iap Skrevet 3. mai 2008 #1 Skrevet 3. mai 2008 hei! eg lurer på om det er noken andre her inne som skal gi gaver til dei som servere, bartenderar og gaveåpnerar? Og i så fall kva skal dåken gi? Alle gjer det på dugnad så syns eg må komma med litt og. Servitørane får i tillegg til gave oppsatsane som sto på middagsbordet.
bunadbrud Skrevet 3. mai 2008 #2 Skrevet 3. mai 2008 Alle som hjelper til hos oss kommer til å få en halvdyr vin, samt blomster. Og selvsagt takkekort i etterkant. De får også bli me på festen etter kakene er ferdig.
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2008 #3 Skrevet 3. mai 2008 Vet du? Det der hadde jeg ikke tenkt på en gang. Her er det litt slik at "de som hjelper oss i dag, hjelper vi en annen gang". Men høres veldig hyggelig ut å gi dem noe lite "attåt". Så henger meg på denne, og ser om her kommer noen gode tips!
iap Skrevet 3. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 3. mai 2008 (endret) Alle som hjelper til hos oss kommer til å få en halvdyr vin, samt blomster. Og selvsagt takkekort i etterkant. De får også bli me på festen etter kakene er ferdig. det hørres veldig greit ut..har litt spredt aldersgruppa som skal ver med å servera, og er ikkje heilt sikker på om alle der drikke..så litt usikker på om eg kan det..hm.. Vet du? Det der hadde jeg ikke tenkt på en gang. Her er det litt slik at "de som hjelper oss i dag, hjelper vi en annen gang". det er sånn sjå oss og, men det pleier ofta komma noko i tillegg. Så eg må finna på noko lurt. Endret 3. mai 2008 av iap
Gjest Gjest Skrevet 7. mai 2008 #5 Skrevet 7. mai 2008 Jeg hjalp til i et bryllup for en stund siden - det var en bekjent av familien, som har hjulpet familien (mamma) i diverse selskap, som skulle gifte seg. Jeg og søsteren min hjalp til med å pynte lokalet på forhånd, pakket opp gaver, serverte velkomstdrink, serverte maten (sammen med to andre) og hjalp til med rydding utover kvelden/natten (oppvask, rydding ol). Det ble altså en ganske lang og slitsom "arbeidsdag". Vi fikk 500kr hver og en del hudpleieprodukter, regner med totalsummen var på nærmere 1000kr. Jeg synes det var en fin "belønning", vi hadde tross alt jobbet en del. Jeg synes kanskje man kan se det an litt, men ta utgangspunkt i antall timer + hvor "krevende" jobben er.. Det å pakke opp gaver er jo ikke akkurat hardt arbeid (ganske koslig!), og heller ikke å bare servere under middagen - men hvis man hjelper til hele kvelden bør man kanskje få mer.. Det kommer også an på hvor nær man er den som gifter seg.. Når jeg har hjulpet nære veninner i barnedåp/selskaper ol synes jeg det ikke er nødvendig å få noe, litt som en over her sa "du hjelper meg, jeg hjelper deg"
Elliebellie Skrevet 8. mai 2008 #6 Skrevet 8. mai 2008 Servitørene og bartenderen får betalt. Gaveoppakkerne, toastmasterne og han som har hjulpet oss med invitasjonene, får en god vin m.m. Barnevakten får betalt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå