Gå til innhold

Jakten på kjærligheten

Gjest Trulselinemor

Anbefalte innlegg

Har forståelse for reaksjonen hans, og jeg tror han virkelig liker Ragnhild.. og hater Håvard. Tanken på at hun i det hele tatt liker en person han selv avskyr gjør at det blir en selvmotsigelse for han å bli med videre. Men han uttrykker seg ganske dårlig, så hele affæren blir ganske barnslig, ikke tvil om det.

NETTOPP det jeg ville fram til. Akkurat dette skjønner jeg utrolig godt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tidligere frier

Jeg har selv vært med i "Jakten på kjærligheten" som frier i en tidligere sesong. Og vært med hele veien ut gårdsuka.

Jeg er enig i at Morten kom dårlig ut av det i dag mtp ordlegging og presentasjonsmåte av budskapet. Ikke heldig der.

Likevel så er det også lett å se at Håvard har en måte å være på som kan virke arrogant. Og ganske så prektig. Ut over det normale.

Jeg må få presisere at gjennom min erfaring som frier, så ligger det helt sikkert mer bak dette enn hva som kommer fram på tv. Friere og bonde er sammen døgnet rundt og med tv-team som presser på mtp å få de følelsesladede svarene de mener lager best tv. Dette koster krefter for alle og når noe problematisk skjer, så lever en i en egen "boble" og det meste handler om det en står i der og da. Dermed blir ting i mye større grad enn ellers forsterket. Noe jeg tror har skjedd her. Morten og Håvard er to helt forskjellige personer, ja vel. Men det ligger mer bak her enn hva som kommer frem. Helt sikkert!

Jeg synes det var en umoden måte å ta saken på for Morten, men forstår at det var vanskelig. Og forstår også at han valgte å gå. For når en bonde ikke viser noe tegn på følelser eller interesse egentlig, slik som Ragnhild har gjort, så er det kanskje ikke heller verd det.

Og ikke minst, så hadde det vært drepen for romantikken på gården uansett. Morten hadde nådd et nivå hvor irritasjonen over situasjonen og Håvard var så stor at han ikke kunne klart å gitt av seg selv til Ragnhild likevel. Så det var en tap/tap-situasjon uansett.

Så får vi se hvordan det går med Håvard og Ragnhild. Nå har de tre dager på seg til å finne tonen. Og gjør de det, så blir det tur på de. Hvis ikke så har de mer enn god nok tid til å finne ut om det over hode er noe poeng i å reise på tur sammen. Tror nemlig ikke at det nødvendigvis blir noe tur på Ragnhild i år.

Ellers så er det lite spennende å se på gården til Silje..

Ola er en artig skrue, så der tror jeg det kan bli artig framover.

Og Guro vet vi jo gjennom media at er forelsket. Og det er jo flott. Men jeg må si at det blir litt vel mye sukkersøtt på gården der. Guttene overgår jo hverandre med positivt ladede adjektiver i senket stemmeleie.. Og er ikke Guro "fantastisk", så er jo hver enkelt av guttene "fantastisk". Og i kveld så mente også en av frierne at alle de tre gutta som var igjen var "fantastiske".... Morro å se dette. Tydelig at en tar på seg en rolle når en er med i et slikt program. Noe jeg i og for seg kan bekrefte selv.

I alle realityprogrammer prates det om at "Jeg er bare meg selv 100 prosent" og " "Det å være seg selv". Men det er da ingen med kameraer rundt seg hele tiden. Roller har en i enhver setting ellers i livet. Og i som deltaker i Jakten på Kjærligheten, så er en det i alle fall. Garantert!

Vi får følge med og se hva som skjer utover høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morten har slått meg som en usedvanlig uintelligent person fra første stund, og i kveld beviste han det endelig ettertrykkelig for resten av befolkningen også.

Jeg synes selvsagt at Håvard er et mye bedre valg enn Morten. (Og det sier litt. Jeg er nemlig vegetarianer. :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de fleste her inne misliker Håvard fordi de føler seg truet av såkalt vellykkede mennesker. Det er lettere for dem å identifisere seg med en taper som Morten, altså får han flest sympatierklæringer. Sjarmerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*
Jeg tror de fleste her inne misliker Håvard fordi de føler seg truet av såkalt vellykkede mennesker. Det er lettere for dem å identifisere seg med en taper som Morten, altså får han flest sympatierklæringer. Sjarmerende.

Kvalmt sagt, men jeg er tilbøyelig til å være enig.

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fulgte med på diskusjonen rundt Morten i går uten å ha sett episoden, og etter å ha sett må jeg si at jeg er overrasket, den er jo langt fra så ille som ventet. Det var jo ingen skikkelig barnslige utbrudd, det er bare tydelig at han er en person som takler konflikter utrolig dårlig. Han greier ikke å formulere noen som helst gyldige argumenter for hvorfor han føler som han gjør, han bare bestemmer seg for å stikke av. Hvilket i og for seg sier mye om hvordan det ville vært å være i et forhold med mannen (gutten).

Jeg tror også Ragnhilds uttalelser hadde mye med saken å gjøre, om hun hadde bedt han om å bli på en ordentlig måte når de sto ute i etterkant, hadde han vel kanskje blitt med på det. Men hun viser jo overhodet ingen følelser, hun sier bare at det ikke er noen forskjell på hva hun føler for de. Så jeg kan jo godt forstå at han syntes det var fånyttes også, å skulle bli der i tre dager til mens han mistrivdes sterkt, når det ikke virker som hun har noen følelser for ham, og han selv sansynligvis ikke har fått nok tid med henne alene til å få noe særlig følelser for henne heller. Og ikke er det sannsynlig at noen av de ville få mer følelser mens han gikk rundt der og var sint på Håvard.

Mener å huske at det sto i et eller annet intervju med Ragnhild at de intervjuet henne etter at hun kom hjem fra tur, så jeg vil tro at det betyr at hun faktisk drar på en tur. Men jeg har ikke særlig håp om langvarig kjærlighet mellom de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_milla_*

jeg er overrasket over flertallets mening her egentlig... eller egentlig ikke..

Morten oppførte seg umodent, som en guttunge.. han var jo der for Ragnhild, ikke Håvard.. MEN.. da det er sagt.. jeg forstår han ..han har nok falt for Ragnhild, og jeg tror faktisk hun falt for han også, men hun ga ingen tegn til det, eller klarte ikke si noe om det, var nok det han trengte å høre.. å så sier hun at hun ikke føler noe mer for verken den ene eller den andre.. da hadde nesten jeg å dratt altså... så i bunn å grunn, til tross for umoden oppførsel så forstår jeg Morten..

vet ikke helt hva jeg syns om håvar.. føler nok at han er der på feil grunnlag, bare noe som sier meg d.. samtidig som jeg syns synd på han for all driten han får hvis han faktisk er seg selv å interessert i henne.... men det tror jeg bare ikke.. tror hvertfall ikke de blir et par.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest patetisk

Skal man late som om man er noe annet enn man er for å tiltrekke umodne gutter som Morten? Hvis Håvard ikke liker å drikke så skal han vel ikke drikke bare for at Morten skal føle seg "hjemme". Kanskje han er "prektig" og er det egentlig arrogant å være seg selv? Morten kommer ikke veldig langt med å være seg selv akkurat, fikser ikke sånne typer.

De er konkurrenter men likevel må det vel være mulig å oppføre seg som en mann som er interessert i et voksent forhold, og ikke som en guttunge som sutrer hvis han ikke får det som han vil.

Få inn noen nye friere sier jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få inn noen nye friere sier jeg. :)

Nei, det er for seint.. Kan ikke gjøre som på robinson og bare sende inn noen nye. Det er for seint.. det er jo bare 3 dager igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte Morten, og synes det var dumt at han dro. punktum finale

Bortsett fra det har jeg ingen kommentar for øyeblikket...............................................

Endret av Lise_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo ingen skikkelig barnslige utbrudd, det er bare tydelig at han er en person som takler konflikter utrolig dårlig. Han greier ikke å formulere noen som helst gyldige argumenter for hvorfor han føler som han gjør, han bare bestemmer seg for å stikke av. Hvilket i og for seg sier mye om hvordan det ville vært å være i et forhold med mannen (gutten).

Jeg tror også Ragnhilds uttalelser hadde mye med saken å gjøre, om hun hadde bedt han om å bli på en ordentlig måte når de sto ute i etterkant, hadde han vel kanskje blitt med på det. Men hun viser jo overhodet ingen følelser, hun sier bare at det ikke er noen forskjell på hva hun føler for de. Så jeg kan jo godt forstå at han syntes det var fånyttes også, å skulle bli der i tre dager til mens han mistrivdes sterkt, når det ikke virker som hun har noen følelser for ham, og han selv sansynligvis ikke har fått nok tid med henne alene til å få noe særlig følelser for henne heller. Og ikke er det sannsynlig at noen av de ville få mer følelser mens han gikk rundt der og var sint på Håvard.

Enig med deg!

Morten tenkte nok også slik at hvis Ragnhild hadde bestemt seg for å velge han ville hun sendt hjem Håvard i går. Ragnhld visste jo at Morten mislikte Håvard og at han kom mye bedre overens med Magnus. Jeg tror heller ikke Morten kan ha vært forelsket i Ragnhild, for hvis dette var noe han virkelig ønsket tror jeg han hadde holdt ut 3 dager til sammen med Håvard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest patetisk
Nei, det er for seint.. Kan ikke gjøre som på robinson og bare sende inn noen nye. Det er for seint.. det er jo bare 3 dager igjen.

Det var bare en fleip... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ok måtte skrive noe likevel..

Men visst ikke Ragnhild velger stivstokk-Håvard, så kan jo hun og Morten finne hverandre etter at programmet er ferdig, visst det er noe der.

Hun burde styrt langt vekk fra Håvard

Endret av Lise_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg ikke igjen i det du skriver. Og hvorfor synes du at Håvard er såkalt "vellykket"? Jeg ser bare en som behandler andre noe nedlatende, som er svært opptatt av seg selv og som virker utrolig traust og uten humor. Vellykkede mennesker er i mine øyne helt annerledes enn ham.

Er også enig med den over her som sier at Håvard ikke skal drikke bare for å drikke, altså for å passe inn, hvis han ikke vil det. Det synes jeg er en selvfølge all den tid det er voksne mennesker det er snakk om. I den aktuelle episoden var det imidlertid ikke det jeg reagerte på, men at han synes det var nødvendig å ødelegge stemningen for en flaske vin. Når de andre har lyst på går det an å bare si at man ikke har så veldig lyst på selv, men at de andre gjerne kan kose seg med noen glass. Det virker som han veldig gjerne vil påprakke andre sine sunnhetsidealer, og det er irriterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper på at Morten og Ragnhild finner hverandre etter at alt dette er over :)

Liker dem begge veldig godt, og jeg tror de utfyller hverandre på en fin måte (av det vi har lært om dem gjennom programmet da)

Morten har nok muligens litt adhd (eller noe lignende). Samboeren min har adhd, og utbrøt "han er jo akkurat som meg". Når man ikke takler noe så takler man det rett og slett bare ikke - slik er det for mange med adhd... og det å holde ut bare noen dager til er ofte drepen for en slik person.

Han uttrykte seg nok litt feil i går, men syns fortsatt han er en søt gutt som har mye godt i seg, ikke bare en "moromann", men også en med dype følelser.

Håvard derimot virker altfor lik Ragnhild - ergo tror jeg ikke de passer sammen. Livet ville gått på rutiner hele veien, aldri noe spontant, bare grått og trist. Man trenger en som kan være en motpol i livet, en sparringspartner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skrev innlegget som er sitert av Lissi på toppen her, men føler for å utdype litt mer da hobbypsykologen i meg kom frem hehe.

Sånn jeg har oppfattet det er det kjemi mellom Morten og Ragnhild, hun har virkelig "myknet" opp og smilt de gangene de var på tomannshånd. Samtidig har han store problemer med å forholde seg til konkurrentens væremåte. Etter utstemmingen får han bekreftet at denne væremåten faktisk appellerer til Ragnhild på et vis. Da blir det prinsipielt en selvmotsigelse for han å ha et forhold til henne, da hun etter alt og dømme verdsetter noe han inderlig avskyr. Var vel dette han ymtet frempå med da de var alene i går. Ser f.eks ikke for meg at Morten hadde gått hvis det var Håvard gikk ut.

Så har vi måten det ender på, som nesten er litt Hamsunsk, jfr der Glahn kaster skoen i vannet i Pan. Feigt og barnslig sier mange. Han står på prinsippene sine sier jeg, men det kommer primitivt frem.

Satt på spissen: Hva om man selv var frier og man satt igjen med en annen frier som var rasist. Hvis du selv var antirasist, hadde tanken på at dama dere liker faktisk har aksept for slike holdninger fått deg til å revurdere saken?

Det var den lange forklaringen. For alt vi vet kan det jo være så enkelt at han ikke taklet å bo tre dager til sammen med Håvard, og ikke hadde særlig følelser for Ragnhild.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi så så og si ingenting fra Ola og damene i går! Kun når de satt på kjøkkenet og spiste frokost.. Det var litt rart.

Håvard ligner på Johan Olav Koss.

Magnus var jo bare kjempesøt da han måtte forlate gården til Ragnhild i går da, synd at vi ikke fikk sett mer til han.

Ellers var hele det oppstyret kjempepinlig. Plutselig sto Ragnhild og Håvard igjen alene. Pinlig. Ragnhild har jo helt klart hatt et godt øye til Morten, hun lo jo bare hun så på han. Problemet var vel bare at når hun presterte å si at hun hadde han her på grunn av at han fikk opp stemningen og var så morsom.. Nei, fy søren.... Jeg forstår i grunn at han stakk, men han burde gjort det på en annen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrev innlegget som er sitert av Lissi på toppen her, men føler for å utdype litt mer da hobbypsykologen i meg kom frem hehe.

Sånn jeg har oppfattet det er det kjemi mellom Morten og Ragnhild, hun har virkelig "myknet" opp og smilt de gangene de var på tomannshånd. Samtidig har han store problemer med å forholde seg til konkurrentens væremåte. Etter utstemmingen får han bekreftet at denne væremåten faktisk appellerer til Ragnhild på et vis. Da blir det prinsipielt en selvmotsigelse for han å ha et forhold til henne, da hun etter alt og dømme verdsetter noe han inderlig avskyr. Var vel dette han ymtet frempå med da de var alene i går. Ser f.eks ikke for meg at Morten hadde gått hvis det var Håvard gikk ut.

Så har vi måten det ender på, som nesten er litt Hamsunsk, jfr der Glahn kaster skoen i vannet i Pan. Feigt og barnslig sier mange. Han står på prinsippene sine sier jeg, men det kommer primitivt frem.

Satt på spissen: Hva om man selv var frier og man satt igjen med en annen frier som var rasist. Hvis du selv var antirasist, hadde tanken på at dama dere liker faktisk har aksept for slike holdninger fått deg til å revurdere saken?

Det var den lange forklaringen. For alt vi vet kan det jo være så enkelt at han ikke taklet å bo tre dager til sammen med Håvard, og ikke hadde særlig følelser for Ragnhild.

Hadde tenkt å sitere det andre innlegget for å si meg enig, men siterer heller dette, for det var så utrolig mye mer forklarende.

Jeg hadde blitt utrolig frustrert på en person som likte en slik "besserwisser" som Håvard. Og hadde nok følt at selv om jeg og denne personen likte hverandre, så var vi så fundamentalt forskjellige at et forhold oss imellom ville vært umulig.

Og da hadde det jo vært like greit å komme seg vekk med en gang, før man får dypere følelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og de som har sittet og klippet sammen dette programmet, har hele tiden visst at dette opptrinnet skulle komme... Tenker de har hatt en tanke bak, i alt vi tidligere har fått sett av disse gutta; den "sprudlende" Morten, og den "kjedelige" Håvard. Tipper (håper!) vi nå får se den possitive Håvard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...