FrizzleSizzle Skrevet 11. desember 2008 #681 Del Skrevet 11. desember 2008 til dame på tog! Yess, dette engasjerer. Gleder meg allerede til neste runde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 11. desember 2008 #682 Del Skrevet 11. desember 2008 at han hadde "førri roint med ei anna ei lææng no". Haha, det var et herlig slarvekjerringuttrykk. (fra Trøndelagen, I presume..?) Jasså, så det er DER hunden ligger begravet, altså! Eller skal vi si grisen... :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnneShirley Skrevet 11. desember 2008 #683 Del Skrevet 11. desember 2008 Haha, det var et herlig slarvekjerringuttrykk. (fra Trøndelagen, I presume..?) Hun var trønder (mulig mitt forsøk på å gjengi dialekten ikke var av de beste.. jeg er ikke trønder selv ), men ble overhørt på toget et annet sted i landet. Og jeg aaaaner ikke om hun hadde peiling eller bare "slarvet" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest78 Skrevet 11. desember 2008 #684 Del Skrevet 11. desember 2008 Om vi går ut fra at hun hadde førstehåndskunnskap om saken var hun vel formodentlig fra Surnadal (som Ola), og snakket vel da streng tatt "nordmørsk". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnneShirley Skrevet 11. desember 2008 #685 Del Skrevet 11. desember 2008 Om vi går ut fra at hun hadde førstehåndskunnskap om saken var hun vel formodentlig fra Surnadal (som Ola), og snakket vel da streng tatt "nordmørsk". Ops! Jeg imponerer ingen med mine dialektkunnskaper i dag, skjønner jeg.. Ja, ja.. Da aner jeg ikke hvilket fylke damen kom i fra.. Men utalelsen var i alle fall gjengitt etter beste evne. (men igjen: jeg er den første til å betvile dens troverdighet!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest realist Skrevet 11. desember 2008 #686 Del Skrevet 11. desember 2008 Om vi går ut fra at hun hadde førstehåndskunnskap om saken var hun vel formodentlig fra Surnadal (som Ola), og snakket vel da streng tatt "nordmørsk". Så en med trønderdialekt kan ikke ha fast bopæl i Surnadal, er det det du sier? Må få tillegge at jeg synes Ola virket som en hyggelig kar, inntil det jeg leste i avisa om at han ikke hadde gitt livstegn fra seg på tre uker etter en NY-tur han og Astrid, samt SIlje og Andreas var på. Kravet om å vedlikeholde kontakten går riktignok begge veier, men antar at Astrid da har prøvd å opprettholde kontakten, men siden sist hun henvendte seg til Ola har han ikke gitt respons. Ellers kan hun jo ikke gå ut i media og si at han ikke har gitt lyd fra seg på tre uker, som om det bare er hans feil. Jaja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest78 Skrevet 11. desember 2008 #687 Del Skrevet 11. desember 2008 Surnadal ligger i Møre og Romsdal (som Ålesund, Molde og Kristiansund), men på grensa til Sør-Trøndelag. Skjønner at det kan være vanskelig å høre forskjellen, men de har bl.a litt annet tonefall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest78 Skrevet 11. desember 2008 #688 Del Skrevet 11. desember 2008 Så en med trønderdialekt kan ikke ha fast bopæl i Surnadal, er det det du sier? Selvfølgelig er det mulig. Men det hun hadde skrevet synes jeg lignet mer på møredialekt enn trøndersk, og da gikk jeg utfra at hun ikke kunne forskjellen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 11. desember 2008 #689 Del Skrevet 11. desember 2008 Jaja, i grisgrendte strøk blir det jo uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silmarill Skrevet 12. desember 2008 #690 Del Skrevet 12. desember 2008 Ja!!! han er jo så skjønn og virker som en strålende fyr med herlig humor:) Tilogmed mannen min liker han;) Ja, ikke sant Overhørte en dame på et tog (folk burde kommet med spoilervarsel også der ) som snakket om at han hadde "førri roint med ei anna ei lææng no". Men hvor kvalifisert hun var til å komme med slike uttalelser har jeg selvfølgelig ingen anelse om Ha,ha, skulle hengt opp plakater på toget (og andre steder) at man skal snakke lavt om realityserier ja Jaja, i grisgrendte strøk blir det jo uansett. Grisegrendt strøk ja,der kommer grisebonden Ola Sylte fra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. desember 2008 #691 Del Skrevet 12. desember 2008 ..Som viste seg å være et skikkelig svin, som ikke gir lyd fra seg på tre uker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuerza Skrevet 12. desember 2008 #692 Del Skrevet 12. desember 2008 ..Som viste seg å være et skikkelig svin, som ikke gir lyd fra seg på tre uker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mischa Skrevet 12. desember 2008 #693 Del Skrevet 12. desember 2008 ..Som viste seg å være et skikkelig svin, som ikke gir lyd fra seg på tre uker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. desember 2008 #694 Del Skrevet 12. desember 2008 Oink Oink. Gleder meg til tirsdag. Siste episode sendes vel da? Lille julaften? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 12. desember 2008 #695 Del Skrevet 12. desember 2008 Oink Oink. Gleder meg til tirsdag. Siste episode sendes vel da? Lille julaften? Nei,nei du er litt forut for din tid- det er uken etter som er juleuken! Får håpe at Ola ikke har kastet perler for svin ...høhø Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. desember 2008 #696 Del Skrevet 12. desember 2008 Nei,nei du er litt forut for din tid- det er uken etter som er juleuken! Får håpe at Ola ikke har kastet perler for svin ...høhø Phui, jeg som har tenkt å sende julegaver via Posten på mandag, ganske fantastisk at jeg samtidig trodde julaften var to dager etterpå. Da gleder jeg meg til the gand finale på tirsdag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uansett Skrevet 13. desember 2008 #697 Del Skrevet 13. desember 2008 Men kom ikke folket hjem fra turen i midten av november eller noe? Litt tidlig å si hvordan det går allerede nå, vel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleulv Skrevet 14. desember 2008 #698 Del Skrevet 14. desember 2008 Men kom ikke folket hjem fra turen i midten av november eller noe? Litt tidlig å si hvordan det går allerede nå, vel? Neh... De bør vel ha en viss peiling nå. I hvert fall Astrid iom at det svinet brøt kontakten etter turen. stakkar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 14. desember 2008 #699 Del Skrevet 14. desember 2008 (endret) På den annen side så virka ikke Astrid så forelska hun heller, dvs hun sa vel noe om at hun var potensiell kjæreste eller noe sånt. Hun var vel rede til å prøve dette ut da. "begynnelse på en forelskelse" som hun sa. Men å ikke gi lyd, nei, det holder ikke. (Ser forresten reprisen nå.) Endret 14. desember 2008 av hjertesukka Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest78 Skrevet 14. desember 2008 #700 Del Skrevet 14. desember 2008 Men kom ikke folket hjem fra turen i midten av november eller noe? Litt tidlig å si hvordan det går allerede nå, vel? Trodde det var mye før det? September eller noe, det så jo ikke ut som november i stockholm. Dessuten var jo astrid og ola og silje og andreas (?) på en tur til, til new york, det var jo tre uker etter det at astrid ikke hadde hørt noe fra ola. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå