Gjest Gjest_Emma_* Skrevet 3. mai 2008 #1 Skrevet 3. mai 2008 Er det noen som kan gi noen råd om kranene våre? Den en kranen er ca 15 år gammel, ettgreps og drypper mye. Skal man finne rikig pakning og skifte den, eller er det like greit å dra på f.eks IKEA og kjøpe ny? Den andre kranen i dusjen har trolig låst seg, for temperaturen blir ikke mer enn omlag 38 grader. Denne bør vel bare skiftes med en ny dusjkran slik at man får varmere vann i dusjen? Hvem selger slike dusjkraner, og er det stor jobb å få byttet dem?
BitteLille Skrevet 3. mai 2008 #2 Skrevet 3. mai 2008 Er batteriet15 år gammel, er det like greit å kjøpe ny. Jeg jobber i en rørleggerbedrift og vi anbefaler ikke ikea, biltema osv kbatteri, da de ikke er bygget til å tåle trykket i Norge, og vi monterer heller ikke slike da vi ville bli ansvarlige ved en eventuell lekasje. Det er enkelt å skifte et dusjbatteri, alle rørleggerforretninger selger slike.
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 3. mai 2008 #3 Skrevet 3. mai 2008 Tusen takk for svar!! Hvor kan jeg kjøpe disse kranene da, hvis vi ikke går på ikea? Forslag til butikker som selger ikke altfor dyre kraner? Er det slik at jeg kjøper det inn og så kommer en rørlegger og monterer dem? Den i dusjen må ha lik avstand mellom de rørene som kommer ut av veggen, eller er det standardstrørrelser?
Puserjenta Skrevet 3. mai 2008 #4 Skrevet 3. mai 2008 Bauhaus har veldig mange fine kraner. Nå vet jeg ikke om de er laget lik som IKEA sine har. Men det var mange der, og i stor prisforskjell.
BitteLille Skrevet 4. mai 2008 #5 Skrevet 4. mai 2008 Tusen takk for svar!! Hvor kan jeg kjøpe disse kranene da, hvis vi ikke går på ikea? Forslag til butikker som selger ikke altfor dyre kraner? Er det slik at jeg kjøper det inn og så kommer en rørlegger og monterer dem? Den i dusjen må ha lik avstand mellom de rørene som kommer ut av veggen, eller er det standardstrørrelser? Bademiljø og comfor har butikken full av kraner til forskjellig pris, butikkene drives stort sett av rørleggerfirmaer, så da sier du bare ifra om at du må ha rørlegger og. Vær obs på at rørleggere monterer sjeldent kraner av ukjente/billigmerker, for ved montering er det de som blir ansvarlige ved en eventuell lekkasje. Dusjbatteriene har 99 % standardmål, det er mer eller mindre bare å skru av det gamle, og skru på det nye, med minder det er "jukset" der fra før av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå