Gjest Gjest_Beate_* Skrevet 12. november 2008 #381 Del Skrevet 12. november 2008 Tipper (håper!) vi nå får se den possitive Håvard. Har ikke han vist seg som en positiv kar allerede da? Fråtsing i brokkoli og vann, og oppfordringer til andre om å få påfyll av hjernemasse høres da ut som både positiv livsstil og en jovial mellommenneskelig sjargong. Eller kanskje ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnneShirley Skrevet 12. november 2008 #382 Del Skrevet 12. november 2008 oppfordringer til andre om å få påfyll av hjernemasse Hæ? Her er det noe jeg har gått glipp av skjønner jeg. Forstår forresten ikke hva "alle" ser ut til å finne så sjarmerende med Morten. Jeg har nok gått glipp av den også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
desert_rose Skrevet 12. november 2008 #383 Del Skrevet 12. november 2008 jeg liker ikke Moten. aldri gjort det. for en usaklig type type. usj håvard må få være seg selv slik han er (akuratt som folk holder ut med DEG) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2008 #384 Del Skrevet 12. november 2008 ...og de som har sittet og klippet sammen dette programmet, har hele tiden visst at dette opptrinnet skulle komme... Tenker de har hatt en tanke bak, i alt vi tidligere har fått sett av disse gutta; den "sprudlende" Morten, og den "kjedelige" Håvard. Tipper (håper!) vi nå får se den possitive Håvard. Når ble det to s'er i positiv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Beate_* Skrevet 12. november 2008 #385 Del Skrevet 12. november 2008 Når ble det to s'er i positiv? Ble du i tvil om det staves med to s'er eller ønsker du å påpeke at det ikke staves med to s'er? Hvis sistnevnte er tilfelle: lite å gjøre idag? Hvis førstnevnte er tilfelle: Positiv staves fremdeles med kun èn s, men det hender at folk staver det feil (enten fordi de tror det skrives med en s eller fordi de er litt for ivrige på s-tasten). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrizzleSizzle Skrevet 12. november 2008 #386 Del Skrevet 12. november 2008 Forstår også hvorfor Morten stakk, jeg hadde også blitt skeptisk hvis en fyr hadde likt en dame som var totalt ulik meg og som jeg selv ikke kunne fordra...hvordan kunne han da også like meg? Men han var ikke noe flink til å forklare seg, akkurat. "Måten du snakke te mæ på...du e så smiskat..." :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugla Skrevet 12. november 2008 #387 Del Skrevet 12. november 2008 Når ble det to s'er i positiv? Hadde jeg bare en feil? Om du skal gå igjennom alle innlegg her på KG (om så bare mine) og rette feil, da har du sannelig litt av en jobb... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2008 #388 Del Skrevet 12. november 2008 Jeg kjenner meg ikke igjen i det du skriver. Og hvorfor synes du at Håvard er såkalt "vellykket"? Jeg ser bare en som behandler andre noe nedlatende Der illustrerte du poenget mitt helt perfekt. Han har nemlig ikke vært nedlatende - annet enn i øynene til usikre personer. Det at Morten presterer å si at "Det e itj nåinn som går rundt og e koooslig hele tia" er også et illustrerende sitat fra hans side. Han oppfatter Håvard som så perfekt at det ikke kan være resultatet av noe annet enn et kalkulert spill. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lissi Skrevet 12. november 2008 #389 Del Skrevet 12. november 2008 Viktig å huske at de har vært der i mange dager, mens dere har sett minutter. Tror ingen her har nok grunnlag til å dømme. Skulle bare mangle at Håvard er mer trygg og voksen enn Morten. Men å være nedlatende fordi han har en sunn livsstil er ikke nødvendig. Man kan fint la mennesker få ta seg en øl uten at man må si at vann er best, eller sunnest. Han setter seg selv over, som en litt belærende og bedreviten type, og det er kanskje ikke så sjarmerende. Tror nok begeret til Morten rant over etter mange dager med Håvard. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2008 #390 Del Skrevet 12. november 2008 Der illustrerte du poenget mitt helt perfekt. Han har nemlig ikke vært nedlatende - annet enn i øynene til usikre personer. Jeg vet ikke hvem du snakker på vegne av, men det kan ikke være flertallet. Hvis du ser andre innlegg i denne tråden så ser du at veldig mange oppfatter Håvards oppførsel (ut fra det vi har sett i programmet) som litt nedlatende/arrogant/negativ på annen måte. Du skal selvfølgelig få lov til å ha din mening om ham, men det blir litt tåpelig å komme med negative karakteristikker av de som synes noe annet enn deg. Syltynt grunnlag for å konkludere med at jeg er en usikker person! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lissi Skrevet 12. november 2008 #391 Del Skrevet 12. november 2008 Jeg vet ikke hvem du snakker på vegne av, men det kan ikke være flertallet. Hvis du ser andre innlegg i denne tråden så ser du at veldig mange oppfatter Håvards oppførsel (ut fra det vi har sett i programmet) som litt nedlatende/arrogant/negativ på annen måte. Du skal selvfølgelig få lov til å ha din mening om ham, men det blir litt tåpelig å komme med negative karakteristikker av de som synes noe annet enn deg. Syltynt grunnlag for å konkludere med at jeg er en usikker person! Kanskje hun ikke mente oss, men de som var i nærheten av han og følte seg truet? Slik oppfattet nå jeg det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2008 #392 Del Skrevet 12. november 2008 Kanskje hun ikke mente oss, men de som var i nærheten av han og følte seg truet? Slik oppfattet nå jeg det. Jeg oppfatter det som at det er samme gjest som skrev dette litt lenger opp i tråden: "Jeg tror de fleste her inne misliker Håvard fordi de føler seg truet av såkalt vellykkede mennesker. Det er lettere for dem å identifisere seg med en taper som Morten, altså får han flest sympatierklæringer. Sjarmerende." Og så konkluderer gjesten i det neste innlegget med at det bare er de usikre menneskene som synes han er nedlatende. Da forstår jeg det som at vedkommende fortsatt generaliserer og mener alle oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lissi Skrevet 12. november 2008 #393 Del Skrevet 12. november 2008 Jeg oppfatter det som at det er samme gjest som skrev dette litt lenger opp i tråden: "Jeg tror de fleste her inne misliker Håvard fordi de føler seg truet av såkalt vellykkede mennesker. Det er lettere for dem å identifisere seg med en taper som Morten, altså får han flest sympatierklæringer. Sjarmerende." Og så konkluderer gjesten i det neste innlegget med at det bare er de usikre menneskene som synes han er nedlatende. Da forstår jeg det som at vedkommende fortsatt generaliserer og mener alle oss. Ja tåpelig. Denne gikk meg hus forbi! Da er alle som syns Morten var en likande kar tapere!! Den e go! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2008 #394 Del Skrevet 12. november 2008 Ja tåpelig. Denne gikk meg hus forbi! Da er alle som syns Morten var en likande kar tapere!! Den e go! Hihi, ja, ikke sant! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rangi Skrevet 12. november 2008 #395 Del Skrevet 12. november 2008 Jeg tror det er vanskelig for oss utenforstående å vite hva som egentlig skjedde på gården til Ragnhild, de var jo der i flere dager og tvklippene var vel omtrent 15 min. Innslagene er vel klippet slik at de to skal fremstå som de gjør for å få best mulig tv-underholding av det. Når det er sagt, så fremstår Morten som en energisk og impulsiv kar, som er veldig følelsesmenneske. Har har sikkert gått og irritert seg over Håvard i dagesvis, og det overskygger han mulighet for å blir kjent med Ragnhild. Håvard virker mye mer moden og reflektert, han er jo også endel eldre enn Morten. Jeg har sansen for Morten jeg, og tror ikke vi skal dømme han for hardt fordi han valgte å stikke. Det er sikkert et voldsomt press å leve med kamerafolk rundt seg døgnet rundt, samtidig som man skal være i hus med ei jente man liker og en kar man overhodet ikke går sammen med. Jeg kunne sikkert reagert slik selv i en tilsvarende situasjon, og jeg ser da ikke på meg selv som en taper av den grunn:) Håper Ragnhild finner kjærligheten med Håvard nå da, selv om jeg har mine tvil... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Omega Skrevet 12. november 2008 #396 Del Skrevet 12. november 2008 Der illustrerte du poenget mitt helt perfekt. Han har nemlig ikke vært nedlatende - annet enn i øynene til usikre personer. Det at Morten presterer å si at "Det e itj nåinn som går rundt og e koooslig hele tia" er også et illustrerende sitat fra hans side. Han oppfatter Håvard som så perfekt at det ikke kan være resultatet av noe annet enn et kalkulert spill. Ilustrerer hva slags poeng? Dessverre var poenget ditt langt ifra perfekt, selv om illustrasjonen kanskje passet antagelsene dine. For hvem andre enn deg er det som mener å hevde at Håvard er perfekt og at Mortens atferd bare handler om sjalusi? Har du fasiten på hva slags mennesketype Håvard er og hva som er drivkraften til Morten? Er det å være perfekt det samme som å oppfattes som tørr og kjedelig? Eller er Håvard slettes ikke tørr og kjedelig, men alle som hevder dette er sjalu på hans perfekte personlighet, utseende, livsstil og gud vet hva? Hva er sammenhengen mellom å påpeke at det er merkelig å gå rundt og være glatt og positiv hele tiden og det å være sjalu på mennesker som er glatte og positive? Kanskje det slettes ikke handler om misunnelse, men at Morten synes Håvard er så annerledes ham selv og andre mennesker han har møtt, og reagerer på væremåten hans. Det trenger ikke handle om sjalusi. Men hvis du assosierer deg mer med en type som Håvard enn en type som Morten kan jeg godt skjønne at du stempler Morten som sjalu for å beskytte eget selvbilde Ala. det er ikke meg det er noe galt med, men han, for han er sjalu, og det er alle andre også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2008 #397 Del Skrevet 12. november 2008 Jeg har en følelse av at Ragnhild likte Morten og Håvard veldig godt, men var usikker. (Som mange av oss var fra før) på hva som passet henne best? Men en ting jeg har hatt litt følelse av, er at Ragnhild er litt usikker og vil unngå pinlige stille øyeblikk. Derfor har hun "trengt" Morten der på gården. Selv tror jeg ingen av de to hadde vært noe tilslutt. For å være ærlig, blir jeg flau når jeg ser Håvard snakke med henne eller hvem som helst. Han oppfører seg så "faderlig" (pappa). Men sikkert en koselig fyr, det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lise_ Skrevet 12. november 2008 #398 Del Skrevet 12. november 2008 (endret) her er noe for oss her inne Endret 12. november 2008 av Lise_ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Looking forward to the next epis Skrevet 12. november 2008 #399 Del Skrevet 12. november 2008 I dagens VG så står i alle fall Håvard med hendene rundt Ragnhild. De er i en skyskraper/høyt hus - og bak de skimter vi en by. Så det blir i alle fall tur på de. Nå har TV2 laget en høydare med masse intriger og at Håvard kommer relativt dårlig ut. Nå blir det inntrykket rettet opp - sann meg mine ord - og Håvard kommer til å komme godt ut av hele tvopptredenen. Så får vi håpe de to koser seg med skjønne, lekre middager og deilig pen is til dessert. Vi gleder oss til å se Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2008 #400 Del Skrevet 12. november 2008 Nå skal ikke jeg begynne å rakke ned på noen utseende her, men jeg skjønner rett og slett ikke hva damer ser i Håvard... Det er bra å ha et fokus på kosthold, trening osv. Men kan fort tippe over til det latterlige. Man må kunne kose seg og slappe av og... Ta seg en øl, brus eller sukkerholdig jus hvis man ønsker det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå