistisk verden med kamera, konstant fokus på "Hva tenker du nå, hva føler du nå, hvordan har du det nå, hva vil du gjøre nå?" så klarer en ikke være seg selv. Du skaper en sfære bak i hodet ditt, der du har mange tanker og følelser rundt hele opplegget som gjør at ingen klarer å være seg selv 100% hele tiden. Så da er det trist å se håvard som er håvard, men samtidig ikke er håvard - på grunn situasjonen er slik den er ifm hvordan han fremstilles og det presset han er/var under. Dette gjelder så klart også Morten, og alle oss andre på de andre gårdene. Ha en videre fin dag. På side 19 var du en frier fra tidligere sesong, men her er du årets frier. Dette henger vel ikke på greip? Eller er det to friere som skriver her inne for tiden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TVslave Skrevet 13. november 2008 #408 Del Skrevet 13. november 2008 På side 19 var du en frier fra tidligere sesong, men her er du årets frier. Dette henger vel ikke på greip? Eller er det to friere som skriver her inne for tiden? Hvor har han/hun sagt at han/hun er en av årets friere? Står bare at han/hun er en av årets deltagere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2008 #409 Del Skrevet 13. november 2008 Hvor har han/hun sagt at han/hun er en av årets friere? Står bare at han/hun er en av årets deltagere. Deltaker eller frier, samme det. Det er uansett motstridende å skrive "fra en tidligere sesong" i første innlegg, for så å komme å skrive at vedkommende er med i årets sesong etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2008 #410 Del Skrevet 13. november 2008 Deltaker eller frier, samme det. Det er uansett motstridende å skrive "fra en tidligere sesong" i første innlegg, for så å komme å skrive at vedkommende er med i årets sesong etterpå. Det er to forskjellige. Les ordentlig. Jeg synes at det er fint at dere som har vært med i programmet skriver hvordan dere har opplevd dette. Takk for at dere deler det med oss som bare ser "én side" av saken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2008 #411 Del Skrevet 13. november 2008 Det er to forskjellige. Les ordentlig. Jeg synes at det er fint at dere som har vært med i programmet skriver hvordan dere har opplevd dette. Takk for at dere deler det med oss som bare ser "én side" av saken. Da beklager jeg. Skrev det i første innlegget mitt om dette var to personer eller ikke. Jeg har blandet sammen disse to, sorry. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lise_ Skrevet 16. november 2008 #412 Del Skrevet 16. november 2008 Jeg venter hvertfall spent på neste episode Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anna Svingtrapp Skrevet 16. november 2008 #413 Del Skrevet 16. november 2008 Ble nesten litt flau på slutten av forrige episode jeg også...og jeg som likte Morten så godt! Det virket rart at Morten takket ja til å bli med videre, og så plutselig dro han likevel...men det kan jo ha gått mange timer mellom valget og da han faktisk dro. Jeg har tenkt litt på om han ville snakke med "'a frøken Fryd" for å få en oppklaring, et hint om at hun faktisk ville ha ham, men når hun ikke greide å gi ham dét en gang, så dro han bare.. Hun sto jo bare der og sa nærmest ingenting, mens han sto og var skikkelig opprørt, og strevde med å få henne til å forstå hvordan han hadde det? Jeg synes at det ble helt latterlig på slutten der, når Ragnhild og Håvard sto ved kjøkkenbenken og sa "'Jaja, slik gikk det"..ikke en klem, ikke en gang et smil! Hvis Håvard virkelig var forelsket ville han vel blitt glad for at han "vant", selv om det ble på en litt ubehagelig måte? Det ville jeg blitt i alle fall.... Forøvrig så er det Ola som er min favoritt i år. Han er jo så koselig! Kjenner han så vidt også, så det har jo litt å si det også. Han er veldig morsom:) Liker både Dina og hun andre som ikke er fra Oslo (litt hjerneteppe midt på natten). Håper på MYE fra Ola neste gang, siden det var så lite derfra sist. Kan i alle fall roe ned filmingen i Valdres nå, der er det jo ingenting som skjer..hehe:) Gleder meg til tirsdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lise_ Skrevet 16. november 2008 #414 Del Skrevet 16. november 2008 (endret) Morten og Håvard Endret 16. november 2008 av Lise_ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gyda Skrevet 16. november 2008 #415 Del Skrevet 16. november 2008 Astrid og Silje er venner med Ola sin søster på facebook - hvis det har noen betydning for om de går videre eller ikke... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Omega Skrevet 16. november 2008 #416 Del Skrevet 16. november 2008 Jeg synes at det ble helt latterlig på slutten der, når Ragnhild og Håvard sto ved kjøkkenbenken og sa "'Jaja, slik gikk det"..ikke en klem, ikke en gang et smil! Hvis Håvard virkelig var forelsket ville han vel blitt glad for at han "vant", selv om det ble på en litt ubehagelig måte? Det ville jeg blitt i alle fall.... Tror jeg hadde litt mer overrasket hvis de hadde slengt seg om halsen på hverandre når det fram til da ikke har vært noe særlig tegn på affeksjon mellom de to utover normal høflighet, ut fra det lille som er vist på skjermen. Hvem sier at Håvard ikke ble glad? Husker ikke om han smilte eller ikke, men han kan vel ha vært storfornøyd selv om han ikke gliste fra øre til øre. Dessuetn var jo kameraene til stede og de hadde nettopp opplevd en weirdo-trønder lage en scene helt ut av det blå. Når Håvard og Ragnhild så litt ukomfortable ut der ved kjøkkenenken så hadde det nok sammenheng med det lille opptrinnet til Morten som nettopp hadde beskyldt Håvard for den ene og det andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lise_ Skrevet 16. november 2008 #417 Del Skrevet 16. november 2008 Astrid og Silje er venner med Ola sin søster på facebook - hvis det har noen betydning for om de går videre eller ikke... Hva skjedde med Dina tro? :klø: kanskje hun ikke er på Facebook Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. november 2008 #418 Del Skrevet 16. november 2008 Det kan ikke være lett for Håvard å bli stående igjen som sistemann når det ble på denne måten! Ettersom det i realiteten var Morten, og ikke Ragnhild, som tok det siste valget, kan jo Håvard aldri være sikker på om han er den Ragnhild egentlig har lyst til å reise på tur med. Og hvis Ragnhild blir litt deppa nå framover (ganske naturlig når en blir dumpa på den måten), vil det jo være lett for Håvard å tolke det som om hun savner Morten.... Tror ikke kjærligheten får de beste vekstforholdene på setra nå framover, nei. MEN: jeg håper naturligvis at jeg tar feil. Ble helt deprimert av å se den siste episoden! Nå håper vi på mye LOVE (som Silje sier) i de resterende episodene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fun Light Skrevet 17. november 2008 #419 Del Skrevet 17. november 2008 Kanskje Dina ikke er på vennelista for å liksom ikke avsløre noen link...? Men så er det akkurat det som skjer, hvis to av de tre er på vennelista alt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2008 #420 Del Skrevet 18. november 2008 Jeg tror Ola trenger en som er litt mer aktiv og sporty enn det Dina virker å være, så jeg håper han velger Astrid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå